Gå til innhold

Nå kan du prøve NRKs nye nett-TV


Anbefalte innlegg

Forsiden på tv.nrk.no inneholder nå lenker til gårsdagens utgave av Dagsrevyen, et par realityshows og en tre år gammel utgave av Top Gear. Fokuset på relevant innhold var dårlig i den gamle utgaven, den nye er jo bare en vits.

 

Det som er bra med Wimp ol. er jo det redaksjonelle innholdet samt at de foreslår programmer som kan være interessante for nettopp deg. Går man inn på nrk sin løsning må man vite hva man vil se på forhånd, dermed innskrenker mulighetene for å oppdage nye og interessante programmer seg dramatisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får 7 valg i en slide nå.

 

Deretter vises "Aktuelt", en oversikt over nye programmer. Det kan byttes til populær, altså mest sett eller siste.

Ja, og "aktuelt" lenker bla. til de programmene jeg nevnte over. At "aktuelt" lenker til gårsdagens utgave av Dagsrevyen er f.eks. ikke veldig relevant.

 

Regner uansett ikke at du mener 7 programforslag er spesielt mye? Åpner du f.eks. Wimp får du lenker til hundrevis av album bare på forsiden, sortert etter kategori. Blar du deg videre får du lenker og forslag til tusenvis av album.

Lenke til kommentar

Tror det er delte meninger om folk liker å bli overøst med mer eller mindre irrelevante ting på forsiden eller en enkel forside med noen få spesielt utvalgte samt en A-Å liste link du kan trykke på for å lete igjennom alt som er, eller har vært, tilgjengelig slik NRK har gjort nå.

 

Personlig liker jeg det slik det er og jeg er sikker på at journalister kommer til å røkte aktuelt listen bedre etterhvert som de blir litt mer varme i trøya. Dette er tross alt en beta-utgave.

Lenke til kommentar

Tror du er inne på noe der Griffar. Tjenesten er nok mest ment for de som vil se noe de gikk glipp av i løpet av uken. Dette gjenspeiles i at senderettighetene på det meste er 1 eller 2 uker.

 

Men jeg tror også at dette kanskje vil endre seg litt over tid etterhvert som det enorme arkivet nrk har blir digitalisert og gjort tilgjengelig (dersom de får orden på rettighetene o.l.)

Lenke til kommentar

Dersom klokken er før 19:00 så vil gårsdagens nyheter fortsatt være aktuelt. Hvis jeg ikke fikk sett på nyheter igår og skulle sett på nyheter idag ville jeg valgt gårsdagens nyheter som mest aktuelt.

Enig. Men i hele går viste den en lenke til gårsdagens Dagsrevyen. I dag lenker den til Dagsrevyen for to dager siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...