Gå til innhold

Hvordan hadde det vært om vi ikke hadde betalt skatt i norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I et anarki vil du ikke ha noen mulighet til å redde ungene.

 

Hvor har du det fra?I Norge har du ikke noen mulighet for å redde ungene fra Barnevernet om det finner det for godt å ta dem.

 

Og faen så godt det er! Hadde vi ikke hatt barnevern i Norge hadde tusenvis av barn blitt mishandlet årlig! Så hvordan har du tenkt å drive barnevern uten en rettstat?

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Og faen så godt det er! Hadde vi ikke hatt barnevern i Norge hadde tusenvis av barn blitt mishandlet årlig!
Bevis på denne påstanden?

Hva med barna som blir mishandlet av Staten?

Så hvordan har du tenkt å drive barnevern uten en rettstat?

 

Det er forbudt å starte vold også mot barn i ett anarki.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en ting du ikke har skjønt, tofagerl, og det er at friheten i et anarki begrenses når friheten går ut over en annens frihet. Du kan med andre ord ikke mishandle barn eller drepe noen uten overbevisende grunn, for da stjeler du friheten til et annet menneske, og det aksepteres ikke i et anarki. Stemmer ikke dette, Skatteflyktning?

Endret av MBarne
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en ting du ikke har skjønt, tofagerl, og det er at friheten i et anarki begrenses når friheten går ut over en annen frihet. Du kan med andre ord ikke mishandle barn eller drepe noen uten overbevisende grunn, for da stjeler du friheten til et annet menneske, og det aksepteres ikke i et anarki. Stemmer ikke dette, Skatteflyktning?

 

Det stemmer, dog bemerke at jeg tror du har en skriveleif over som kan føre til misforståelse:

 

"annen" burde antagelig være "annens".

 

På den andre side er det mulig min norsk er noe rusten.

 

Selv ville jeg ha formulert det som  følger:

Din frihet er kun begrenset av andres frihet

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det er en ting du ikke har skjønt, tofagerl, og det er at friheten i et anarki begrenses når friheten går ut over en annen frihet. Du kan med andre ord ikke mishandle barn eller drepe noen uten overbevisende grunn, for da stjeler du friheten til

et annet menneske, og det aksepteres ikke i et anarki. Stemmer ikke dette, Skatteflyktning?

 

And all people in an anarchy obey some voluntary rules because .....what's to prevent criminally insane like Breivik from continuing killing anybody he thinks looks funny?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

And all people in an anarchy obey some voluntary rules because .....what's to prevent criminally insane like Breivik from continuing killing anybody he thinks looks funny?

ja, jeg støtter ikke noe anarki, jeg bare påpekte at det er en fordel å forstå hva en diskuterer. En viss kontroll må til i dagens samfunn. Det hadde nok vært lettere med anarki for 200 år siden.

Lenke til kommentar

Det stemmer, dog bemerke at jeg tror du har en skriveleif over som kan føre til misforståelse:

 

"annen" burde antagelig være "annens".

hehe, den kan misforstås, og er rettet!

 

Selv ville jeg ha formulert det som følger:

Din frihet er kun begrenset av andres frihet

Jeg føler ordet kun blir feil, men det får være din mening. Jeg ville formulert det slik: Min frihet slutter der din begynner. Det føles mer riktig for "begge" parter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

<p>

And all people in an anarchy obey some voluntary rules because .....
... if most people do not accept that it is wrong to start violence (or threath thereof), irrespective of the (claimed) objectives of said violence you would have a State, not Anarchy.

Statism> The objective justifies any meansAnarchy> The objective do not justify any means

 

Re Breivik, he is a politician that initiated violence to achieve his political objectives and there was only one thing that could have stopped him: Weapons onsite, alas he only stopped when weapons arrived onsite.

 

Anyway, I suspect using ABB in any discussion is akin to the playing the Nazi card, best to be avoided. http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om økonomi

Hadde alle hatt den innstilling, så hadde vi ikke hatt "verdens beste" som du påpeker!

 

Selvsagt ikke, men alle kan ikke bry seg om alt.

 

Og faen så godt det er! Hadde vi ikke hatt barnevern i Norge hadde tusenvis av barn blitt mishandlet årlig!
Bevis på denne påstanden?

Hva med barna som blir mishandlet av Staten?

Så hvordan har du tenkt å drive barnevern uten en rettstat?

 

Det er forbudt å starte vold også mot barn i ett anarki.

 

Du vil at jeg skal skaffe bevis på hvor mange barn som HADDE BLITT mishandlet dersom verden var annerledes, mens du kan finne opp ditt eget samfunn og diskutere ut fra en fasit som bare finnes i ditt hode? Narsissist much?

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om økonomi

Hadde alle hatt den innstilling, så hadde vi ikke hatt "verdens beste" som du påpeker!

 

Selvsagt ikke, men alle kan ikke bry seg om alt.

Men da bør du heller ikke ha så sterke meninger om det heller, da det godt kan være at din mening ville ført hele økonomien i dass!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg bryr meg ikke om økonomi, jeg bryr meg om levekår. Vi har verdens beste, og idioter prøver å rive ned samfunnet fordi de har lest føkkings Ayn Rand og ikke skjønt at idealer aldri blir virkelighet fordi mennesker ALLTID tenker på seg selv først!

 

La meg få sitere meg selv fra en annen tråd;

 

Vårt demokrati er ikke demokrati, det er sosialdemokrati vi har i dette drittlandet.

Sløser vekk penger på bistand, veldferd, høye skatter, massiv overvåkning, byråkrati, lange ventetider, elendig utdanningssystem, strengere straffer for økonomiske forbrytelser, enn ved drap og voldtekt, og bare politikk - men ingen handlinger...

Dette er et postulat fra meg, og det er min personlige mening angående dette drittlandet.

 

Det er derfor jeg skal flytte til Dubai i De Forente Arabiske Emirater når jeg er ferdig utdannet, og jeg skal ha en ferie dit nå i sommer. På denne måten får jeg høstet mest mulig fra Norge uten å gi noe tilbake. I Dubai får både jeg og pengene mine fred...

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Du vil at jeg skal skaffe bevis på hvor mange barn som HADDE BLITT mishandlet dersom verden var annerledes, mens du kan finne opp ditt eget samfunn og diskutere ut fra en fasit som bare finnes i ditt hode? Narsissist much?

Nei, jeg ville kun at du klargjorde at din påstand var ubegrunnet, eller rettere sagt kun basert på noe som bare finnes i ditt hode.

Mission accomplished!

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om økonomi, jeg bryr meg om levekår. Vi har verdens beste, og idioter prøver å rive ned samfunnet fordi de har lest føkkings Ayn Rand og ikke skjønt at idealer aldri blir virkelighet fordi mennesker ALLTID tenker på seg selv først!

 

La meg få sitere meg selv fra en annen tråd;

 

Vårt demokrati er ikke demokrati, det er sosialdemokrati vi har i dette drittlandet.

Sløser vekk penger på bistand, veldferd, høye skatter, massiv overvåkning, byråkrati, lange ventetider, elendig utdanningssystem, strengere straffer for økonomiske forbrytelser, enn ved drap og voldtekt, og bare politikk - men ingen handlinger...

Dette er et postulat fra meg, og det er min personlige mening angående dette drittlandet.

 

Det er derfor jeg skal flytte til Dubai i De Forente Arabiske Emirater når jeg er ferdig utdannet, og jeg skal ha en ferie dit nå i sommer. På denne måten får jeg høstet mest mulig fra Norge uten å gi noe tilbake. I Dubai får både jeg og pengene mine fred...

Du er en egoistisk person som aldri kommer til å bli lykkelig noe sted hvis du tenker sånn. Nøkkelen til et godt samfunn er et folk som bryr seg. Når du drar kommer Norge til å bli øøøøøørlite grann bedre, og hvis jeg bestemte hadde du måttet legge igjen passet ditt.

 

Du vil at jeg skal skaffe bevis på hvor mange barn som HADDE BLITT mishandlet dersom verden var annerledes, mens du kan finne opp ditt eget samfunn og diskutere ut fra en fasit som bare finnes i ditt hode? Narsissist much?

Nei, jeg ville kun at du klargjorde at din påstand var ubegrunnet, eller rettere sagt kun basert på noe som bare finnes i ditt hode.

Mission accomplished!

 

Fjott. Du ville ha en kilde på "tusenvis"? Du er altså så latterlig! Ditt drømmesamfunn kommer aldri til å bli noe av uansett, så jeg gidder ikke bruke noe mer tid på deg. Du er ikke engang norsk lenger. Adjø.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg beholder pass og mitt norske statborgerskap. Jeg vil returnere til Norge når jeg må bo på et aldershjem, for da blir det enda mer utgifter på meg, uten at landet får noe tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...