Gå til innhold

Latterlig kommentar om dataspill og ABB på VG Nett


Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyh...?artid=10065472

 

Les og... Le? Skal dette tas seriøst? Discuss...

 

Kommentatoren påstår bla. at Anders Behring Breivik har brukt Call of Duty til "millitær trening". Kort oppsummert, kan man aime på Call of Duty, kan man aime IRL. Kan skjønne at denne fella er lett å gå i hvis man er som kommentatoren her; noob. En som aldri har rørt dataspill i hele sitt liv. Kunnskapsnivået rundt emnet er på bånn, allikevel får ho uttrykke seg i norges mest leste avis.

Endret av erlendz
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Breivik øvde på å sikte og skyte gjennom dataspillet Modern Warfare.
Hahah. Ja, sikting i MW er helt likt som i virkeligheten. Kan da faen ikke lære noe som helst av MW. Mye dumt her. Angående resten syntes jeg ikke artikkel vinkler det til at spillene har skylda? Utenom dette denne konklusjonen ovenfor, nemlig at han brukte MW til å øve på skyting. Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

Om dataspill kan gjøre en person voldelig eller ikke overlater jeg til psykologene (eller hvilken disiplin dette nå enn faller innenfor), men det fremstår som veldig usannsynlig for min del. At man skal kunne lære seg å skyte gjennom dataspill ser jeg som direkte latterlig.

Jeg syns heller det er et mye mer interessant spørsmål å spørre hvorfor vold har en så sentral rolle i dataspill som det har (på ingen måte et orginalt spørsmål).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...