Gå til innhold

Annonseblokkering skader oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uansett er dette ikke helt relevant ettersom min forespørsel gjaldt dynamisk bredde....

1. Det er sjeldent praktisk med en dynamisk side for designelementer. Mye pga forskjellen i oppløsning til brukerne.

2. Å tilpasse siden for reklame blir et mareritt.

Lenke til kommentar

Du gir deg jo aldri du.

Forskjellen er at hardware selv har valgt å legge ut sitt stoff på en åpen webserver - det er hardware som selv gjør sitt materiale åpent og fritt for alle.

 

Det er dusinvis av teknikker og tjenester hardware kan implementere for å skape en lukket tjeneste - og da kan hardware stille hvilke betingelser de vil.

 

Nå har de altså valgt en åpen modell og da er det ingen brudd på lover og regler og dermed er det ingen som stjeler fra hardware om de bruker ad-block.

De har valgt en åpen modell fordi de ikke vil være drittsekker. De har valgt å levere innhold som alle kan lese uten å måtte betale. Da er det du som er en egoist og ikke vil gi noe som hellst tilbake, fordi du bare tenker på deg selv, og vil ha innholdet uten å måtte kikke på en skarve reklame.

 

Jeg synes det er egoistisk å bruke adblock dersom du bruker hardware.no ofte.

 

Flott Zepticon!

Alle tiders - nå prater du om noe relevant og nå kommer du ikke med feilaktig argumentasjon. Er straks mye enklere når de som diskuterer er på samme planet. Det blir også enklere å ta innleggene dine seriøst nå når det ikke er fult av feilaktig informasjon og "egendefinerte" uttrykk.

 

Når det er sagt så er dette din mening. Jeg sover veldig godt selv om du mener jeg er en egoist som kun tenker på meg selv. Jeg vet at jeg ikke er alene om å ha dette synet og at dette er realiteten redaksjonen i hw må forholde seg til. Mange brukere ønsker ikke reklame - og garantert ikke aggressiv og påtrengende reklame slik vi presenteres for idag.

 

Vel hva kan gjøres? Hw klarer ikke endre min oppfatning av om jeg ønsker reklame eller ikke. Og neppe særlig mange andres heller. Da må faktisk hw endre noe hos seg selv og håpe at brukerne bivåner og aksepterer endringene. Som hw smertelig har erkjent så er det tross alt brukerne som betaler lønnen - da er det nok smart å forsøke å komme frem til en helhetlig annonsestrategi som både brukere og annonsører kan leve med. Det skjer ikke med dagens praksis.

Endret av kilkenny
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du snakker som om det er en mennekserett å besøke HW.no, og at det er en stor forbrytelse mot deg at du må se reklame om du er her. Om du ikke er intresert i å se reklame så er det jo bare å drite i å bruke HW.no? Det er ikke noen som hoder deg fast og putter reklamen inn i øya dine?

 

 

 

 

Hva er det som gjør deg så desperat?

Forsøker du å overbevise hw om at du er en bukanes jobbkandidat eller?

Hva er motivet ditt?

Endret av kilkenny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en del år siden gjorde ITavisen et fremstøt på designet sitt og nærmest kalte alle (berettigede) kritikere for tilbakestående mennesker ? etter det har jeg (og kanskje andre?) ikke besøkt nettstedet med unntak av å uheldigvis ha blitt rutet dit fra andre nettsider.

 

Nå kjenner jeg at jeg føler litt av den samme avskyen som den gang ...

 

Man kan ikke seriøst mene at man skal stille seg positiv til de enorme annonsene og mengdene annonser? De på toppen og sidene av innholdet er spesielt irriterende og noe jeg aldri vil kunne leve med å bli plaget av.

 

Jeg er også en bruker som klikker på sidene før jeg ruller innholdet, med det utilsiktede resultatet at jeg havner på annonsens landings-side.

 

Dropp den gigantiske toppannonsen og annonsene på sidene av innholdet, så kan vi snakkes om å justere AdBlockers inngripen.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Å kunne betale for en annonsefri sone er et annet alternativ vi utreder, men det krever en del tekniske løsninger i bunn som vi ikke har per dags dato, og ligger derfor lenger frem i tid.

 

Hvis dette er noe deres lesere (mao kunder) faktisk er interessert i, burde dere jo kaster dere rundt og førsteprioritere dette. Her snakker vi vel om grunnleggende supply and demand.

Lenke til kommentar

Hva er det som gjør deg så desperat?

Forsøker du å overbevise hw om at du er en bukanes jobbkandidat eller?

Hva er motivet ditt?

Jeg er ikke desperat, men jeg liker å diskutere. Motivet er å være motpol til den tilsynelatende oppfattelsen av at reklame er satans verk. Jeg mener at mange mangler innsikt om hvor mange hjul reklamen får til å gå rundt, hvor manne lønninger, og hvor mye bra innovasjon som bygger på disse inntektene.

 

Selv synes jeg reklame er stygt og irritrende. Men det gir meg gratis innhold. Reklamen må ha en slik fremtredende plass dersom mine få besøk skal gi nok betalt til å drive siden. En liten 300x250 ad drar rett og slett ikke inn nok penger til å drive et så lite nettsted som HW.no. Og spesielt ikke når 70% (fiktivt tall) brukerne blokkerer reklamen. Da må 30% av brukerne generere nok impressions til å gi inntekter som tilsvarer de det ellers ville tjent på at alle så reklame. Da må de øke reklamen med 333% for å gå i null.

 

Resultatet, er at de presses over på en premium model. Og hva skjer da. jo da får man artikkler som bare premium brukere får tilgang til, man må betale for features etc etc. Vi ender da med at dem som ahr støttet HW hele tiden med å vise reklame sitter igjen med svarteper fordi dem må begnne å betale for full utnyttelse av siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Å kunne betale for en annonsefri sone er et annet alternativ vi utreder, men det krever en del tekniske løsninger i bunn som vi ikke har per dags dato, og ligger derfor lenger frem i tid.

 

Hvis dette er noe deres lesere (mao kunder) faktisk er interessert i, burde dere jo kaster dere rundt og førsteprioritere dette. Her snakker vi vel om grunnleggende supply and demand.

Nei, det er snakk om at noen er stor i kjeften på et forum. Greit, du har 100 stykker som sier. Vi hater reklame, og vi ville betalt for å slippe. Når løsningen implementeres så er det 1 av disse 100 som faktisk gidder på betale, resten har jo adblock og slipper reklame uansett.

 

Resultatet av det igjen er at HW må lure brukerne over på den nye modellen, ved å tilby premiuminnhold. Og da er de som ikke bruker adblock og trives med å lese gratis mot reklame, shitfucked.

Lenke til kommentar

Men kjære hardware/tek-nettverket - har dere ikke fått med dere at ad block allerede har sluttet å blokkere annonser som standard? Ja, tenk, nå blokkerer den kun irriterende, forstyrrende og ekstremt overdrevent scriptede annonser som ingen annonseselger med fnugg av respekt for seg selv ville selge eller tillate på sine sider uansett.

 

Slutt å syt, og skjerp annonsepolitikken deres!

Endret av NgZ
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg er ikke desperat, men jeg liker å diskutere. Motivet er å være motpol til den tilsynelatende oppfattelsen av at reklame er satans verk.

 

Man tjener også lønn på å være bankraner, snikmorder, etc, etc. At det gir tek nettverket penger i lomma har absolutt null og niks innvirkning på korleis folket oppfatter reklame.

 

Reklamen er forstyrrende. Me kan aktivt velga å gi pokker i reklamen. Ergo gjør me det. Å påstå at det er kundene som då gjør noko feil er åpenbart eit problem, for det er å sette seg på bakbeina og aktivt være utdatert.

 

Siden du likte å prate om piratkopiering kan ein jo faktiskt ta seg tid til å preike om det også litt i fleng: Nemlig at det er grunn til å tro at piratkopiering forsvinner om du tilrettelegger produktet ditt bedre for kunden. Det burde være åpenbart at når det enkle alternativet er å bare hente innholdet frå internettet heller enn å kjøpe det i butikk -- og med alt jævelskapet som kommer med butikkene nå til dags -- når anledningen byr seg.

 

Mao må tek nettverket forbedre forretningsmodellen deira om dei skal håpe på å oppnå overnevnte.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den dagen det kommer reklame som a) ikke dekker hele siden og det er lett å trykke feil på og b) ikke er flash-baserte og tar lengre tid å laste inn en hele siden så skal jeg gladelig slå den av.

Den dagen det kommer en snekker som ikke lager en eneste lyd, som aldri går i veien, og som ikke roter når han jobber, så skal jeg vurdere å betale han for jobben han gjør. Ellers, så skal han jobbe gratis!

Snekkeren gjør sannsynligvis noe jeg ønsker, da kan jeg fint tolerere både bråk og rot. Jeg kan til og med betale han for jobben.

 

Reklame, om det er på en nettside, fra en telefonselger eller i posten, er derimot ikke noe jeg har bedt om eller ønsker. Jeg har reservert meg mot telefonsalg og har en nei-takk-til-reklame lapp på postkassen fordi jeg ikke vil ha reklame.

 

Jeg har full forståelse for at hardware.no må ha reklame for å overleve, med da kan de heller tilby en mulighet for å kjøre seg fri. Slashdot.org har f.eks. et system hvor man kan kjøpe et visst antall sidevisninger uten reklame for en viss sum. Sånn kjapt tror jeg det er snakk om et par dollar for 1000 sider.

Endret av DCG
Lenke til kommentar

Den dagen det kommer reklame som a) ikke dekker hele siden og det er lett å trykke feil på og b) ikke er flash-baserte og tar lengre tid å laste inn en hele siden så skal jeg gladelig slå den av.

Den dagen det kommer en snekker som ikke lager en eneste lyd, som aldri går i veien, og som ikke roter når han jobber, så skal jeg vurdere å betale han for jobben han gjør. Ellers, så skal han jobbe gratis!

Snekkeren gjør sannsynligvis noe jeg ønsker, da kan jeg fint tolerere både bråk og rot. Jeg kan til og med betale han for jobben.

 

Reklame, om det er på en nettside, fra en telefonselger eller i posten, er derimot ikke noe jeg har bedt om eller ønsker. Jeg har reservert meg mot telefonsalg og har en nei-takk-til-reklame lapp på postkassen fordi jeg ikke vil ha reklame.

Om du bestiller en snekker så bestiller du en snekker. Bråket og rotet kommer som følge av at snekkeren skal gjøre det du vil.

Om du browser hardware, så leser du nyheter. Reklamen kommer da som en irriterende følge av at hardware gir det det du vil.

 

Reklame på telefon og i postkassa er ikke sammenlignbart. På internett må du oppsøke en side. Du kan ikke reservere deg mot reklame på nærbutikken, eller reklame på torget. Du kan reservere deg mot at annonsører aktivt sender deg reklame. Hardware.no driver ikke med aktiv reklame. Du blir kun eksponert dersom du oppsøker hardware.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...