Gå til innhold

[Løst] ødelagt prosessor i7 2700k?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lenge kan pcen stå på før den slår seg av?

Om pcen faktisk fungerer i noen minutter til noen timer så kan det være andre komponenter som er skadet, hvilken strømforsyning bruker du?

 

xfx 850W

og den er fra 30min til 2 timer

Endret av SindreMA
Lenke til kommentar

post-223860-0-44261700-1334401597_thumb.png

dette var rett før den slo seg av

den er på 2.5 på grunn av at jeg tok den ned slik at den ikke skulle slå seg av og så, men det virket ikke.

 

er det noe unormalt her for en i7 2700k?

 

EDIT: tror at Vcore er 1,09 på grunn av at jeg har downclocket

Endret av SindreMA
Lenke til kommentar

Kan være at det er en litt for lite Vcore , se om det hjelper å øke denne litt og kjør en prime95 test helt til du ser det blir stabilt.

Vcore på max bør ikke overstige ca 1.425 som jeg forstår det.

 

Edit : Mye støv på hovedkortet ditt der. Du bør være flinkere med renholdet.

Forresten på Speedfan kan du gå inn på charts og logge over tid, sørg for å sette på loggen og lagring.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

På de gamle i7'ene, så var det speedstep på vcore. Dvs at de varierte med bruken. Vet ikke om det er samme for sandy. Min i7 920 varierer fra 0.97v til 1.21 ved forskjellige belastning. Selv en overklokk til 3.8ghz, så er den stabil når vcore er satt til auto. Hvis din cpu ikke er stabil ved stock spenning(auto), så kan det være noe som er galt.

Lenke til kommentar

På de gamle i7'ene, så var det speedstep på vcore. Dvs at de varierte med bruken. Vet ikke om det er samme for sandy. Min i7 920 varierer fra 0.97v til 1.21 ved forskjellige belastning. Selv en overklokk til 3.8ghz, så er den stabil når vcore er satt til auto. Hvis din cpu ikke er stabil ved stock spenning(auto), så kan det være noe som er galt.

 

ahhh...jeg tok feil den slo seg av igjen

Lenke til kommentar

høres ut som det er noe galt med noe annet enn prosessor i så fall, kjør memtest86+ fra USB, test skjermkort i en annen maskin og test strømforsyningen i en annen maskin.

 

post-223860-0-14768900-1335123354_thumb.jpg

her er hva jeg fikk når jeg åpnet memtest86

 

noen anelse hva det er?

Endret av SindreMA
Lenke til kommentar

I korte trekk så sier den at den har stoppet opp pga en uventet feil som har oppstått i cpu3 , dvs den ene kjernen.

Om dette er faktisk cpu eller noe annet som forårsaker det er jeg ikke helt sikker på, desverre så må du nok føre videre feilsøking på en annen datamaskin så her må du

nok ta den med på service og dokumentere det du har gjort hittil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...