Gå til innhold

[Løst] ødelagt prosessor i7 2700k?


Anbefalte innlegg

I korte trekk så sier den at den har stoppet opp pga en uventet feil som har oppstått i cpu3 , dvs den ene kjernen.

Om dette er faktisk cpu eller noe annet som forårsaker det er jeg ikke helt sikker på, desverre så må du nok føre videre feilsøking på en annen datamaskin så her må du

nok ta den med på service og dokumentere det du har gjort hittil.

 

jeg skal sende i7-en inn til dustinhome så skal de teste den. hvis de finner noe feil så er det prosessoren som er ødelagt men hvis ikke så er det noe på min maskin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være at overklokkingen din har korruptert operativsystemet eller lignende og maskinen derfor restarter. Er da rart at du ikke får memtest til å kjøre.

 

Jeg ville prøvd å resette bios et par ganger og sett om jeg fikk memtest til å kjøre uten feil før jeg evt la inn operatisvystemet på nytt.

 

Det er/blir skjelden noe galt med prosessor, hovedkort og minne er betydelig mer utsatt. Når du i prinsippet får feil med begge prosessorene reduserer jo det sannsynligheten for at det er noe feil med noen av dem.

 

Problemet med slike feil som du beskriver er at det er vansklig å si hva det skyldes og systematisk feilsøking ofte er det eneste som hjelper.

 

Tips:

Prøv en enkel minnebrikke i ulike slotter og se om det er noen endring.

Reset bios noen ganger

Gå over kabler, kanskje du kom borti noe når du byttet prosessor.

Kanskje du bør oppdatere hovedkortets bios? Se etter nye versjoner på hovedkortprodusentens produktsider.

osv

Lenke til kommentar

Det kan jo være at overklokkingen din har korruptert operativsystemet eller lignende og maskinen derfor restarter. Er da rart at du ikke får memtest til å kjøre.

 

Jeg ville prøvd å resette bios et par ganger og sett om jeg fikk memtest til å kjøre uten feil før jeg evt la inn operatisvystemet på nytt.

 

Det er/blir skjelden noe galt med prosessor, hovedkort og minne er betydelig mer utsatt. Når du i prinsippet får feil med begge prosessorene reduserer jo det sannsynligheten for at det er noe feil med noen av dem.

 

Problemet med slike feil som du beskriver er at det er vansklig å si hva det skyldes og systematisk feilsøking ofte er det eneste som hjelper.

 

Tips:

Prøv en enkel minnebrikke i ulike slotter og se om det er noen endring.

Reset bios noen ganger

Gå over kabler, kanskje du kom borti noe når du byttet prosessor.

Kanskje du bør oppdatere hovedkortets bios? Se etter nye versjoner på hovedkortprodusentens produktsider.

osv

 

Jeg har tatt ut 2 rambrikker resetet biosen kjekket for kabler tatt ut enne skjermkortet.

Først gikk det ikke på memtest86 4.0. Men så testet jeg memtest86 3.5b og da kjørte den er nå 11min inni den og ikke noen error så langt......etter dette skal jeg ta å prøve å spille litt å se om pc-en slår seg av hvis ikke prøver jeg en gang til med i7-en før jeg sender den til dustinhome

Lenke til kommentar

Ellers så har du fortsatt ikke nevnt noe om det jeg ba deg gjøre tidligere, dvs ta en titt via kontroll panel, administrative verktøy , hendelseliste og se om du finner noen relevante feil der. Finner som regel noe under egendefinerte visninger , administrative hendelser.

 

Anbefaler at du tester en og en minnebrikke og minst 1 til 2 passes. Fungerer alle brikkene bør du sette i en og en brikke og kjøre nye tester men denne gangen kun 1 pass. Da kan du finne ut om det er et spor som gjør det eller en defekt brikke.

 

Uansett så har jeg på følelsen at cpu fungerer fint , men pytt pytt, vanskelig å finne ut av med mindre du får testet på et annet hovedkort etc.

Lenke til kommentar

Ellers så har du fortsatt ikke nevnt noe om det jeg ba deg gjøre tidligere, dvs ta en titt via kontroll panel, administrative verktøy , hendelseliste og se om du finner noen relevante feil der. Finner som regel noe under egendefinerte visninger , administrative hendelser.

 

jeg kjønte meg ikke helt hvordan det der fungerte!

 

Men skal ta og teste det ut i morgen damed rambrikkene og så med skjermkortet og hvis det er ikke noe gale med det så antar jeg at det må ha vært feil i operativsystemet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...