Gå til innhold

Datadeler som ønskes - Les reglene, KUN lister, IKKE svar!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir sikkert for nytt til at noen skal kvitte seg med.. men spør alikevel.

CPU til socket 1150 hovedkort.

MÅ ha støtte for Intel VT-x og VT-d, og ha integrert grafikk.

Skal brukes i en unraid pc, og planen etterhvert er å få satt den opp med noen virtuelle maskiner, hvor 1 til 2 av dem skal få et eget dedikert skjermkort.

Hovedkortet er et ASRock H97 Anniversary, og jeg har en i3 på det nå.. men denne støtter kun VT-x og ikke VT-d, som er et krav for å kjøre pci passthrough.

Helst så mange kjerner/threads som mulig, og gjerne så rask som mulig.

 

Ut fra manualen skal disse være støttet:

Supports 5th Generation Intel® CoreTM i7/i5/i3/Pentium®/
Celeron® Processors (Socket 1150)
Supports New 4th and 4th Generation Intel® Xeon®/CoreTM i7/
i5/i3/Pentium®/Celeron® Processors (Socket 1150)
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Er det noen som kunne tenke seg å hjelpe meg med å kunne bidra til å bygge pc for en gutt som har lyst på en pc han kan spille minecraft på.

 

Han er en snill og flink gutt som ikke har alt for mye. 

 

Jeg har bidratt med mange deler, og hans far har også bidratt det han kan, men det er begrenset økonomi inne i bildet.

 

Det hadde vært skikkelig kult om vi kunne fått tak i et GTX kort med referansekjøler som det er lys i da vi har fått tak i et NXZT S340 kabinett med sidevindu. (Se bilde for hva jeg mener)

 

post-14073-0-88383700-1459326724_thumb.jpg

 

Jeg har bidratt med et 1366-system med 950, 12gb RAM, 2stk 2TB spinnedisker fra WD og en RM850. 

Hans far har lagt ut for kabinett, kjøler og en SSD på 240gb.

 

Kan gjerne betale en slant for det om dere ønsker, men er som sagt begrenset budsjett inne i bildet.

 

Takk for at dere leste og takk på forhånd for tips, henvendelser eller råd dere måtte komme med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Noen i nærheten av Jevnaker som har et pciex (alt fra 1x og opp) skjermkort til overs? Helst med hdmi og innebygget lydkontroller.

Dvi med mulighet for tilkobling til spdif er også en mulighet.

 

Skal brukes i en unRaid server hvor det skal kjøres en virtuell maskin som skal kobles til tv.

Trenger ikke være kraftige greiene, men må takle 1080p videoavspilling.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som har mini 6 pin til dual 6 pin pci express power cable liggende?
Sånne som denne - http://www.ebay.com/itm/Mini-6pin-to-2x-6pin-PCI-e-PCIe-Dual-Power-Cable-for-Apple-Mac-Pro-Video-Card-/262166901750?hash=item3d0a5d73f6:g:ibMAAOSwNphWWzp0

Trenger to stykker.

...eller om noen vet en butikk i norge som selger de. :)

 

Bestilte fra kina.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Ute etter et nyere, men også rimelig Nvidia kort, med PCIe 16x.. Skal brukes i en unRAID boks.. så det bør takle "soft reboot" eller hva det heter.. Så man ikke må restarte hele boksen for å kunne restarte en virtuell maskin.

Alt av nyere kort kan være av interesse, men setter en maks pris på 1000kr.. da helst med frakt inkludert, om du ikke bor i nærheten :)
Er også ute etter Crucial BallistixSport 2x8GB ddr3 kit, og en 3TB disk.. men tror jeg kjøper disse nytt, om ingen har en veldig god pris :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Er det noen som kunne tenke seg å hjelpe meg med å kunne bidra til å bygge pc for en gutt som har lyst på en pc han kan spille minecraft på.

 

Han er en snill og flink gutt som ikke har alt for mye. 

 

Jeg har bidratt med mange deler, og hans far har også bidratt det han kan, men det er begrenset økonomi inne i bildet.

 

Det hadde vært skikkelig kult om vi kunne fått tak i et GTX kort med referansekjøler som det er lys i da vi har fått tak i et NXZT S340 kabinett med sidevindu. (Se bilde for hva jeg mener)

 

attachicon.gifcard-rear-3q.jpg

 

Jeg har bidratt med et 1366-system med 950, 12gb RAM, 2stk 2TB spinnedisker fra WD og en RM850. 

Hans far har lagt ut for kabinett, kjøler og en SSD på 240gb.

 

Kan gjerne betale en slant for det om dere ønsker, men er som sagt begrenset budsjett inne i bildet.

 

Takk for at dere leste og takk på forhånd for tips, henvendelser eller råd dere måtte komme med.

Beklager lang quote, men man kan hvertfall prøve igjen.

 

Da har tiden kommet hvor lillebror til den første gutten har veldig lyst til å spille med bror, men det er ikke så lett siden de bare har en datamaskin, og selv om de spiller på tur, er det ikke lett å få den kabalen til å gå opp i opp.

 

Jeg har klart å skrape sammen et system med et z77 hovedkort, en i5-3570K cpu, 8gb minne, 120gb ssd, 500gb spinnedisk, CX600 psu, WIFI kort og faktisk en AIO vannkjøler.

 

Men igjen så kommer vi til kort på finansene når det kommer til skjermkort.

 

Er det noen der ute som har et 660, 670 eller 680 (eller nyere modeller) for en billig penge som man kan adoptere eller kjøpe?

Endret av traskas waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...