Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er min Xbox One i hus, på tide å leke seg litt! Er dog et par "vanskelige" valg å foreta seg, som om Kinect er best plassert over eller under TV-en ettersom den ikke lenger har noen motor for å justere vinkelen så er jeg litt redd for at det blir for bratt å ha den oppå TV-en da distansen fra TV til der vi oppholder oss er såpass kort at jeg er litt usikker på hvorvidt det vil fungere spesielt optimalt. Utfordring med å ha den under TV-en er dog at vinkelen ned mot gulvet blir temmelig bratt, hmm... :hmm:

 

Også er det jo det store spørsmålet rundt hvordan ting burde kobles opp, dessverre så har 90% av HDMI-inngangene på AV-receiver tatt kvelden på grunn av overivrige katter og elendig kobling / feste på disse håpløse HDMI-kablene så jeg er nå avhengig av en egen separat HDMI-switch derfor har jeg kjørt komponent (1080i) fra Xbox 360 for å slippe potensiell ekstra latency og inputlag på grunn av ting må igjennom HDMI switch, deretter AV-receiver før det når TV-en. Det fungerer jo helt fint med Apple TV, dekoder og det hele men på spillkonsoll så blir jeg skeptisk og lurer på om jeg skal røske alt til helvete, koble rett til TV-en og kjøre optisk fra TV til receiver for lyd for å eliminere så mye potensielle latency og inputlag kilder som mulig men da mister man jo muligheten for Dolby Digital True HD og DTS:HD Master Audio lydspor ved avspilling av Blu-Ray ettersom det kun støttes over HDMI og ikke over optisk... Vanskelig valg, vanskelig valg, hva tror dere er best?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...