Gå til innhold

Test av Dell Inspiron 8600


Anbefalte innlegg

I søken etter en god spill maskin velger jeg å vektlegge ytelse framfor vekt. Kanskje litt annerledes enn dere. Jeg syns "veldig god ytelse" er verdt mer enn ett poeng.

 

Det kunne virke som om usb-portene og vekten betydde litt for mye for testeren hos Barbara. Så jeg ignorerte de punktene, la på 2 poeng, og tenkte "8/10, det er jo ikke så ille".

 

Men takk for at dere legger ut store, detaljerte bilder. Det gjør mye!

 

S.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er enig med Lars Barstad.

 

Uansett du kan ikke si "Det kommer snart en bedre maskin og derfor får denne maskinen dårlig". Det er jo det du sier. Du må sammenligne med det som er aktuelt på markedet akkurat nå. Dessuten skjer teknologien så raskt at det skjer MYE på en måned. Iløpet av en måned er sikkert Dell Inspiron satt ned en del også. Den starter da kanskje på 11000-12000 istedetfor 13500.

 

[/quote=SimenAndre]

 

Jeg er enig med deg at man ikke kan si det' date=' men når to lanseringen står så tett inntil hverandre er det viktig å si i fra. Mulig Dell senker prisene, mulig Dell lanserer en ny maskin eller oppgraderer en annen maskin. Det blir en annen diskusjon.

 

Men igjen, jeg mener at det står klart og tydelig i testen at dersom man vil kjøpe den råeste maskinen penger kan kjøpe, er Inspiron 8600 det beste kjøpet akkurat nå. Men i løpet av en kort periode vil man finne maskiner som er like bra eller bedre.

 

En liten digresjon, men allikvel et ganske viktig poeng; Jeg hadde en diskusjon med en kollega av meg en uke før lanseringen av Centrino/Pentium -M. Vi snakket om hvor riktig det var å anbefale Pentium 4 når både vi og folk flest visste at Centrino/Pentium -M ville være bedre. Vi står på folk sin side. Vi er ikke redd for å anbefale produkter, men vi føler at vi er forpliktet til å fortelle folk om det som kommer til å skje i løpet av en kort periode også. Det er ikke spesielt morsomt for folk å føle seg snytt som følge av en test. Det resulterer som kjent i andre form for klagemailer.

 

Jeg synes det er bedre å fortelle folk om hva som f.eks. er best akkurat nå og hva de (folk) kan vente seg i løpet av en måneds tid også. På denne måten gir vi leserene makt til å avgjøre selv.

 

Hvor mange maskiner er det som har Radeon 9600 den dag i dag da? Som sagt blir det feil å si "Om en måned kommer kraftigere maskiner så derfor er denne dårlig". Om to måneder er kanskje 9700 på markedet og slår ut de maskinene som du anbefalte for 1 måned siden.

 

Ganske få i Norge, men det blir mange av de i slutten av denne måneden og frem mot jul.

 

I mine øyne er ikke størrelse og vekt på en multimediamaskin viktig. Dessuten tror jeg det er bare deg som synes 3.3kg er "Høy vekt", for andre tester legger ikke det under negativt. De fleste som vil ha en kraftig multimediamaskin, sier ikke "ÅÅÅååå den veier hele 0.5kg mer enn vanlig, oi da er den tung da". De ser mer på ytelsen, og der er den genial særlig til spill.

 

Vel, da er vi tilbake til sakens kjerne igjen som er at du er uenig med oss i de rammene vi har satt for testing av multimediamaskiner. Du synes ikke at vekt er så viktig, men det synes vi. Og slik kan vi fortsette.

 

Dessuten er det ikke så mange som trenger flere enn 2 usb porter. Litt rart at hvis det er 2 usb porter så er det altfor lite, og på Zepto 4100 er det 3usb og det virker ut som holder i massevis? .

 

Det holder ikke massevis, men det er litt bedre. Les konklusjonen av vår test av Z-note 4100 så skjønner du hva vi mener om USB på Z-note. USB er som jeg har sagt tidligere veldig viktig, uansett hvor uinteressant det er for deg. Produsentene har også innsett at dette er veldig viktig, f.eks. har Fujitsu Siemens økt antall USB porter på Amilo D8830 til 5 stk. Nesten samtlige Desknote- og Green modeller fra ECS leveres med mange USB porter. Og ser man på maskinene fra andre produsenter som kommer, kommer de med stadig med flere USB porter. Slik jeg har skjønt det krever mange USB porter på en bærbar særdeles godt teknisk design av hovedkort og strømforsyning. Det er snakk om produksjonskostnader også.

 

Under hele testen virker det ut som maskinen er dårlig. Og selv om den går under Spill/Multimedia så fortjener den mer enn 6/10. Den mildt sagt denger Zepto 4100 i alt som heter spill (kan ikke sammenligne dem). Og den virker ut som den er likt i applikasjoner.

 

Den har bedre ytelse ja, men når man tester maskiner må man se på helheten og ikke kun på en ting.

 

Dessuten får du bedre maskin enn Zepto med tanke på spesifikasjoner. Så du får mer for pengene også. Det er jeg nesten overbevisst over. Noen som vet om ett sted å kjøpe Zepto?

 

Ja, det er jeg klar over.

 

Uansett har du lagt MYE mer vekt på det lille negative enn alt det positive med den 8600. Hvis du fremdeles har den rare meninga at Zepto 4100 er ett MYE bedre kjøp når det kommer til Spill/Multimedia bør det ihvertfall fremgå i artikkelen bedre at 8600 er helt enestående som skrivebordserstatter. Som sagt får folk inntrykk at maskinen er elendig siden du fokuserer altfor mye på det lille negative.

 

Det er leit at du oppfatter det slik. Kan bare ikke få sagt det nok tror jeg, men akkurat nå er Inspiron 8600 det beste kjøpet man kan gjøre innenfor denne klassen dersom man er kun på jakt etter ytelse. Men det andre du sier er jeg ikke enig i .

 

Det kommer noe nyere og bedre hele tiden. Slik er teknologien. Og selvfølgelig klager folk hele tiden. Jeg er ofte enig med deg, men ikke i denne artikkelen. Det er mange andre som også synes testen virket altfor subjektivt. Dessuten når du driver med det som du gjør, MÅ du regne med at folk er enig. Folk har rett til å være uenig og klage hvis de ikke liker arbeidet. Du legger jo ut arbeidet så sikkert flere tusen leser det du har gjort. Kan du da forvente at alle skal være stille da?

 

Klart, jeg er klar over det og forberedt på det. Jeg synes det er helt ålreit at folk har andre meninger enn meg/oss. Og jeg synes det er meget bra at folk diskuterer testene våre her. Dette forumet er talerøret til leserne våre, her kan de snakke om hva de vil så lenge de holder seg innenfor forumets lover og regler.

 

Kan du si meg hva PC kort er for noe? Lurer litt på det.

 

PC-kort er det som regel blir kalt PCMCIA-kort. PCMCIA er navnet på grensesnittet og ikke kortet selv. Navnet på kortet er PC-kort eller Cardbus (veldig kort forklart).

 

Forresten hvilken bærbar er det du har?

 

Har ingen for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Folk får gjøre seg opp sin egen mening, men hvis ikke testene er objektive og bruker et gjennomtenkt opplegg for poenggivning slik at man kan sammenligne de forskjellige modellene så er de rimelige verdiløse.

 

Jeg kan egentlig ikke se hvorfor testene våre ikke skulle være objektive. Hva slags fordel har vi av å ikke være objektive? Dell Latitude X300 har jo fått vår anbefaling så vi er ikke her for å ødelegge for Dell hvis det er det du tror. Og tenker du penger nå, så annonserer Dell på våre sider som du ser, man ville da gjerne tro at Dell maskiner ville gjøre det bra i våre tester. Og du snakker om at utspillene mine ikke holder vann?

Lenke til kommentar

I testartikkelen står det litt for lite om kommende maskiner og begrunnelsen for den lave karakteren. Kanskje en mer utdypende konklusjon ville hjulpet folk til å skjønne mer?

 

Om jeg forstår korrekt, er det også slik at det er vanskelig å gi en god poengsum som varer. Hva da med en stadig økende poengsum? Kanskje en sum som også vil gi intrykk av hvordan en maskin er i forhold til en maskin som var testet for 2 år siden.

 

f.eks:

gammel 2002 modell - 100 poeng

Inspiron 8600 - 200 poeng

Kommende supermaskin- 250 poeng

 

S.

Lenke til kommentar
337-Zonic"]<a href="http://barbara.no/art.php?artikkelid=1319">Test av Dell Inspiron 8600</a><br />Som et av de første nettstedene i verden har vi gleden av å presentere en eksklusiv test av Dells Inspiron 8600. Inspiron 8600 er oppfølgeren til salgsuksessen Inspiron 8500. Hvis du synes at Inspiron 8500 var en rå maskin, kommer du til å elske Inspiron 8600.<br /><br /><a href="http://barbara.no/art.php?artikkelid=1319">Les artikkelen her</a>

 

Ville bare sitere den første posten i denne tråden, synes den illusterer poenget til Mohammed ganske bra... De som liker 8500 (og det er mange...) vil også like denne maskinen..

 

Jeg også stusset litt over den forholdsvis dårlige karakteren etter å ha lest dette, men er enig i at en del ting trekker ned... Dette er rett og slett ikke drømmemaskinen til alle som ønsker seg en bærbar..

 

For min del er heller ikke USB porter så viktig.. men det er ganske mange som ikke kunne drømme om å investere i en maskin som veier så mye og er såpass stor. F.eks. Acer og Zepto håndterer denne balansen på en mye bedre måte..

 

Synes det er litt overraskende at mange ikke legger så stor vekt på om tastaturet er bra også, det er da superviktig etter min mening! Er skikkelig frustrerende å sitte på en bærbar med vemlig tastatur.. (Mulig det ikke er så viktig hvis man bare skal bruke piltastene til spilling.. :D )

Lenke til kommentar

Jeg kan egentlig ikke se hvorfor testene våre ikke skulle være objektive. Hva slags fordel har vi av å ikke være objektive? Dell Latitude X300 har jo fått vår anbefaling så vi er ikke her for å ødelegge for Dell hvis det er det du tror. Og tenker du penger nå, så annonserer Dell på våre sider som du ser, man ville da gjerne tro at Dell maskiner ville gjøre det bra i våre tester. Og du snakker om at utspillene mine ikke holder vann?

 

Jeg tror ikke, og har heller ikke antydet, at du er ute etter å ødelegge for noen eller at du er kjøpt og betalt av annonsører.

 

Når jeg sier at testen din ikke er objektiv så mener jeg at du ikke har klart å sette en fornuftig poengsum utifra hva maskinen har og ikke har av muligheter. Du synes kanskje den er tung og klumpete, og at en bærbar bør ha lassevis med USB porter, men i dette tilfellet synes jeg det er helt tydelig at du har vektlagt det for mye og gitt maskinen for dårlig score.

 

Jeg sier at din påstand om at Dell Inspirion 8600 har dårlig funksjonalitet ikke holder vann, og det står jeg ved. Om du velger å ta det som konstruktiv kritikk eller ikke får bli opp til deg.

Lenke til kommentar
9/10 -> tykk og klumpete + noe støy  

8/10 -> høy vekt  

7/10 -> for få USB-porter  

6/10 -> kun ett PC-kort spor  

5/10 -> dårlig tastatur  

6/10 <- veldig god ytelse drar opp

 

:lol::lol::lol:

 

Jeg må si at dette var ganske patetisk måte å komme fram til summen.

At du klarer å gi ett helt poeng fordi den bærbare veier 0.5 kg mer enn det som er normalt står over min fatteevne.

 

Og jeg tror du har monopol på denne karaktervektlegginga fordi det er ytterst få som vektlegger f.eks 0.5kg så mye.

 

Virker ut som det er spøk. Så dårlig er vektlegginga. Så ekstrem ytelse og 0.5kg er like mye verdt? Gjør ikke annet enn å :lol: likt som noen andre kamerater av meg gjorde :)

 

9/10 -> tykk/tung/klumpete + noe støy  

8/10 -> for få USB-porter / kun ett PC-kort spor  

7/10 -> dårlig tastatur  

8/10 <- veldig god ytelse drar opp

 

Dette er mer riktig, og jeg vet de fleste ville synes den vektlegginga ville vært mer fornuftig.

 

Men igjen, jeg mener at det står klart og tydelig i testen at dersom man vil kjøpe den råeste maskinen penger kan kjøpe, er Inspiron 8600 det beste kjøpet akkurat nå. Men i løpet av en kort periode vil man finne maskiner som er like bra eller bedre.

 

Man får da det råeste for 15000 og alikevel 6/10 :o :lol:

 

En liten digresjon, men allikvel et ganske viktig poeng; Jeg hadde en diskusjon med en kollega av meg en uke før lanseringen av Centrino/Pentium -M. Vi snakket om hvor riktig det var å anbefale Pentium 4 når både vi og folk flest visste at Centrino/Pentium -M ville være bedre. Vi står på folk sin side. Vi er ikke redd for å anbefale produkter, men vi føler at vi er forpliktet til å fortelle folk om det som kommer til å skje i løpet av en kort periode også. Det er ikke spesielt morsomt for folk å føle seg snytt som følge av en test. Det resulterer som kjent i andre form for klagemailer.

 

Jeg er litt enig men det du gjør er at fordi du tror at det kommer noen bedre maskiner rett rundt hjørnet er å la det gå utover 8600. Og når folk nå ser på Zepto 4100 og Inspiron 8600 vil det virke ut som Zepto 4100 utklasserer 8600. Hvis det skal gå ut over 8600 bør det vel gå ut over de andre bærbare også? Er litt teit at det skal bare virke negativt på Inspiron 8600. Du kan heller bare skrive under karakteren noe som. NB: Bedre og kraftigere bærbare er rett rundt hjørnet, derfor anbefales det å vente med ett innkjøp. :)

 

Vel, da er vi tilbake til sakens kjerne igjen som er at du er uenig med oss i de rammene vi har satt for testing av multimediamaskiner. Du synes ikke at vekt er så viktig, men det synes vi. Og slik kan vi fortsette.  

 

Som sagt dere er sikkert de eneste som trekker ned 10% bare p.g.a 0.5kg tyngre enn vanlig. Og da virker det vel at hvis den er 0.5kg så får den 10% høyere.

 

Se her.... :yes:

Du har lagt lista slik at 2.3kg er "lett" 2.8 er "vanlig" og 3.3kg er "tungt"

Med usb porter er det slik 2 er "lite" 3 er "vanlig" og 4 er "mange"

 

Hvis maskina hadde veid 1 kg mindre og hatt 2 usb porter til ville du tenkt slik...

 

9/10 -> tykk og klumpete + noe støy

10/10 -> lav vekt (kun 2.3kg)

9/10 -> kun ett PC-kort spor

10/10 -> mange usb porter (4 stk)

9/10 -> dårlig tastatur

10/10 <- veldig god ytelse drar opp

 

Hadde kanskje ikke blitt helt riktig slik, men slik du legger lista blir det helt galt å gi karakter slik du gjør. :yes::woot:

 

En annen måte å se det på

*Hvis den var 1cm smalere og hatt 3-4dB lavere kunne du ikke trukket på størrelsen og støyen.

*Hadde den veid 0.5kg mindre kunne du ikke trukket på vekta

*Hadde den hatt 1 usb port til kunne du ikke trukket på det

 

Da hadde det blitt slik

 

9/10 -> kun ett PC-kort spor

8/10 -> dårlig tastatur

9/10 <- veldig god ytelse drar opp

 

Som du ser er det bare bagateller du trekker så mye på. Du bør heller da ha en -(minus) som sier "Grunnet ny teknologi rundt hjørnet er ikke dette noe godt kjøp den dag i dag"

 

Det er leit at du oppfatter det slik...

 

Jeg er nok ikke den eneste som oppfatter det slik

 

Ser for meg Mohammed som går inn i en butikk. Ser på forskjelige bærbare, og så sier selgeren "Hva slags ytelse er du ute etter"? Mohammed: "Før vi drar inn ytelsen vil jeg gjerne veie alle bærbare". "Veier den 0.5kg og er 1cm tykkere enn normalt er den modellen uaktuell". Selgeren småler for seg selv og sier "Du reiser mye og kanskje bruker den til lette programmer". "Nei jeg vil gjerne bruke den masse til spilling og multimedia".

 

Huff og huff sier jeg. :yes:

 

Vi blir nok aldri enig. Gidder som oftest ikke å diskutere så mye, men når jeg mener at den andre er på bærtur alene så ...

 

Vi kan jo se hva dinside.no sier om maskinen. De skal teste den snart. Blir litt spennende.

Lenke til kommentar

En annen måte å se det på

*Hvis den var 1cm smalere og hatt 3-4dB lavere kunne du ikke trukket på størrelsen og støyen.

*Hadde den veid 0.5kg mindre kunne du ikke trukket på vekta

*Hadde den hatt 1 usb port til kunne du ikke trukket på det

 

Da hadde det blitt slik

 

9/10 -> kun ett PC-kort spor

8/10 -> dårlig tastatur

9/10 <- veldig god ytelse drar opp

 

 

altså forstå det slik da, det er ikke noe hvisden hadde blitt det og hadde den ditt. maskinen er nå sånn, og jeg syns at det var riktig at den ikke fikk mer enn 6 av 10. skal vi da liksom holde på med hvis den maskinen hadde det og det, og ikke det på alle maskinene nå? det blir jo helt feil.

 

maskinene er bygd sammen og satt sammen sånn som de er nå. kan ikke bare plutselig ta vekk en halvkilo.

 

og jeg syns også at det er riktig at dell fikk minus pga for lite usb og pcmia kort. kanksje ikke dere bryr dere så veldig mye om dette, men det gjør folk som bruker kanskje mer enn bare 2 usb porter. og jeg syns at en maskinen som har kommet ut i denne tiden burde ha mer enn 2 usb porter. dell vet vel godt at folk bruker det mye nå, men ennå så har de bare 2 usb porter. blir for dumt med en så ny maskin og til den prisen. hvis du ikke bruker mer enn 2 usb porter så kan du jo bare se bort fra det. men for de som bruker mer enn 2 så er jo ikke denne maskinen aktuel.

 

men som sagt det blir jo på en måte hva du har bruk for, legger vekt på, og må ha.

 

jeg føler at jeg ikke må ha mer enn 2usb porter, og jeg legger vekt på vekten på maskinen og om den er tynn, og ytelsen.

har derfor bestemt meg for en IBM T40P. selvom denne maskinen ikke har mer enn 2 usb porter. jeg ser jo på det som et minus, men siden jeg ikke har bruk for kanskje mer enn 2, så bryr jeg meg ikke om det. det samme med firewire. bruker jeg det så er jo dette et stort minus, men det gjør jeg heller ikke og vet ikke hva det er engang, så nok engang så bryr jeg meg ikke om det.

jeg bryr meg bare om det jeg har bruk for. et annet minus med t40p er jo selvsagt skjermen, som er liten. det er det eneste jeg er dårlig med maskinen. ellers syns jeg at maskinen er helt topp, og det har den besvist i alle testene den har vært med i.

 

men dette er ikke en spillemaskin, men selvom jeg kanskje spiller litt så er det ikke så veldig krevende spill. blir jo helst bare småspill og da holder jo radeon fire gl 9000 kortet i massevis.

 

det jeg vil fram til er at det er smak og behag folkens. noen syns at det er bra, og det er dårlig. men du må jo se hva du må ha og syns er nødvendig på en maskin. f.eks. ser du etter en spillemaskin med bra skjermkort og bra ytelse, så kjøper du ikke en maskin som har et dårlig skjermkort og elendig ytelse. det samme er om du vil ha en lett og tynn maskin med bra ytelse, du kjøper da ikke den største og tyngste du ser.

 

testene som ligger her, i pcworld og dinside er jo her for å på en måte veilede oss. deres meninger til oss som ser på en maskin. et utgangspunkt for oss. der setter vi vår standard på hvordan en maskin skal være. også er det jo opp til oss selv å mene hva som egentlig ikke skulle vært på minus siden eller pluss siden. sånn som dere andre her som syns at i8600 burde fått 8 av 10. men det er jo deres meninger, og dere syns heller ikke at flere usb porter og at vekten er viktig. men de syns at det var viktig. så edt er jo snakk om hva du trenger og ikke trenger, må ha må ikke ha.

 

håper at dere forstår det og håper at dette gjør ting litt lettere.

Lenke til kommentar
altså forstå det slik da, det er ikke noe hvisden hadde blitt det og hadde den ditt. maskinen er nå sånn, og jeg syns at det var riktig at den ikke fikk mer enn 6 av 10.

 

Din mening. En av enormt mange...

 

skal vi da liksom holde på med hvis den maskinen hadde det og det, og ikke det på alle maskinene nå? det blir jo helt feil.

 

Poenget er at jeg i tillegg til mange andre synes at testen fokuserer på bagateller. Og det skal bare bagateller før testeren hadde vært nødt til å gi maskinen toppscore. I likhet med flere her synes denne testen er rett og slett en av de dårligere, mens du og andre som er uhyre opptatt av 2 cm mindre og 0.5 kg i vekt synes testen var bra.

 

maskinene er bygd sammen og satt sammen sånn som de er nå. kan ikke bare plutselig ta vekk en halvkilo.

Som sagt for å få fram ett poeng

 

og jeg syns også at det er riktig at dell fikk minus pga for lite usb og pcmia kort.
Selvfølgelig skal den få trekk, men det er mer fornuftig i mine øyne å gi den 1/10 trekk istedetfor 2/10.

 

men for de som bruker mer enn 2 så er jo ikke denne maskinen aktuel.

Det er ikke så mange, dessuten hvis du absolutt trenger flere porter, hørt om usb hub? Men er enig at det er trekk, men ikke så mye som anmelderen har lagt vekt på.

 

har derfor bestemt meg for en IBM T40P. selvom denne maskinen ikke har mer enn 2 usb porter.

Hehe bra du sa det for som jeg ser i testen av T40p har ikke annmelderen satt det under -, men under testen av Inspiron 8600 skriver han tydelig "For lite USB porter". Stusselig

 

et annet minus med t40p er jo selvsagt skjermen, som er liten. det er det eneste jeg er dårlig med maskinen.

Rart, noe av det du synes er dårlig med maskinen har ikke Muhammed gitt noe trekk på.

 

og det har den besvist i alle testene den har vært med i.

Gi gjerne noen linker til noen andre tester a, så jeg kan være enig med deg.

 

det jeg vil fram til er at det er smak og behag folkens. noen syns at det er bra, og det er dårlig.

Selvfølgelig det har du rett i, det sier seg selv :)

 

sånn som dere andre her som syns at i8600 burde fått 8 av 10. men det er jo deres meninger, og dere syns heller ikke at flere usb porter og at vekten er viktig. men de syns at det var viktig. så edt er jo snakk om hva du trenger og ikke trenger, må ha må ikke ha.

Som sagt sier seg selv.

 

Jeg bare synes at folk velger heller 1kg og 3-4cm mindre enn å spare 7500 kroner + en maskin med bedre ytelse, også ikke regnet med spillytelsen.

 

Kan spare 8000kr for å kjøpe Green 551. Denne er da bare 0.5kg tyngre og 1-2 cm større. Denne vinner klart over Ibm T40p i Sysmark 02.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vil bare fortelle at jeg har bestilte meg en Inspiron 8600 på lørdag.:D:D

 

 

Intel® Pentium® M prosessor - 1,5GHz

Microsoft® Windows® XP Home

Operativsystem: MS Windows XP Home

Service & Complete Care: 1 års henteservice.

Skjerm: VT - 15,4'' TFT WSXGA+ (1680*1050)

Minne: 512MB DDR RAM/333MHz (2x256MB)

Harddisk: 60GB Ultra DMA/ATA 100

Grafikkort: 128MB DDR NVIDIA® GeForceFX™ Go5650

Optisk enhet: 24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD Combo internal

Nettverkskort / modem: Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort + Intel ® Pro wireless 2100 inngår som standard!

Programvare: MS Works 7.0

Språk på operativsystem og programvare: Norsk

 

Jeg håper jeg blir fornøyd går bare å gleder meg til jeg mottar den om noen uker. Noen tips om noe spesielt jeg burde gjøre når jeg mottar den? Aldri hatt bærbar før, så dette kan bli spennende :D

Lenke til kommentar
Når vi tester maskiner, tester vi maskinene med tanke på det som er rett rundt hjørnet i bakhodet også (typisk mindre enn en måned til lansering).

 

Vel, vel. Hvor er disse maskinene blitt av da???

Har ikke sett så mye til de.... Så vidt jeg vet er det gått over en måned nå....

Lenke til kommentar
Vil bare fortelle at jeg har bestilte meg en Inspiron 8600 på lørdag.:D:D

 

 

Intel® Pentium® M prosessor - 1,5GHz

Microsoft® Windows® XP Home

Operativsystem: MS Windows XP Home

Service & Complete Care: 1 års henteservice.

Skjerm: VT - 15,4'' TFT WSXGA+ (1680*1050)

Minne: 512MB DDR RAM/333MHz (2x256MB)

Harddisk: 60GB Ultra DMA/ATA 100

Grafikkort: 128MB DDR NVIDIA® GeForceFX™ Go5650

Optisk enhet: 24x/10x/8x/24x CD-RW/DVD Combo internal

Nettverkskort / modem: Internal combo 56k modem / 10/100 nettverkskort + Intel ® Pro wireless 2100 inngår som standard!

Programvare: MS Works 7.0

Språk på operativsystem og programvare: Norsk

 

Jeg håper jeg blir fornøyd går bare å gleder meg til jeg mottar den om noen uker. Noen tips om noe spesielt jeg burde gjøre når jeg mottar den? Aldri hatt bærbar før, så dette kan bli spennende :D

 

Da jeg mottok min, startet jeg den, kikket litt rundt på innstillinger og installerte CM4! :woot:

 

Det burde du også gjøre ;)

Lenke til kommentar

Var på nippet av å bestille denne maskinen i hele går, men tenkte jeg skulle se om jeg kunne finne noen tester og evt. noen andre alternativer... så leste jeg denne testen, og har blitt litt tvilende! Har noen av dere som har kjøpt denne maskinen lyst til å kommentere de punktene som den har blitt trukket ned for i testen?

Lenke til kommentar
Var på nippet av å bestille denne maskinen i hele går, men tenkte jeg skulle se om jeg kunne finne noen tester og evt. noen andre alternativer... så leste jeg denne testen, og har blitt litt tvilende! Har noen av dere som har kjøpt denne maskinen lyst til å kommentere de punktene som den har blitt trukket ned for i testen?

 

Vel...vekten er ikke noe problem synes jeg, prisen er ikke så ille i forhold til en del andre.

 

Tastaturet er OK, det samme synes jeg det er med 2 stk USB-porter. Hvis jeg skal overføre noe fra digitalkameraet så bruker jeg firewire, og jeg kommer uansett bare til å bruke en USB-port (til mus), så jeg synes fortsatt at 6/10 er helt ødelagt å gi maskinen.

 

Du har jo markedets hittil beste bærbar-skjermkort i maskinen også, og det yter bra i 3d applikasjoner.

Lenke til kommentar
Hva med viftestøy sammeliknet med.....? Og hva med tykkelsen? En ting er hva den måler på papiret, men hvordan er ditt inntrykk?

 

Stemmer det, glemte å nevne viftestøyen. Viften starter en del ganger, men du merker den bare hvis det er helt stille rundt deg. Sitter å ser på film om kveldene på rommet, og viften starter da sånn ca 2-3 ganger i timen.

 

Tykkelsen plager meg ikke nevneverdig den heller, men den kunne godt vært noen millimeter tynnere.

 

Designet på maskinen synes jeg også er ganske pent, og jeg har fått skryt for at maskinen både ser pen ut, og yter bra av de som har lånt den. Faktisk en kamerat av meg som er i/på Setermoen leir som bestilte akkurat lik maskin etter han prøvde min :)

Lenke til kommentar

jeg hadde heller kjøpt en acer jeg. de har gått ned i pris nå, og du kan få en travelmate 803cli for bare rundt 18 lapper hos itbutikken. syns det er en mye bedre maskin enn i8600. mye tynnere og lettere. og den fikk jo tross alt 6 i terningkast i testen hos dinside.no. den maskinen er dønn stille. fin og se på. syns ikke at dell sine maskiner er så fine å se på jeg da. litt stygge etter min mening. og det med vekta syns jeg blir dumt å si at den ikke er tung, for den er jo den tyngste centrino maskinen jeg har sett. og tykkeste. de andre maskinenene veier i underkant av 2,9 kg og under, mens denne her veier 3,3kg. syns det er en del jeg da.

 

men det spørs hvor mye du har tenkt til å gi for en maskin Calm? syns hvertfall ikke at du skal velge dell i8600. det eneste jeg syns er bra med den er at den har 128 mb skjermkort. ellers er det ikke noe mer, og jeg har pratet med produktsjefer hos dell som sier at de er enig med testen i barbara.no. de sier at maskinen fikk riktig sum, og ikke skulle fått noe mer. syns du burde ta det i ettertrakning. men som sagt det er jo smak og behag da, og uansett hvilken maskin du kjøper så kommer du til å bli fornøyd jeg. men gjør et valg du ikke angrer, prøv å let etter tester av maskinene.

Lenke til kommentar
jeg hadde heller kjøpt en acer jeg. de har gått ned i pris nå, og du kan få en travelmate 803cli for bare rundt 18 lapper hos itbutikken.

Man får en standardkonfigurert 8600 for 13.500,- ferdig levert. Så de havner jo i litt forskjellige prisklasser med grunnkonfigurasjon. Denne maskina med 1,5ghz cpu og 512mb ram vil havne på rett under 16k ferdig levert.

og jeg har pratet med produktsjefer hos dell som sier at de er enig med testen i barbara.no. de sier at maskinen fikk riktig sum, og ikke skulle fått noe mer.

Det høres veldig tvilsomt ut at en produktsjef vil uttale seg sånn om sine produkter uansett om det er en riktig dom eller ei. Sier ikke at du lyver, men jeg synes det er en drøy påstand hvis den ikke kan backes opp på en eller annen måte.

 

Er forresten enig i at det er drøyt å gi denne maskinen ett poeng trekk for kun 2 USB-porter mens dette ikke engang nevnes i tester av andre maskiner med 2 usb porter.

 

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...