Gå til innhold

Test av Dell Inspiron 8600


Anbefalte innlegg

har en kamerat som jobbet i dell, som sa dette, har liksom ikke ringt produktsjefen selv og spurt liksom, blir for dumt. jeg spurte kameraten min om hva han syntes om testen her siden det var en stor diskusjon om det for lenge siden, og han tok dette opp med folka han jobbet med der.

 

jeg konfigurerte så å si en helt lik maskin hos dell, men da med bare 1,5 prosessor ikke 1,6 som acer, og lik på resten så å si, og den dell maskinen kom da på 17 lapper med all rabatter på siden, da legger jeg heller på en tusen lapp og får meg en acer istedet. som fikk 6 i terningkast, og mye mye finere å se på enn dell maskinen.

 

syns det var riktig at den fikk ett poeng i trekk jeg for at den bare har 2usb porter, grunnen til dette er fordi denne maskinen kom ut for ikke så lenge siden, pluss at den da er en MULTIMEDIAMASKIN, altså spille maskin og div. så det er noen folk som kunne trengt flere usb porter enn bare 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tenkt å kjøpe en Dell Precision M60 ,men valgte en I8600 i steden. Angrer litt,men tjente noen kr. på det(min neste maskin blir helt klart Precision M60! ) Jeg har topp konfigurert den og er KANON-FORNØYD!! Helt KONGE! Jeg har den med over alt og vekten er helt ok.... Skal jeg utsette noe er det kun en ting som kan settes et LITE minus ved og det er tastaturet. Det har jeg enkelt og greit ordnet med et eksternt tastatur..... SJEF's MASKIN!!!!! Kan anbefales på det sterkeste!!!! Løp å kjøp!!! Hadde ikke vært i tvil!!

Lenke til kommentar
Hadde tenkt å kjøpe en Dell Precision M60 ,men valgte en I8600 i steden. Angrer litt,men tjente noen kr. på det(min neste maskin blir helt klart Precision M60! ) Jeg har topp konfigurert den og er KANON-FORNØYD!! Helt KONGE! Jeg har den med over alt og vekten er helt ok.... Skal jeg utsette noe er det kun en ting som kan settes et LITE minus ved og det er tastaturet. Det har jeg enkelt og greit ordnet med et eksternt tastatur..... SJEF's MASKIN!!!!! Kan anbefales på det sterkeste!!!! Løp å kjøp!!! Hadde ikke vært i tvil!!

 

mye betalte du for maskinen? åssen specs er det på maskinen din?

Lenke til kommentar

Jeg har en Inspiron 8500 2,4 GHz og er meget fornøyd med det meste - bortsett fra støyen. Så fort vifta starter, blir den stående og gå hele tiden. Man kan selvsagt installere I8kfanGui, men det er for j..... at det skal være nødvendig i det hele tatt.

 

Vet ikke om det er noe spesielt med akkurat min maskin, men støyen er mye høyere enn man burde forvente - med andre ord meget forstyrrende når man sitter og jobber på et forholdsvis stille kontor, f.eks.

Lenke til kommentar
har en kamerat som jobbet i dell, som sa dette, har liksom ikke ringt produktsjefen selv og spurt liksom, blir for dumt.

Hmm, sa ikke du at du hadde "prata med produktsjefer" ?

Men det er jo ikke umulig at noe i den retning kan ha blitt sagt internt. De kjører jo hardt på at latitude maskinene er de beste.

 

jeg konfigurerte så å si en helt lik maskin hos dell, men da med bare 1,5 prosessor ikke 1,6 som acer, og lik på resten så å si, og den dell maskinen kom da på 17 lapper med all rabatter på siden, da legger jeg heller på en tusen lapp og får meg en acer istedet. som fikk 6 i terningkast, og mye mye finere å se på enn dell maskinen.

Ikke like stor prisforskjell da nei, poenget var bare at med en inngangsbilett på 13.500 så treffer denne maskinen litt andre kundegrupper.

 

syns det var riktig at den fikk ett poeng i trekk jeg for at den bare har 2usb porter, grunnen til dette er fordi denne maskinen kom ut for ikke så lenge siden, pluss at den da er en MULTIMEDIAMASKIN, altså spille maskin og div. så det er noen folk som kunne trengt flere usb porter enn bare 2.

Denne FS maskinen som ble testet for ett år siden må vel kunne omtales som en multimediamaskin? Antall USB porter ble ikke kommentert... I tillegg har den skjerm som tar borti tastaturet når den legges ned, og den er stor og klumpete. Den fikk 7/10.

 

Har ikke noe personlig problem med at maskina fikk 6/10, men det virker som testene her kan være litt inkonsekvente.

 

K

Lenke til kommentar

beklager, skrev litt feil, min feil. skrev kanskje litt for fort og gikk ikke igjennom det, beklager så mye, "prata ikke med produktsjefer", men har en kamerat som jobbet der. som jeg fikk høre ting av.

 

når jeg oppgir en maskin i prisklassen 18lapper, så kan ikke du si at i8600 har en prislapp på 13.500 uten de samme specsa, jeg forstår at en ribba i8600 blir så billig. det hadde sikkert acer'n vært også om de hadde hatt sånne maskiner. blir litt rart at du nevner en maskin som er relativt dårligere når jeg sier noe annet.

og for det andre så nevnte du at du konfigurerte den til under 16k, mens jeg gjorde det til rundt 17k, var egentlig det jeg mente.

 

som du sier selv så ble den fs maskinen testet ifjor. relativt stor forskjell på maskiner på et år, ting var kanskje ikke så nyttig f.eks et halvt år siden på maskiner som det er nå. skulle jeg kanskje tatt med en maskin som var veldig stor og klumpete for flere år siden og sammenlignet med nå? du forstår vel selv at ting forandrerer seg, og at ting som kanskje ikke var så nyttig for et år siden, er mye mer nyttig nå. f.eks usb porter.

Lenke til kommentar

beklager, skrev litt feil, min feil. skrev kanskje litt for fort og gikk ikke igjennom det, beklager så mye, "prata ikke med produktsjefer", men har en kamerat som jobbet der. som jeg fikk høre ting av.

 

når jeg oppgir en maskin i prisklassen 18lapper, så kan ikke du si at i8600 har en prislapp på 13.500 uten de samme specsa, jeg forstår at en ribba i8600 blir så billig. det hadde sikkert acer'n vært også om de hadde hatt sånne maskiner. blir litt rart at du nevner en maskin som er relativt dårligere når jeg sier noe annet.

og for det andre så nevnte du at du konfigurerte den til under 16k, mens jeg gjorde det til rundt 17k, var egentlig det jeg mente.

 

som du sier selv så ble den fs maskinen testet ifjor. relativt stor forskjell på maskiner på et år, ting var kanskje ikke så nyttig f.eks et halvt år siden på maskiner som det er nå. skulle jeg kanskje tatt med en maskin som var veldig stor og klumpete for flere år siden og sammenlignet med nå? du forstår vel selv at ting forandrerer seg, og at ting som kanskje ikke var så nyttig for et år siden, er mye mer nyttig nå. f.eks usb porter.

Lenke til kommentar

Endte visst ikke opp med å fullføre bestilllingen i dag, men jeg har i allefall lagt inn registrering på en 'Dell Konto', og venter på godkjenning på den. Det som først og fremst er viktig for meg når jeg skal kjøpe bærbar og jo maskinen, men en annen viktig grunn til at jeg har valg tå gå for Dell er at jeg må kjøpe gjennom en nedbetaligsordning - har ikke 24k cash å bruke på bærbar, og den eneste måten for meg å kunne gå til anskaffelse av en er gjennom en slik ordning. Hvis jeg finner at det finnes tilsvarende muligheter hos f.eks. en Acer forhandler vil jeg selvfølgelig vurdere å kjøpe Acer på lik linje med en Dell.

 

Har sjekket litt, og med tanke på betaling ser det ut til at Dell har den beste løsningen for meg. Er forøvrig åpen for andre alternativer, så om noen av dere har forslag og kjenner alternative løsninger hadde jeg satt kjempepris på det... :yes:

Lenke til kommentar
når jeg oppgir en maskin i prisklassen 18lapper, så kan ikke du si at i8600 har en prislapp på 13.500 uten de samme specsa, jeg forstår at en ribba i8600 blir så billig. det hadde sikkert acer'n vært også om de hadde hatt sånne maskiner. blir litt rart at du nevner en maskin som er relativt dårligere når jeg sier noe annet.

og for det andre så nevnte du at du konfigurerte den til under 16k, mens jeg gjorde det til rundt 17k, var egentlig det jeg mente.

Jeg sier at med en inngangsbilett på 13,5k så er ikke denne maskinen nødvendigvis sammenlignbar med Acer maskina... Jeg konfigurerte en 8600 med 1,5ghz cpu og 512 minne til under 16k sa jeg.

 

som du sier selv så ble den fs maskinen testet ifjor. relativt stor forskjell på maskiner på et år, ting var kanskje ikke så nyttig f.eks et halvt år siden på maskiner som det er nå. (...)

Det måtte jo komme...

USB porter var da omtrent like vanlig for et år siden som nå? Boom'en i USB produkter var før 2003. Poenget var ikke å sammenligne størrelse, men å påpeke en inkonsevnet linje. Og det hadde jeg håpt på å få lov til uten å få slike banale forklaringer tilbake.

 

K

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 11 måneder senere...

Det er lenge siden sist det ble skrevet noe her ser jeg, men jeg håper det er noen som kan svare meg på dette alikevel. Jeg har fått tilbud om understående bærbare på jobben og vurderer å kjøpe denne. Ser at testen på hw er et år gammel. er denne maskinen "gammel" allerde eller er det fortsatt en grei pc?

 

 

Dell Inspiron 8600c - Avansert bærbar PC ”Wide-screen”

 

 

Prosessor: Intel® Pentium® M 1,7 GHz med

Intel Centrino Mobile Technology

Skjerm: 15,4'' TFT WSXGA (1680x1050)

Minne: 512 MB DDR SDRAM 333Mhz

Harddisk: 60 GB

Skjermkort: 128 MB ATI Mobility Radeon 9600

PRO TURBO

Lydkort: Sound Blaster Pro kompatibel

Nettverkskort: Integrert 10/100 Mbps Fast Ethernet

Trådløst nettverk: TrueMobile 1350 WLAN (802.11 b/g)

DVD-Brenner: 4X DVD+RW

Modem: Integrert V92 data/faks modem 56K

Høytalere: Integrerte høytalere i front

Mus: Touchpad

Tastatur: Standard norsk tastatur

Vekt: Ca. 3 kg

Batteri: Ca. 2,5 timers brukstid

Bæreveske: Bæreveske i sort nylon

Annet: 2xUSB 2.0 + FireWire utgang og

S-video

Lenke til kommentar

Dette er absolutt fortsatt en grei pc! Jeg har samme pc med nøyaktig samme spesifkasjoner (2,5 måneder gammel) , og jeg er godt fornøyd. Skal jeg nevne noe negativt med den må det være størrelsen, men den er ikke større enn at det går helt greit å ta den med seg. For meg er den perfekt da jeg bare bruker denne pc'en uten noe ekstern skjerm osv. Skjermen og tastaturet på pc'en er bra. Passer perfekt til f.eks. å se på film!

 

Den er stillegående og blir ikke varm ved vanlig "kontor" bruk.

 

Skal du bære med deg pc'en mye ville jeg skaffet meg en ryggsekk som erstatning til bærevesken, det gjør det mye behageligere å frakte pc'en.

 

Alt i alt en god pc, som kan brukes til det meste.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Det er lenge siden sist det ble skrevet noe her ser jeg, men jeg håper det er noen som kan svare meg på dette alikevel. Jeg har fått tilbud om understående bærbare på jobben og vurderer å kjøpe denne. Ser at testen på hw er et år gammel. er denne maskinen "gammel" allerde eller er det fortsatt en grei pc?

 

 

Dell Inspiron 8600c - Avansert bærbar PC ”Wide-screen”

 

 

Prosessor: Intel® Pentium® M 1,7 GHz med

Intel Centrino Mobile Technology

Skjerm: 15,4'' TFT WSXGA (1680x1050)

Minne: 512 MB DDR SDRAM 333Mhz

Harddisk: 60 GB

Skjermkort: 128 MB ATI Mobility Radeon 9600

PRO TURBO

Lydkort: Sound Blaster Pro kompatibel

Nettverkskort: Integrert 10/100 Mbps Fast Ethernet

Trådløst nettverk: TrueMobile 1350 WLAN (802.11 b/g)

DVD-Brenner: 4X DVD+RW

Modem: Integrert V92 data/faks modem 56K

Høytalere: Integrerte høytalere i front

Mus: Touchpad

Tastatur: Standard norsk tastatur

Vekt: Ca. 3 kg

Batteri: Ca. 2,5 timers brukstid

Bæreveske: Bæreveske i sort nylon

Annet: 2xUSB 2.0 + FireWire utgang og

S-video

Jeg fikk min 8600c for ca 1 uke siden, og kommer snart (om 1 uke) til å skrive en liten "mini-test" basert på mine erfaringer.

 

Kan kort nevne enkelte ting:

 

Positivt:

- skarp og fin skjerm (1600x1000)

- mulighet for opptil 4 års service

- gode høyttalere for laptop å være

- Dell har et eget hjelpeforum + at det finnes mange andre dell-forum med nyttig informasjon og hjelp.

- God batterilevetid, mellom 3-4 timer med surfing.

 

Negativt:

- blir fort varm, selv ved vanlig surfing på internet må vifta starte en gang iblant

- ergo finnes det mer stillegående centrino-maskiner

- bråkete tastatur, men logisk plassering av taster

 

Ellers ser jo maskinen litt klumpete ut, i praksis så har ikke dette stort å si. Knottene på undersiden gjør at den ser tykkere ut en den virkelig er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...