Gå til innhold

– Wii U er slappere enn Xbox 360 og PS3 (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neste Xbox skal kreve konstant internettilkopling, PS4 skal ha ei tilsvarande "anti-brukt/pirat"-løysing, og Wii U har utdatert hardware.

 

Kjenner på gikta at dette er som 2004-2005 om igjen. Hadde kanskje håpt spelpressa mellombels skulle ha vakse opp litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg for min del trenger en liten revolusjon om jeg skal begynne å spille aktivt igjen. De siste fem årene føler jeg spillbransjen har gått i loop, med størst fokus på evig antall oppfølgere til spillserier som COD og Battlefield. Ingenting annet enn et par nye baner og våpen er nytt, og oppleves som regel mer som expansion packs enn oppfølgere.

 

Jeg savner den følelsen jeg fikk for mange år siden, når spillene virkelig føltes større, penere, dypere og mer intelligente. Nå virker fokuset å være på de som aldri har hatt noen interesse for spill, mens man mater fansen/kjernen med dårlige oppfølgere til ti år gamle suksesser.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er spent på hvilke telefoner som finnes der ute som er like kraftige som xbox360/ps3.

De finnes sannsynligvis ikke i dag, men om Wii U er svakere enn dagens konsoller, vil det sannsynligvis finnes sterkere mobiltelefoner innen 2020. Husk at Wii U skal ikke bare spilles på i 2012, Nintendo har et langt større perspektiv å forholde seg til, da konsollen sannsynligvis skal holde stand på markedet i ca. syv år, altså frem til 2020.
Lenke til kommentar

En uke er Wii U 50% bedre enn PS360, neste uke er den svakere, så er den sterkere, så er den svakere og så videre. Har ikke folk lært noe som helst ennå? Før Wii U slippes og/eller Nintendo bekrefter hvor bra den er vet vi ingenting. At kilden på at Wii U er svakere enn PS360 er anonym er ikke mer troverdig enn at folkene bak Darksiders 2 til Wii U sier det stikk motsatte.

Lenke til kommentar

En uke er Wii U 50% bedre enn PS360, neste uke er den svakere, så er den sterkere, så er den svakere og så videre. Har ikke folk lært noe som helst ennå? Før Wii U slippes og/eller Nintendo bekrefter hvor bra den er vet vi ingenting. At kilden på at Wii U er svakere enn PS360 er anonym er ikke mer troverdig enn at folkene bak Darksiders 2 til Wii U sier det stikk motsatte.

 

Vi vet ikke alt, men vi vet ikke ingenting heller, man kan gjøre seg ett bilde av det sannsynlige ytelsesintervallet basert på ryktene.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, beskrivelsen "maskinvare som overgikk en PC-spillers våteste drømmer" er jo i aller beste fall en overdrivelse, i realiteten direkte feil.AtW

Xbox360 var like kraftig som en kraftig spill pc når den ble lansert. Ja du kunne få bedre men da var du på vei bort fra spilleren og over mot millionæren.

Alt skrytet de kom med på den tiden var direkte dumt.

 

Ellers er jeg enig i PÃ¥inter, mener også at dette er riktig, du tjener ikke like mye på å doble ytelsen.

Er alikelvell litt overasket over ryktene om at neste xbox vil bruke en radon 66xx kjerne, en 77xx hadde føltes mer naturlig.

Håper bare at de tar til vettet å stapper inn nok ram, 256MB var lite i 2005.

Lenke til kommentar

Ja, beskrivelsen "maskinvare som overgikk en PC-spillers våteste drømmer" er jo i aller beste fall en overdrivelse, i realiteten direkte feil.AtW

Xbox360 var like kraftig som en kraftig spill pc når den ble lansert. Ja du kunne få bedre men da var du på vei bort fra spilleren og over mot millionæren.

Alt skrytet de kom med på den tiden var direkte dumt.

 

Ellers er jeg enig i PÃ¥inter, mener også at dette er riktig, du tjener ikke like mye på å doble ytelsen.

Er alikelvell litt overasket over ryktene om at neste xbox vil bruke en radon 66xx kjerne, en 77xx hadde føltes mer naturlig.

Håper bare at de tar til vettet å stapper inn nok ram, 256MB var lite i 2005.

 

De var kraftige når de kom, man fikk kraftigere PCer, men det var da toppytende PCer med skjermkort til endel tusen. Ikke millionærmateriale, men definitivt dyrt. Men langt ifra "maskinvare som overgikk PC-spillerens våteste drømmer"

 

AtW

Lenke til kommentar
Helt uvesentlig hva utviklere sier. Wii U kommer og Nintendo gir ut alle spillene på nytt og alle spillene får terningkast 6. Wii U trenger ikke COD, AC eller noe annet. Den trenger NIntendo sitt bibliotek. Ferdig.

 

Det meste har hvilt på Nintendo sine egne spill ja, og for min del er det kun kun Zelda spillene jeg har knyttet bånd til opp igjennom årene. Mario og gjengen hans herjer nok videre neste generasjon også, men det blir uten meg atter en gang :p Dersom tredjeparts støtten forlater Nintendo skuta atter en gang står jeg over denne gangen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Skuffende, men som forventet.

 

Var vel litt mye å håpe på at Nintendo skulle komme meg generasjonsriktig hardware.

Jeg for min del kan ikke se noen brukbare unnskyldninger for å ikke ha hardware som sidestiller seg med PS3/XBox, da dette er forholdsvis gamle konsoller med gammel hardware.

 

Greit, "grafikk er ikke alt", men seriøst Nintendo? Dette begynner å bli latterlig...

 

 

Lenke til kommentar

I utgangspunktet så bør vi feste oss mer til kommentarer fra navngitte utviklere - slik som det som ble postet fra Gearbox - enn rykter fra anonyme utviklere. Når det er sagt, så er det godt mulig at dette er sagt, og jeg tror også jeg vet hvorfor. Greien er nemlig at en del spillmotorer enda ikke er fullstendig optimalisert for arkitekturen i Wii U, så når utviklere som er veldig vant til å bruke dette tar deres eksisterende motorer og plasserer dem på Wii U og ser dårligere resultater enn på PS360, så er det naturlig for dem å si at den gir svakere resultater. Nintendo samarbeider dog med Epic og Crytek for å få deres motorer til å kjøre så bra som mulig på Wii U, så det betyr at dette problemet forhåpentligvis vil forsvinne når hardwaren er ferdig.

 

De av oss som følger med vet i all hovedsak hvordan hardwaren til Wii U kommer til å bli, og selv om den ikke kommer til å bli fem ganger krafitgere enn 360 slik IGN rapporterte for noen måneder siden, så vil den defnitivt bli kraftigere. Dog spørs det hvor mye av denne kraften som kommer til å bli brukt på å øke den visuelle biten, da den tross alt skal kunne kjøre to upader også.

 

Kort sagt, forvent en konsoll som ligger noe over PS360, men for de av dere som ønsker et kvantesprang fremover, vil det bli en skuffelse.

 

Og forresten: Det eneste vi har sett av Wii U-bilder ser slik ut, og tyder i mine øyne på at maskinen kan gjøre en del imponerende ting:

Birddemorock.gif

zelda31n0j.gif

zelda1bu1l.gif

zelda2tn2z.gif

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En uke er Wii U 50% bedre enn PS360, neste uke er den svakere, så er den sterkere, så er den svakere og så videre. Har ikke folk lært noe som helst ennå? Før Wii U slippes og/eller Nintendo bekrefter hvor bra den er vet vi ingenting. At kilden på at Wii U er svakere enn PS360 er anonym er ikke mer troverdig enn at folkene bak Darksiders 2 til Wii U sier det stikk motsatte.

 

Vi vet ikke alt, men vi vet ikke ingenting heller, man kan gjøre seg ett bilde av det sannsynlige ytelsesintervallet basert på ryktene.

 

AtW

 

Nei, det er akkurat det vi ikke kan. Hvordan kan vi gjøre oss et bilde av ytelsen når noen "sikre kilder" sier den er 50% raskere enn PS360, mens andre "sikre kilder" sier det stikk motsatte?

Lenke til kommentar

En uke er Wii U 50% bedre enn PS360, neste uke er den svakere, så er den sterkere, så er den svakere og så videre. Har ikke folk lært noe som helst ennå? Før Wii U slippes og/eller Nintendo bekrefter hvor bra den er vet vi ingenting. At kilden på at Wii U er svakere enn PS360 er anonym er ikke mer troverdig enn at folkene bak Darksiders 2 til Wii U sier det stikk motsatte.

 

Vi vet ikke alt, men vi vet ikke ingenting heller, man kan gjøre seg ett bilde av det sannsynlige ytelsesintervallet basert på ryktene.

 

AtW

 

Nei, det er akkurat det vi ikke kan. Hvordan kan vi gjøre oss et bilde av ytelsen når noen "sikre kilder" sier den er 50% raskere enn PS360, mens andre "sikre kilder" sier det stikk motsatte?

 

50% raskere enn PS360 og tregere enn PS360 er ikke stikk motsatte ting i det hele tatt. Det er tross alt ganske snvert ytelsesintervall. Man kan med ganske stor sikkerhet si at den er vesentlig raskere enn dagens Wii, men neppe noe som henger med på dagens topphardware. (eller sågar dagens middels hardware)

 

AtW

Lenke til kommentar

Tja, vi får vel sjå når konsollen er ute, eg tek alltid slike rapportar med ei klype salt. Og ikkje er det slik at konsollen treng å vere kjempesterk heller.

 

Men eg har visse minimumskrav. Dei største innvendingane mine mot Wii var at den ikkje hadde HD-støtte, og at det var veldig lite maskinvare for pengane. Eg håpar dei klarar å levere noko meir fristande denne gongen.

 

Kay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke dette stemmer, PS3 og X360 klarer ikke engang å kjøre dem fleste spill native i 720p og kun en håndfull i 1080p. Er vel bare Wipeout og Rayman?

 

Dette lover ikke bra for et selskap som i lang tid nå har hengt etter på dem fleste plan, krysser fingrene at Wii U vil overaske på hardware biten. Vi finner sikkert ut mer på E3 snart :)

 

Flere spill som er native 720p på PS3 en 360 når man tenker på de eksklusive. Selv oppfølgere på mange av 360 skrudde dem ned oppløsningen og grafikken som for eks Crackdown 2.

 

Det med Wii U er slappere er vel fordi de er vandt med å programmere til PS3/360. Jeg bryr meg fint lite om hvilken maskin som er sterk og svak, her er det eksklusive som teller! Der har PS3 og Wii tatt meg med storm.

Begge de har spill som ikke ender på PC som ikke er (ARCADE/PSN/WiiWare) og da telles de som konsolleksklusive. Antallet er skremmende mellom disse 3 konsollene

 

Forundrer meg ikke i det hele tatt at WIi U og PS4 (Orbis som er kodenavnet tror jeg) får mest eksklusiver nok engang! Det er disse spillene som gjør jeg kjøper konsollene til Sony, Nintendo og Microsoft!

Endret av iToMaN
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi vet ikke alt, men vi vet ikke ingenting heller, man kan gjøre seg ett bilde av det sannsynlige ytelsesintervallet basert på ryktene.

 

AtW

 

Nei, det er akkurat det vi ikke kan. Hvordan kan vi gjøre oss et bilde av ytelsen når noen "sikre kilder" sier den er 50% raskere enn PS360, mens andre "sikre kilder" sier det stikk motsatte?

Nå er det mange måter å regne ytelse på: teoretisk, syntestisk og praktisk ytelse i ulike spill. 50% avik er lite her selv om de bruker en ganske standard grafikkprosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...