Gå til innhold

Vinn en herlig spillpakke fra Ubisoft (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne vite mer hvorfor dere hater dem så intenst at dere takker nei til gratis spill. DRM-løsningen er ikke bare bra, men de sa jo rett ut nylig at de vil fjerne all kopibeskyttelse totalt og heller satse på en sosial plattform i stedet. Ulikt de fleste innser de at de har et problem og gjør noe med det. Men gå tilbake til Steam, om det er så vanvittig mye bedre. Jeg har boikottet de sykte diktatorene i Valve for lengst.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite mer hvorfor dere hater dem så intenst at dere takker nei til gratis spill. DRM-løsningen er ikke bare bra, men de sa jo rett ut nylig at de vil fjerne all kopibeskyttelse totalt og heller satse på en sosial plattform i stedet. Ulikt de fleste innser de at de har et problem og gjør noe med det. Men gå tilbake til Steam, om det er så vanvittig mye bedre. Jeg har boikottet de sykte diktatorene i Valve for lengst.

 

Jeg forstår hatet litt, nærmar risken at DRM. Til Anno 2070 kan låse maskinvaren din til maskinen (du kan altså ikke skifte noe nytt)

 

Melder meg på konkurransen uansett jeg da.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite mer hvorfor dere hater dem så intenst at dere takker nei til gratis spill. DRM-løsningen er ikke bare bra, men de sa jo rett ut nylig at de vil fjerne all kopibeskyttelse totalt og heller satse på en sosial plattform i stedet. Ulikt de fleste innser de at de har et problem og gjør noe med det. Men gå tilbake til Steam, om det er så vanvittig mye bedre. Jeg har boikottet de sykte diktatorene i Valve for lengst.

 

Jeg forstår hatet litt, nærmar risken at DRM. Til Anno 2070 kan låse maskinvaren din til maskinen (du kan altså ikke skifte noe nytt)

 

Melder meg på konkurransen uansett jeg da.

 

Joda, ser den. Men Ubisoft er ikke akkurat de eneste som gjør det der. De aller fleste gjør det, og sannsynligvis inkludert Steam. Men skal du skifte ut noe maskinvare er det bare å ta en Redeem Activation (eller hva de nå kaller det) og reaktivere det, så er det problemet løst.

Lenke til kommentar

Om bare DRM er grunn til å hate ubisoft, som sikkert ikke er mors beste barn hva angår DRM, så bør dere nå jaggu meg begynne å hate alle andre også, for alle kjører en form for DRM.

Steam er ikke så altfor mye bedre f.eks, vedder på at de fleste som hater ubisoft bare dyrker steam som en egen gud eller noe, æsj.

 

Men eneste spillet jeg er interissert i er vel Assasins creed, men der har jeg alle spillene ifra før, men kunne jo vært nice med en collector edition greie man aldri gidder å kjøpe selv.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jo, jeg liker ikke ubisoft´s DRM, men er det nok til å hate dem?

Bytter du hardware 3 ganger?

Hvis det er tilfelle, kontakt ubisoft, hvis det ikke virker, da skjønner jeg det.

 

Jeg deltar, men om jeg vinner, kommer jeg mest sannsynlig til å ikke installere med det første.

Dette er av jeg skal bytte hardware om ikke lenge, og ja, jeg vil ikke at DRM greia skal ødelegge alt..@

 

bendikz

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite mer hvorfor dere hater dem så intenst at dere takker nei til gratis spill. DRM-løsningen er ikke bare bra, men de sa jo rett ut nylig at de vil fjerne all kopibeskyttelse totalt og heller satse på en sosial plattform i stedet. Ulikt de fleste innser de at de har et problem og gjør noe med det. Men gå tilbake til Steam, om det er så vanvittig mye bedre. Jeg har boikottet de sykte diktatorene i Valve for lengst.

 

Du er klar over at "sosial plattform" betyr at de kommer til å kopiere Steam, right ? Eller rettere sagt, de kommer til å kopiere Battle.net som krever at du er online for å i det hele tatt starte spillene dine. Steam har da ihvertfall offline-mode.

 

Vi er nok bare noen få år unna at alle utgivere har ekslusive plattformer for spillene sine, og vi brukere sitter på 5-10 forskjellige applikasjoner vi må kjøre og ha kontoer på for å ha tilgang til spillene våre. Er jo bare å se på hva EA har drivi med det siste året.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Jeg var så dum at jeg faktisk kjøpte HOMM6 på Steam UTEN å lese grundig først.. Når det er på selveste Steam blir man gjerne vant til at ting bare fungerer uten mer kluss... Ble temmelig irritert da "launcher'n" startet og tvingte meg til å lage enda en konto + aktivere spillet. Jeg blir skjelden irritert men dette ble så teit at jeg rett og slett ikke aktiverte spillet før lenge etter (synd for meg?). Har også siklet etter Anno 2070, men denne gangen gjorde jeg "research" ang. DRM først. Står over både å kjøpe Anno og å delta i denne konkurransen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke bare Ubi sin DRM som gjør at jeg avstår å kjøpe (eller å prøve å vinne) spill fra dem. Det er deres holdninger til kunder, den er helt bak mål. Fokuset er på lommebøkene våre, ikke på hva de kan tilby oss.

Denne saken med at de skal droppe DRM tror jeg når jeg får se det. Sannsynligvis er det en slags Auto/BattleLog- lignende ting som er null interessant for min del. Men klart, hvis de viser at de setter kundens opplevelser først så er jeg villig til å forandre mitt synspunkt.

Men jeg forandrer ikke synspunkt på grunnlag av uttalelser. Ord er luft. Og det er ingenting Ubi har gjort i det siste som tilsier at de skal bli bedre.

 

...

Jeg syntes, tydligvis i motsetning til enkelte andre, at det er bra at folk viser litt forbrukermakt og snakker med lommeboka (og i dette tilfellet mer enn med lommeboka, siden det er gratis).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...