Gå til innhold

Serier! (Film, tidsfordriv)


Anbefalte innlegg

Heisann! Visste ikke hvor jeg skulle skrive denne posten hen, så bare fant en off topic plass der det meste kan diskuteres! :)

 

Jeg trenger litt hjelp! Er dårlig med å finne rette serier, filmer osv! :)

 

Noen som vet om en knallbra serie? Gjerne nytt (HD)!

 

Er interessert i krim/drama, eller komedie! De seriene som jeg digger mest (for tiden), er Dexter og Breaking Bad!

 

Liker ikke så godt CSI, NCIS og sånne program, der det samme skjer hele tiden; En skurk blir profilert, de finner ut taktikken bla bla blaa. og så dreper de han, fakker han... Blir kjedelig i lengden. Kjekt med en serie der alt kan skje.

 

Har sett:

- Dexter

- Breaking Bad

- Venner for livet, 70's show, Two and a Half men, (standard TV2, TV3, Viasat 4, sånt som alle har sett!)

- Criminal Minds (Var litt for mye gjentaking, ble lei, sett nesten hele sesong 1)

- NCIS (Ikke så begeistret for det).

 

Takk! :)

 

(Kommer sikkert mer etter tid, har dårlig hukommelse) :)

Endret av krakereid1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hvis du er interessert i komedier kan jeg anbefale Wilfred. Serien handler om en manisk depressiv fyr som etter et mislykket selvmordsforsøk blir spurt om å passe hunden til naboen. Problemet er bare at fyren opplever hunden som et menneske i fullt hundekostyme, og det er ikke helt klart hvilke motivasjoner denne hunden har. Med dette scenariet som utgangspunkt presenterer serien til tider noen svært komiske situasjoner. ^^

 

Hvis science-fiction er ønsket finnes det en rekke gode klassikere. Firefly (med blant annet Nathan Fillion kjent fra Castle i hovedrollen) er en utmerket serie med en slags western/sci-fi setting. Den noe nyere Falling Skies, en serie om en romvesen-innvasjon og påfølgende motstandskampen, har hatt en noe haltende førstesesong, men har komt seg vesentlig i andre sesong.

 

En ny serie som kanskje kan være interessant ligger i krysningspunktet mellom science-fiction og mer tradisjonell krim. En rekke forbrytere og en politiagent fra det sene 21-århundret blir sendt tilbake til nåtiden, og her må politikvinnen ta opp jakten på forbryterne. Med seg på laget får hun en etterforsker og en datakyndig (hacker-type person). Høres litt far fetched ut, men har hatt en lovende start.

 

En ny drama-serie som har hatt en noe haltende start er Newsroom. Det er enda litt for tidlig å si om serien kommer til å bli bra. Med Jeff Daniels og Emily Mortimer i to av hovedrollene har den potensiale, men det kan fort gå galt. Den har forløplig fått god IMDB-rating.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for svar! :)

 

Har sett The Walking Dead, klarer ikke å vente på sesong 3!

Har også sett TBBT.

 

Game of Thrones er ganske spennende. Mye som skjer i en episode. Noen av dere som har sett One Tree Hill? De drar ut tiden, er så j***** lei. Det tar sånn 7 episoder før de kommer til poenget, men likevel ser jeg videre, fordi hver 7 episode er spennende (eller noe sånt)...

 

Mangen som sier at "Lost" er en bra serie, mangen som sier du kaster vekk livet ditt for å se på den.

 

Skriver like gjerne alt jeg har sett (som jeg kommer på i farta):

 

- Game of Thrones.

- One Tree Hill.

- Two and a Half Men.

- Dexter.

- Sopranos (ikke alt).

- The Big Bang Theory.

- Friends.

- Breaking Bad.

- Teen Wolf (ganske spennende, faktisk. Men de også drar ut tiden, men ikke like mye som OTH).

- Supernatural (Anbefales!).

- How I Met Your Mother.

- The Walking Dead.

-

Lenke til kommentar

Heisann! Visste ikke hvor jeg skulle skrive denne posten hen, så bare fant en off topic plass der det meste kan diskuteres! :)

 

Jeg trenger litt hjelp! Er dårlig med å finne rette serier, filmer osv! :)

 

Noen som vet om en knallbra serie? Gjerne nytt (HD)!

 

Er interessert i krim/drama, eller komedie! De seriene som jeg digger mest (for tiden), er Dexter og Breaking Bad!

 

Liker ikke så godt CSI, NCIS og sånne program, der det samme skjer hele tiden; En skurk blir profilert, de finner ut taktikken bla bla blaa. og så dreper de han, fakker han... Blir kjedelig i lengden. Kjekt med en serie der alt kan skje.

 

Har sett:

- Dexter

- Breaking Bad

- Venner for livet, 70's show, Two and a Half men, (standard TV2, TV3, Viasat 4, sånt som alle har sett!)

- Criminal Minds (Var litt for mye gjentaking, ble lei, sett nesten hele sesong 1)

- NCIS (Ikke så begeistret for det).

 

Takk! :)

 

(Kommer sikkert mer etter tid, har dårlig hukommelse) :)

 

Du bør sjekke Sherlock. Mesterlig britisk krim som har fått mange tilhengere. Høres ut som den muligens passer deg også

 

http://www.imdb.com/title/tt1475582/

Endret av Bananpott
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...