Gå til innhold

Nordmenn utrydder seg selv


Anbefalte innlegg

Nei, kun om du anser at Kina er fritt fordi det er mindre totalitært enn NordKorea

uff, det er demokratiet vårt som har skylda da.- forøvrig ofte brukt som et annet moralsk fortrinn endel slår i bordet med vs "jalla-land"Nå er jeg enda mer forvirret :huh:
Beklager, men jeg anser ikke at man kan skylde på Demokratiet ettersom styresettet i Norge ikke kan kalles Demokrati etter den opprinnelige betydningen av ordet. Du kan muligens skylde på "Demokratiet" slik det ble oppfunnet av ett par franskmenn for litt over 200 år siden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er så viktig med å beholde disse "nordmennene" uansett? Er det noen andre utenom "nordmennene" som vil gråte over at "nordmennene" forsvinner?

 

Det er et veldig ego-sentrisk syn dette her.

 

Er det så viktig om negrene forsvinner? Er det så viktig om pakistanerne forsvinner? Er det så viktig om jødene forsvinner?Ville noen gråte om de forsvinner?

 

Alle folkegrupper har rett til å eksistere. Men de antivite mener visst noe annet.

Lenke til kommentar

Det er jo flott med innvandring! Tenk ellers på hvordan vi skulle tatt hånd om de eldre - som bare blir eldre og eldre! Dette med norsk identitet og kultur er bare tull - det som betyr noe er hvilke idéer en deler. Riktignok har vi en lang vei å gå med ikke-vestlig innvandring, men patriosismen i OP deler jeg på ingen måte.

 

Dette med samisk identitet og kultur er bare noe tull.

Dette med palestinsk identitet og kultur er bare noe tull.

Dette med somalisk identitet og kultur er bare noe tull.

Dette med jødisk identitet og kultur er bare noe tull.

Dette med aboriginsk identitet og kultur er bare noe tull.

Dette med sigøynernes identitet og kultur er bare noe tull.

 

Hvis du mener dette ser litt rasistisk ut kan du godt forklare hvorfor det ikke er rasistisk å skrive det samme om hvite.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette med samisk identitet og kultur er bare noe tull.

Dette med palestinsk identitet og kultur er bare noe tull.

Dette med somalisk identitet og kultur er bare noe tull.

Dette med jødisk identitet og kultur er bare noe tull.

Dette med aboriginsk identitet og kultur er bare noe tull.

Dette med sigøynernes identitet og kultur er bare noe tull.

 

Hvis du mener dette ser litt rasistisk ut kan du godt forklare hvorfor det ikke er rasistisk å skrive det samme om hvite.

 

kanskje fordi

 

http://www.side2.no/...ticleId=3360704

 

http://www.youtube.com/watch?v=5gZCjMjoilo

 

http://www.youtube.com/watch?v=kvWmpNpWLX8

 

begynner å bli lite med såkallte norske verdier å forsvare?

Lenke til kommentar

Så hvis jeg finner et klipp der en gruppe somaliere, bolivianere, samer, sikher eller polynesere gjør seg bort så vil det etter din mening være et godt argument for at disse folkegruppene ikke trenger å eksistere?

 

Eller gjelder argumentet ditt bare for hvite?

Endret av Whiterabbit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var i grunn bare "kultur" begrepet jeg kommenterte.

 

Trusselen kommer ikke utenfra slik mange påstår. Vi greier visst fint å dra oss selv ned i søla.

 

Jeg viste i mitt innlegg hvordan et argument brukt mot en hvit folkegruppe ikke ville blitt akseptert om det ble brukt om en ikke-hvit folkegruppe. Du prøvde i ditt innlegg å rettferdiggjøre det.

Lenke til kommentar

Hva er så viktig med å beholde disse "nordmennene" uansett? Er det noen andre utenom "nordmennene" som vil gråte over at "nordmennene" forsvinner?

 

Det er et veldig ego-sentrisk syn dette her.

 

Er det så viktig om negrene forsvinner? Er det så viktig om pakistanerne forsvinner? Er det så viktig om jødene forsvinner?Ville noen gråte om de forsvinner?

 

Alle folkegrupper har rett til å eksistere. Men de antivite mener visst noe annet.

 

Såvidt jeg har fått med meg er det nordmennene som får for få barn til å overleve som er problemet som taes opp i denne tråden.

 

Vi blir eldre, men vi får ikke nok barn til å erstatte de pensjonerte og døde, og når levealderen stabiliserer seg -- vil nordmenn som eget folk sakte men sikkert dø ut med mindre vi får fler barn.

 

Hva mener du at etniske nordmenn som bryr seg om nordmennenes egenart skal gjøre for å ta vare på dem?

 

Personlig er jeg likegyldig, men synes at problemstillingen er mye mer interessant enn innvandringsdebattene.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har fått med meg er det nordmennene som får for få barn til å overleve som er problemet som taes opp i denne tråden.

 

Vi blir eldre, men vi får ikke nok barn til å erstatte de pensjonerte og døde, og når levealderen stabiliserer seg -- vil nordmenn som eget folk sakte men sikkert dø ut med mindre vi får fler barn.

 

Hva mener du at etniske nordmenn som bryr seg om nordmennenes egenart skal gjøre for å ta vare på dem?

 

Personlig er jeg likegyldig, men synes at problemstillingen er mye mer interessant enn innvandringsdebattene.

 

Noen ønsker mange barn, andre ønsker få barn. Akkurat nå er det mange som ønsker få barn, og da blir man færre. forholdstallene kanske endrer seg igjen, eller kanskje ikke. Men det er det ingen som vet.

 

Noen tok til orde for at folkegruppen nordmenn ikke egentlig er av noen spesiell verdi. Jeg viste at en tilsvarende fremstilling av andre folkegrupper ikke ville fått passere like ubemerket. Men ingen ropte rasisme fordi folkegruppen omtalt ikke var sort eller brun.

Endret av Whiterabbit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig er jeg likegyldig, men synes at problemstillingen er mye mer interessant enn innvandringsdebattene.

Du tar opp et viktig tema, men det er ingen som har gitt noe ordentlig svar ennå. Jeg ga et svar sist gang du skrev om det.

 

Jeg tror det viktigste er at man gjør det lett å få barn og belønner de som får barn. Garantert barnehageplass som ble innført av de rødgrønne, vil hjelpe. Vi trenger også å gjøre barnehagene mer fleksible. Ikke alle jobber mellom 7 og 5. Noen barnehager bør ha kveldsåpent.

 

Andre tiltak kan være å ha forskjellig skatterate for de med barn og de uten. I dag betaler man ca 30% i inntektskatt. Man kunne f.eks. hatt 37% for single, 32% om man har et barn, 27% om man har 2 barn og 22% om man har 3 barn eller flere. I tilegg kan man gjøre det vanskligere å sparke gravide kvinner, sånn at de har en jobb å komme tilbake til etter svangerskapet, og høyere barnetrygd.

 

Jeg tror at hvis disse tiltakene blir gjennomført, så vil nordmenn begynne å få flere barn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...