Gå til innhold

Blir dette en "iPad-killer"?


Anbefalte innlegg

Dotten : Litt off topic, men selv om selve Linux er bra så hjelper ikke det hvis programmene folk trenger til det ikke er like gode som de til f.eks Windows. Selv om brukervennligheten i Linux i dag er mye bedre enn den var for mange år siden, så er det en enklere hverdag i Windows7 fortsatt. Så ikke alt som er fritt og åpent er bare idyll ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple: look what it can do! Blablablabla... Specs nevnt i forbifarten, mange specs ikke sagtnoe om.Others: ghz,mhz,ram,rom, bla bla bla bla. Apple setter standarden, de andre tror at det å lansere tablets med bedre specs vil selge tablets. Til noe ja, men til den store massen så er det hva de kan gjøre med den som frister. Skal noen tablets forsøke å slå ipad så må de finne en annen innfallsvinkel, for den de bruker nå i dag fungerer ikke.

 

Nettopp! Og når de prøver å gjøre det samme som Apple i sine markedsføringskampanjer blir det bare "kleint" - i mangel på et bedre ord... Noen her har kanskje sett HPs presentasjon av sine Envy-laptoper på YouTube?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva produktet kan gjøre er sterkt avhengig av specs, bare fordi den gjengse mann ikke forstår dette, så betyr det ikke at gode specs ikke er viktig.

 

AtW

Specs er viktig for hvilke muligheter du har for sw på maskinen. Men google samt hw produsentene av androidbrett må få sw på plass. Men google synes jo alt er bra slik det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dotten : Litt off topic, men selv om selve Linux er bra så hjelper ikke det hvis programmene folk trenger til det ikke er like gode som de til f.eks Windows. Selv om brukervennligheten i Linux i dag er mye bedre enn den var for mange år siden, så er det en enklere hverdag i Windows7 fortsatt. Så ikke alt som er fritt og åpent er bare idyll ;)

Akkurat! Linux kan være så åpent det bare vil, det er fortsatt helt ubrukelig for mine formål. Hvorvidt jeg kan bruke et OS eller et stykke software, eller ikke, har lite eller ingen ting med "åpenhet" å gjøre, det handler utelukkende om at det egner seg best mulig til det jeg ønsker å gjøre. Helt fint med åpen og fri programvare så lenge det gjør jobben, men det er ikke akkurat det kriteriet som står øverst på listen når jeg gjør mine valg.

Når det gjelder Android så er denne "åpenheten" i stor grad en myte, og Google kontrollerer det meste akkurat som de vil, samtidig som de intetanende brukerne selv blir produktet...og i bakgrunnen står antitrust-sakene i kø mot de kyniske, kommersielle jævlene i Google, samt enkelte av deres sengepartnere... ;)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Nei, det blir ingen iPad killer. iPad er unik og revulosjunerende, ingenting kan måle seg med den.

 

ah, husker jeg satt å så på da Apple lanserte den første iPaden men CNet sine kommentatorer, alle sa at det kom til å bli en diger flopp :rofl:

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Nei, det blir ingen iPad killer. iPad er unik og revulosjunerende, ingenting kan måle seg med den.

Nei, det er den ikke. For all del, den er brukervennlig, pålitelig og har god batterilevetid, men det er ikke så revolusjonerende lenger.

Det sagt er jeg enig i at ingen enkel Android-tablet kommer til å bli en iPad-killer av den enkle grunn at Apple har millioner av fans som aldri kommer til å kjøpe noe annet enn Apple uavhengig av spesifikasjonene ;)

Lenke til kommentar

Prikken over i'en for min Android-opplevelse var når min Nexus S, uten sim-kort og i flymodus, tømte batteriet på en dag fordi den lette etter gsm-celler... :grin2:

 

Og jeg hadde en iPhone som maste om at "dette tilbehøret støttes ikke av denne enheten" når jeg satte i laderen. Feil kan oppstå samme hvilken plattform du kjører.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir dette en iPad killer? NEI!

 

Lurer på når folk skal begripe at disse produktene ikke dreier seg om spesifikasjoner, ram, klokkehastighet osv.

 

Så da regner jeg med du mener Ipad3 i det sotre og det hele er en uvensentlig oppdatering?

 

AtW

Jeg tror han ville fram til at det handler mest om selve brukeropplevelsen, hvor god flyt du får når du sitter med nettbrettet i hendene og skal gjøre ting, og ikke en laaang kryptisk liste med bokstavforkortelser og teoretiske hardwarespecs som de færreste egentlig skjønner så mye av. God hardware er selvsagt en forutsetning for å kunne lage en optimal brukeropplevelse, men det handler også minst like mye om software. Det er åpenbart ikke gitt at du får verdens beste nettbrett om du putter inn verdens raskeste (low-power) prosessor og et mikroskopisk kamera med 20 megapixler....det handler om fornuftige designvalg, riktige avveininger og balanserte kompromisser hele veien. Nokias nyeste telefon som angivelig har et "super-kamera", men som er crap på alle andre områder, er et utmerket eksempel på hvor galt det kan gå når man mister balansen... ;)

 

For øvrig kommer Acers HD-nettbrett på markedet ca 6 måneder for sent til å kunne gjøre noe som helst inntrykk ut over å generere en lang gjesp. Too little, too late - det mangler en differensierende killer-feature, og vil følgelig drukne i mengden av tilsvarende brett.

Lenke til kommentar

Blir dette en iPad killer? NEI!

 

Lurer på når folk skal begripe at disse produktene ikke dreier seg om spesifikasjoner, ram, klokkehastighet osv.

 

Så da regner jeg med du mener Ipad3 i det sotre og det hele er en uvensentlig oppdatering?

 

AtW

Jeg tror han ville fram til at det handler mest om selve brukeropplevelsen, hvor god flyt du får når du sitter med nettbrettet i hendene og skal gjøre ting, og ikke en laaang kryptisk liste med bokstavforkortelser og teoretiske hardwarespecs som de færreste egentlig skjønner så mye av. God hardware er selvsagt en forutsetning for å kunne lage en optimal brukeropplevelse, men det handler også minst like mye om software. Det er åpenbart ikke gitt at du får verdens beste nettbrett om du putter inn verdens raskeste (low-power) prosessor og et mikroskopisk kamera med 20 megapixler....det handler om fornuftige designvalg, riktige avveininger og balanserte kompromisser hele veien. Nokias nyeste telefon som angivelig har et "super-kamera", men som er crap på alle andre områder, er et utmerket eksempel på hvor galt det kan gå når man mister balansen... ;)

 

For øvrig kommer Acers HD-nettbrett på markedet ca 6 måneder for sent til å kunne gjøre noe som helst inntrykk ut over å generere en lang gjesp. Too little, too late - det mangler en differensierende killer-feature, og vil følgelig drukne i mengden av tilsvarende brett.

 

Ja, det er det som er poenget mitt også, god hardware er en forutsetning og ett sentralt element i å lage en god brukeropplevelse. Jeg er ærlig talt litt lei av "specs har ikke noe å si"-pølsevevet. Fordi specs faktisk har mye å si. Bare fordi den gjengse bruker ikke forstår specs betyr ikke at man skal spre om seg med den slags vranglære her inne.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

AtW: det er jo ikke akkurat første gangen fortelles. Bare se på hvordan Apple viser frem nye produkter. Veldig lite teknisk og veldig mye sw.

 

Apple (eller andre) kan presentere produktene sine akkurat som de vil, specs er fortsatt svært sentralt for brukeropplevelsen.

 

AtW

 

Nei sier du det. Godt de får lov til det da. Poenget var, som sagt før, at sw er minst like viktig som hw. Noe resten av tablet produsentene ser ut til å glemme. Og android/Google tar foreløpig ingen grep for å bedre situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...