Gå til innhold

Blir dette en "iPad-killer"?


Anbefalte innlegg

AtW: det er jo ikke akkurat første gangen fortelles. Bare se på hvordan Apple viser frem nye produkter. Veldig lite teknisk og veldig mye sw.

 

Apple (eller andre) kan presentere produktene sine akkurat som de vil, specs er fortsatt svært sentralt for brukeropplevelsen.

 

AtW

 

Nei sier du det. Godt de får lov til det da. Poenget var, som sagt før, at sw er minst like viktig som hw. Noe resten av tablet produsentene ser ut til å glemme. Og android/Google tar foreløpig ingen grep for å bedre situasjonen.

 

Om det er poenget til folk, så får de skrive det, istedet for å lire av seg tøv som at hardware ikke har noe å si, og anta at andre er tankelesere som skjønner at de mener noe annet enn de skriver.

 

At google ikke tar grep for å forbedre software er bare tøv. Du kan ikke skrive slikt og forvente å bli tatt seriøst.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

så lenge android oppfører seg som windows vista på en 5 år gammel maskin og det ikke kommer ordentlige apps til android, så har ikke android tablets en sjanse!

 

har hatt ipad1 og nå asus transformer. ipad med sin underlegne maskinkraft var overlegen transformern i bruk. selv med ICS på tableten så er den forferdelig å bruke. hakk hakk lagg lagg. dyreste papirvekta jeg har kjøpt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple ønsker ikke og gjør det beste de kan for å hindre deg i å kjøpe fra noe annet enn appstore. I motsetning til google.

 

Så det er uproblematisk at Google tvinger utviklere til å bruke Googles egen betalingsløsning, fordi Apple gjør noe som er verre?

Lenke til kommentar

Apple ønsker ikke og gjør det beste de kan for å hindre deg i å kjøpe fra noe annet enn appstore. I motsetning til google.

 

Så det er uproblematisk at Google tvinger utviklere til å bruke Googles egen betalingsløsning, fordi Apple gjør noe som er verre?

 

Nei, det er det ikke. Men det er mere åpent enn det apple operer med, så google har rett i sin framstilling i så måte.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som er bra, alt som er åpent er bedre enn lukkede og kontrollerte OS som iOS. Rent personlig blir det for dumt å bruke penger på en enhet hvor et kommersielt selskap sitter med siste ordet - da bader jeg heller med en sulteforet krokodille med humørsvingninger.

 

Åpenhet inkluderer å tvinge utviklere til å bruke Googles egen betalingsløsning. Hurra for åpenhet og valgfrihet!

 

Vel, nei.

 

 

Ikke ta meg for en som forsvarer et onde med et annet. Jeg forsvarer ideal, ikke merkevarenavn. Anbefales :)

 

Men så har nå argumentet mitt de siste par årene vært at forbrukere som kjøper iOS-enheter bidrar til at slike lukkede idiotløsninger presses frem - av profitthensyn.

 

Det er kjernen i boken The Future of The Internet - And How To Stop It (sammen med tema som nett-nøytralitet, overvåking osv). det er en grunn til at boken har et veiskille på forsiden.

 

Misliker du Google-utvikling, vel takk deg selv for å finansiere den med lommeboken din. Det er den eneste stemmen som teller innenfor markedsliberalisme - den du bruker med investering. Derfor må forbrukere protestere når Facebook ikke tar privatliv på alvor, Google som bedrev søkeresultat-sensur i Kina, Apple med app-sensur og aviser som på patetisk vis signerer Apples utvikleravtale.

 

Ikke kjøp avisen. Ikke kjøp Apple-dingsen. Ikke bruk Google. Ikke bruk Facebook. Gjør en bevisst handling, først da vil de lytte. Akkurat nå flommer folk til Apples paternalistiske tull, de blir verdens rikeste - de andre ser dette og tenker "hey, vi gjør det samme".

 

Som gir det ekstreme paradokset at du - som liker å forsvare Apple (nei, jeg ser ikke noe forsvar av en filosofi, et ideal, eller en forretningsmodell - men korriger meg gjerne) - linker til en sak hvor Google nå viser tegn på å dilte etter i profittjakten. Som et ledd i hva? Kritikk? Du støtter jo det de driver med finansielt. Det er modellen du forsvarer, eller?

 

Igjen sitter du og jeg ribbet. Og vi kan takke oss selv. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...