Gå til innhold

Mass Effect 3 slutt [STORE SPOILERE]


Anbefalte innlegg

1000 ganger bedre enn hva som ble spydd ut, lagret på disk og sendt til alle oss fansa

 

Kom over dette i dag, sikkert bullshit men intressant:

 

post-90800-0-35925900-1332727578_thumb.jpg

 

Kom også over en tolkning av sluttene og spillet på farger som er litt spennende, har noen tenkt på hvorfor javik sine biotics er grønne mens humans, asari osv har blå biotics?

 

eller at shiala (hun som ble kontrollert/indoktrinert av the thorian i ME1) ble til den eneste grønne asarien som iaf jeg vet av?

 

eller at geth skipet i ME2 gløder grønt når man sender ut pulsen som skriver om heretics?

 

Iaf tolkningen jeg fant her: Clicky sier at blått symboliserer orden, grønt symboliserer balanse og rødt symboliserer kaos. noe slutten i ME3 også symboliserer, synes det er en intressant tanke, vet at rødt og blått er obvious men symbolismen i grønt virker ut ifra dette også viktig

Endret av weebl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og lord of the rings fans har sikkert ikke blitt litt skuffa om frodo nådde foten av mount doom hvor han møtte et gjenferd av bestemora til sauron som ga han tre valg:

 

1. Å slenge ringen i mount doom, fjellet sprenges, frodo dævver og det gjør også alle hobbitene.

2. Å ta kontroll over sauron og orkene, frodo og av en eller annen grunn dør også alle dvergene og alle levende dyr får tre ganger så korte bein.

3. Å kombinere onde og gode skapninger, frodo dør og alle får framdeles korte bein

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spilte ferdig ME3 i går og har absolutt ingenting imot slutten. Faktisk likte jeg den veldig godt. Skjønner ikke hvorfor "fansen" går amok. Jeg er stor fan av Mass Effect selv og har absolutt ingen problemer med slutten vi ble servert.

a. Det er ingen representasjoner av rasene du samlet til krigen. Ingen krogan, salarian, geth, quarian, etc er skriptet til å faktiskt ha noen som helst rolle i det hele. Dei er bare et tall når det kommer til stykket.

b. Kor pokker ble teamet ditt av etter at du ble beam'a av Harbinger?

c. Flere små grafiske greier er late.

d. Korleis kom Anderson spontant i forveien?

e. Og kor pokker kom Illusive Man fra?!

f. Illusive Man == skamløs kopi av Saren. =.=

g. what happen now what is this elevator

h. who the frag is this kid thingeh

i. why does he appear like the kid from before (han burde jo ikkje være kjent med det)

j. Kvifor godtar me bare det han sier uten videre?

k. Vent, alle dei tre valga me får er jo renspikka tull og har lite relevanse til karakteren me har spilt over tid nå.

l. Ødelegge alle synthetics? Ka pokker? Eg ville ødelegga Reapers, ikkje synthetics. Big difference guys. Dette er litt viktig når me har lyst til å beholde Geth og EDI.

m. Alternativt kan me kontrollera Reapers... what. Kvifor i pokker skal me plutselig gjøra det Illusive Man har blitt heftet over så lenge?

n. Og sist men ikkje minst er "synthesize" bare komplett tull. Den forandrer mykje, men ingenting. Javik kommenterte tidligere i spillet kvifor synthetics og organiske ikkje kan leva sammen, og denne avslutning prøver å leve opp til det? Den gjør jo ikkje det.

o. wut? Eksploderte ikkje nettopp Citadel og alle mass relayene i det kjente universet? Okay, då har me eit problem: Alt i samme system som mass relayene er nå dødt. Og seriøst? Eneste forskjellen er marginalt forskjellige farger og effekter?

p. Kor pokker er Normandy på vei? Og kva tid klarte dei å stikke av?!

q. Å, så søtt! Kjæresten vår er jo på planeten der med Joker nå. Atdetvarhvafornoe. Hun/han/det var jo med meg på jorda! o_O

 

Og eg skal ikkje begynna på det som er igjen etter det...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spilte ferdig ME3 i går og har absolutt ingenting imot slutten. Faktisk likte jeg den veldig godt. Skjønner ikke hvorfor "fansen" går amok. Jeg er stor fan av Mass Effect selv og har absolutt ingen problemer med slutten vi ble servert.

Ja, det er de som ikke er så kritiske og driter i de 50 plothullene man får på slutten av spillet. Så er det de som er kritiske og ikke så glad i å bli servert en "historie" som kunne vært bedre skrevet av en 10 år gammel gutt på barneskolen, særlig etter at Mass Effect 2 hadde et helt greit skript og Mass Effect 1 hadde et supert skript.

 

Personlig mener jeg fortsatt at Mass Effect 1 hadde den beste historien, Mass Effect 3s historie er helt enkelt for dårlig og da hjelper det lite at gameplayet har blitt redusert til: løp, bruk powers mest mulig og skyt oftest mulig

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kom over dette i dag, sikkert bullshit men intressant:

 

Er nok bullshit ja. Snakka med advokat først, og så brutt NDA allikevel? Yeah right. Spesielt siden han spesifikt sier hvilken jobb han har hatt. Kunne like godt signert med navnet sitt.

 

Personlig mener jeg fortsatt at Mass Effect 1 hadde den beste historien.

 

Enig med deg der. Enkelte ting ble forbedret i ME2, og enkelte ting forverret. Men storyen gikk jo ingensteder. Det var en story der, men den hadde liksom ikke noe med hovedstoryen å gjøre. Var vel derfor de måtte gi ut DLC som skulle få storyen videre til starten av ME3...

 

Folk vil tydeligvis ha ting servert på sølvfat og har problemer med å tolke ting selv. Jeg digga slutten.

 

Holy shit. Vi tolker som bare juling, det er DERFOR vi synes slutten er møkk. Den gir ingen mening. Eneste måten jeg kan skjønne at noen liker slutten er om de egentlig ikke har fulgt med på storyen og godtar hva som helst.

 

Men siden du tydeligvis liker slutten, kan kanskje du forklare den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare vent, når avslutningsDLCen kommer ut får vi vite at Shepard har vært i koma siden Eden Prime i Mass Effect 1 og at Reapers er en fantasi.

Eller at monstergutten er shepard som liten, og han har vært i koma hele livet fordi han falt av et lekestativ som 6 åring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil bare ha en historie som ikke kræsjer med hva spillets lore sier. Det er tydeligvis en utfordring for Mac Walters og Casey Hudson, så jeg håper Bioware tar noen tak her.

 

Er ikke lett å ta seg tid til å gjøre ting skikkelig når EA står å puster deg dypt i nakken mens de grovkjører deg i toern.

 

Har ikke tenkt over det før, men heiser i mass effect serien har alltid vært noe negativt, heisene i me1 var helt forferdelige, og hva avslutter de 3'ern med? EN JÆVLA HEIS!

Endret av weebl
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er jo noe som har eksistert i codexen siden me1, tyder på at det kan være at starchild kanskje er en form for etterkommer elns av en rase som er mange, mange mange sykluser gammel som nå lever i en annen form eksistens. skapninger av ren energi er jo en klassiker i alle scifi eventyr.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg synes egentlig. Alt ble bare merkelig med den der lille ungen og at han var catalyst, reapers, citadel.. Skikkelig fubar slutt.

 

Synes faktisk ikke slutten er så veldig ille (selv om det er mye plotholes) etter at jeg har lest litt om den i etterkant.

Kort fortalt så er alt som skjer etter at du blir truffet av laseren før portalen en hallusinasjon.

Ungen du ser i sluttsekvensen og tidligere i spillet er reapernes forsøk på å indoktrinere Shepard. Når du møter han tidlig i spillet i en luftekanal og blir avbrutt av Anderson så kan man høre "knurring", dette er reapernes reakson på at de ikke har full kontroll på kroppen hans. Enda. Det er også verdt å merke at ingen andre ser ungen bortsett fra Shepard.

På slutten prøver faktisk ungen å lure han til å velge "paragon" slutten (den blå), men dette er i virkeligheten den slutten som gjør at reaperne vinner og fortsetter sin eksistens. Velger man "renegade" slutten så ødelegger man reapers og man ser også ungen forsvinne. Det hele er ett forsøk på å lure han til å gjøre som de vil.

Også verdt å merke seg at det er en hemmelig slutt som kun blir vist om man har høye war assets og velger "renegade" slutten. I denne slutten ser man kroppen til Shepard ligge i området rett før portalen der man blir truffet av laseren idet han våkner opp fra hallusinasjonen.

 

Slutten har med andre ord ganske dyp, noe som ikke er veldig åpenbart med mindre man gjør litt research eller spiller slutten flere ganger. Men stas er det faktisk når man først skjønner den. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...