Gå til innhold

Slik er Apples nye iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg til "Yet another iPad".

Den får garantert dobbelt så bra ytelse som "Also a new iPad" fra året før.

 

 

Noen som vet hvordan det blir med SIM-kort og binding?

Vil man kunne kjøpe dem ulåst fra apple.no og bruke sitt eksisterende OneCall-abonnement, i stedet for å kjøpe med Telenor/NetCom-binding?

 

Får den sånn 4G-dekning som vi får i Norge av NetCom og Telenor, eller får den en annen type 4G?

"4G" er blitt et så utvannet begrep.

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere å investere penger i noe slikt tull? Apple gir ut "ny" iPad hvert år med minimale endringer, som får hver Apple-fan kåte. Dere blir hypnotisert av trenden. Hvis dere har en iPad fra før av, hvorfor kjøpe en litt mer oppgradert iPad? Det er som å kjøpe en blå genser i kasjmir, også deretter kjøpe en blå genser i kasjmir, med sorte sømmer, året etter.

 

Så du mener at alt som det lages android på ikke kommer ut med noe nytt hvert år? Vil nå påstå at apple sin oppdaterings tidslinje er ganske bra, du veit når det kommer noe.. kommer ikke ramlende annen hver uke med diverse kvaliteter...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere å investere penger i noe slikt tull? Apple gir ut "ny" iPad hvert år med minimale endringer, som får hver Apple-fan kåte. Dere blir hypnotisert av trenden. Hvis dere har en iPad fra før av, hvorfor kjøpe en litt mer oppgradert iPad? Det er som å kjøpe en blå genser i kasjmir, også deretter kjøpe en blå genser i kasjmir, med sorte sømmer, året etter.

 

Så du mener at alt som det lages android på ikke kommer ut med noe nytt hvert år? Vil nå påstå at apple sin oppdaterings tidslinje er ganske bra, du veit når det kommer noe.. kommer ikke ramlende annen hver uke med diverse kvaliteter...

Det kommer noe nytt hvert år, men det er fra forskjellige produsenter som konkurrerer med hverandre. Det er selvfølgelig bra for oss forbrukere, når det kommer inn nye produkter med forskjellige kvaliteter med forskjellige priser. Apples varer mangler også mange de grunnleggende faktorene for å kalle seg et fullverdig produkt, i motsetning til konkurrentene som har mye det Apple produktene ikke har.

 

Det Apple gjør er å bruke veldig kort tid på å produsere varene sine, og bygger aldri opp ting fra scratch, men putter på nye ting for så å kalle den "ny", men ikke en oppgradert gammel versjon. Det er lite innovativ, og er en scam.

Lenke til kommentar

Det Apple gjør er å bruke veldig kort tid på å produsere varene sine, og bygger aldri opp ting fra scratch, men putter på nye ting for så å kalle den "ny", men ikke en oppgradert gammel versjon. Det er lite innovativ, og er en scam.

Så originale iPad var lite innovativ og bare en scam?

 

At det på senere modeller bare blir inkrementelle oppgraderinger er ikke så rart, fundamentet er jo allerede satt. Jeg vil likevel kalle skjermen som en betydelig oppgradering, det er en grunn til at jeg oppgraderte fra 3GS til 4 (via en Nexus One) rett og slett fordi skjermen var så god. Fra iPad 1/2 -> 3 så er det en like stor forskjell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, navnet viser hvor lite tid og krefter de bruker på å utvikle produktene sine.

 

"Hmm, hva skal vi kalle det nye produktet? Ehh, bare kall den ny så kjøper de den."

Blir vel mer som MacBook Pro osv, ny versjon kommer hvert år, men produktet heter det samme. Egentlig like greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som nevnt i en annen tråd så ser jeg av spesifikasjonene hos apple at det dreier seg om en vanlig gammeldags baklyst LCD-skjerm på den nye iPad'en, ikke akkurat imponerende...

 

...hvertfall ikke når jeg tenker på at jeg har hatt OLED skjerm på nettbrettet mitt de siste 2mnd (Samsung Galaxy Tab 7.7)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som nevnt i en annen tråd så ser jeg av spesifikasjonene hos apple at det dreier seg om en vanlig gammeldags baklyst LCD-skjerm på den nye iPad'en, ikke akkurat imponerende...

 

...hvertfall ikke når jeg tenker på at jeg har hatt OLED skjerm på nettbrettet mitt de siste 2mnd (Samsung Galaxy Tab 7.7)

Hvorfor spiller det noen rolle?

 

OLED skjermer og IPS har begge sine styrker og svakheter...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De har ikke vanlige USB, fordi de vil at forbrukerne skal kjøpe ekstrautstyr, som egentlig ikke bør kreves, til sine produkter.

De har ikke vanlig USB fordi vanlig USB er noe dritt. "Apple-kabelen" er langt bedre egnet til det den brukes til enn en USB inngang. Og om du skal ha et adapter får du tak i det for $1,99 på eBay osv.

Lenke til kommentar

Som nevnt i en annen tråd så ser jeg av spesifikasjonene hos apple at det dreier seg om en vanlig gammeldags baklyst LCD-skjerm på den nye iPad'en, ikke akkurat imponerende...

 

...hvertfall ikke når jeg tenker på at jeg har hatt OLED skjerm på nettbrettet mitt de siste 2mnd (Samsung Galaxy Tab 7.7)

Hvorfor spiller det noen rolle?

 

OLED skjermer og IPS har begge sine styrker og svakheter...

En OLED skjerm bruker mye mindre strøm enn en IPS skjerm, vil tro at det er ganske vesentlig i et nettbrett ;)

 

Andre ting man får med på kjøpet er masse sprut i fargene, en uendelig kontrast og absolutt konformitet da man ikke har baklys.

 

Så du er mao glad for at iPad kommer med IPS?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har ikke vanlige USB, fordi de vil at forbrukerne skal kjøpe ekstrautstyr, som egentlig ikke bør kreves, til sine produkter.

De har ikke vanlig USB fordi vanlig USB er noe dritt. "Apple-kabelen" er langt bedre egnet til det den brukes til enn en USB inngang. Og om du skal ha et adapter får du tak i det for $1,99 på eBay osv.

Hvis vanlig USB er så dritt, så hvorfor bruker Apple det i sine adaptere da? Mac'ene har også USB-inngang.

Lenke til kommentar

 

En OLED skjerm bruker mye mindre strøm enn en IPS skjerm, vil tro at det er ganske vesentlig i et nettbrett ;)

 

Andre ting man får med på kjøpet er masse sprut i fargene, en uendelig kontrast og absolutt konformitet da man ikke har baklys.

 

Så du er mao glad for at iPad kommer med IPS?

 

Sist jeg sjekket var ikke noen OLED-teknologi i nærheten av å bruke like lite strøm som en IPS-skjerm ved samme lysstyrke, eller ved maks lysstyrke for den saks skyld.

(dette gjaldt mobiltelefoner, men det samme burde gjelde også her)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En OLED skjerm bruker mye mindre strøm enn en IPS skjerm, vil tro at det er ganske vesentlig i et nettbrett ;)

Det spørs hva du skal vise. Skal du for eksempel vise hvit bakgrunn så bruker AMOLED skjermer mye mer strøm en IPS

 

Andre ting man får med på kjøpet er masse sprut i fargene, en uendelig kontrast og absolutt konformitet da man ikke har baklys.

 

Så du er mao glad for at iPad kommer med IPS?

Vi får se ting side by side før vi trekker den konklusjonen kanskje?

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder dere å investere penger i noe slikt tull? Apple gir ut "ny" iPad hvert år med minimale endringer, som får hver Apple-fan kåte. Dere blir hypnotisert av trenden. Hvis dere har en iPad fra før av, hvorfor kjøpe en litt mer oppgradert iPad? Det er som å kjøpe en blå genser i kasjmir, også deretter kjøpe en blå genser i kasjmir, med sorte sømmer, året etter.

 

Så du mener at alt som det lages android på ikke kommer ut med noe nytt hvert år? Vil nå påstå at apple sin oppdaterings tidslinje er ganske bra, du veit når det kommer noe.. kommer ikke ramlende annen hver uke med diverse kvaliteter...

Det kommer noe nytt hvert år, men det er fra forskjellige produsenter som konkurrerer med hverandre. Det er selvfølgelig bra for oss forbrukere, når det kommer inn nye produkter med forskjellige kvaliteter med forskjellige priser. Apples varer mangler også mange de grunnleggende faktorene for å kalle seg et fullverdig produkt, i motsetning til konkurrentene som har mye det Apple produktene ikke har.

 

Det Apple gjør er å bruke veldig kort tid på å produsere varene sine, og bygger aldri opp ting fra scratch, men putter på nye ting for så å kalle den "ny", men ikke en oppgradert gammel versjon. Det er lite innovativ, og er en scam.

Det er så mye galt med tråden din, at jeg nesten ikke gidder.

 

Når vi snakker om navn, asus eee pad transformer prime?

 

Uansett, apple oppdaterer hvert år, våren, er ipad, sommer/høst iphone, ipod. For mange er dette veldig greit, fordi det er "sikkert".

 

Ta for eksempel transformer prime, som kom for litt siden, uker etterpå, er denne gammel, fordi det kommer en ny med bedre skjerm, og uten gps problemer som transformer primen har. Så kommer samsung som nå sikkert har 10 forskjellige galaxy tabs ute på markedet. Det gjør forbrukere bare forvirret. Hvis det apple driver med er scam, hva driver asus med da? De visste jo at det kom et bedre nettbrett 2 uker etter det andre. Er dette riktig? Og er det ikke latskap og ikke teste gps'en skikkelig før du lanserer et produkt, virker jo veldig halv ræva?

 

Selvom det var tablets før ipad, var det jo det dem som gjorde det mainstream. Hva er det android baserte nettbrett har gjort i disse årene, som virkelig har vært nytt. Eneste har vært asus med sin dock. Ellers spiller de catchup hele veien. De prøver å lansere tablets i alle størrelser fra 5" og oppover. Men alle detter de av. Xoom, touchpad, blackberry har allerede fått sitt navn på gravstøtta.

 

En annen ting, før ipad 2 kom ut, så skulle samsung lansere sin galaxy tab 10.1. Så fikk de se ipad 2, og samsung sjefen sa at han var imponert over hvor tynn den var. du husker sikkert dette. Du kan finne artikler om dette btw. De lanserte den feite galaxy taben 10.1 allikevel. Men i løpet av 2 måneder, hadde de en ny tynn versjon på markedet. For meg, virker dette bare latskap. Hvis de kunne gjorde den tynnere, hvorfor gjorde de ikke det til å begynne med.

 

Joda, selve oset til ipaden er begrenset. Men når du kommer til "nyvinninger" har apple så langt, alltid vært først ute.

 

Og hvis du skal snakke om at Apple bruker kort tid på å produsere sine varer, så lurer jeg litt på om du er litt trangsynt. Apple lanserer har lansert 3 ipader på 3 år. Med ganske store forbedringer hvert år. Ta samsung sitt nyeste tablet. samsung galaxy tab 2 10.1. Samme oppløsning, samme design, bare ics 4.0 med touchwiz og ny cpu/gpu sammenlignet med fjorårets. og hvor mange tablets har samsung utgitt på de samme årene? Nettopp.

 

Innoativt ikke sant?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En OLED skjerm bruker mye mindre strøm enn en IPS skjerm, vil tro at det er ganske vesentlig i et nettbrett ;)

 

Andre ting man får med på kjøpet er masse sprut i fargene, en uendelig kontrast og absolutt konformitet da man ikke har baklys.

 

Så du er mao glad for at iPad kommer med IPS?

Sist jeg sjekket var ikke noen OLED-teknologi i nærheten av å bruke like lite strøm som en IPS-skjerm ved samme lysstyrke, eller ved maks lysstyrke for den saks skyld.

(dette gjaldt mobiltelefoner, men det samme burde gjelde også her)

Da tror jeg du skal sjekke opp saken på nytt!

 

..for min Galaxy Tab 7.7 holder 12-14timer med kontinuerlig surfing på en eneste lading, og vil påstå at det er enda mer imponerende når man tenker på at den veier halvparten av den nye iPad'en og den kun er 340gram :thumbup:

Lenke til kommentar

En OLED skjerm bruker mye mindre strøm enn en IPS skjerm, vil tro at det er ganske vesentlig i et nettbrett ;)

 

Andre ting man får med på kjøpet er masse sprut i fargene, en uendelig kontrast og absolutt konformitet da man ikke har baklys.

 

Så du er mao glad for at iPad kommer med IPS?

Hvor har du det fra at OLED bruker mye mindre strøm? På lyse bakgrunner bruker OLED betraktelig mer, du kan f.eks. se her. Anandtech's tester er også ganske klare på at OLED skjermer bruker mer strøm i vanlig bruk.

 

Og at fargene er kraftige kan og bety at de ikke er riktige. Nederlands fotballdrakter er ikke selvlysende, selv om det så slik ut på min Nexus One når jeg var i Nederland (er sikkert blitt bedre siden da).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...