Gå til innhold

Slik er Apples nye iPad


Anbefalte innlegg

De har ikke vanlige USB, fordi de vil at forbrukerne skal kjøpe ekstrautstyr, som egentlig ikke bør kreves, til sine produkter.

De har ikke vanlig USB fordi vanlig USB er noe dritt. "Apple-kabelen" er langt bedre egnet til det den brukes til enn en USB inngang. Og om du skal ha et adapter får du tak i det for $1,99 på eBay osv.

 

Det finnes ikke noe mer morsomt enn Mac folk som går rundt med alle slags adaptere :tease: At dere ikke klarer å innrømme at det er bedre med en DEDIKERT inngang enn alle disse adaptere som man MÅ kjøpe. På min PC har jeg nok av USB kontakter og alle mulige utganger, ingen nødvendinghet å skaffe meg adaptere : /

Endret av MadRos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple har blitt for farlig, og for kontrollerende. Når vil folk våkne opp og slutte å følge dem som en stor sauflokk... Nå prøver jeg heller ikke si at MS , google er noen engler heller. Bare les hva E24 skriver om Apple og ebok saken. De prøver å tjene så mye penger som mulig, og bryter loven om de vil også, sist gang jeg sjekket var det ikke lov med prissamarbeid ?

Saueflokker følger dem som gir dem god mat :blush:

 

De som ikke liker maten så godt står og ser på å misunner oss som koser oss :w00t:

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe mer morsomt enn Mac folk som går rundt med alle slags adaptere :tease: At dere ikke klarer å innrømme at det er bedre med en DEDIKERT inngang enn alle disse adaptere som man MÅ kjøpe. På min PC har jeg nok av USB kontakter og alle mulige utganger, ingen nødvendinghet å skaffe meg adaptere : /

Hva med de av oss som ikke har noen problemer med adaptere? Jeg har råd, dog er det ikke ofte jeg faktisk har bruk for adapter. Jeg har USB, FireWire og Mini DisplayPort, og det holder til det jeg bruker maskinen min til.

 

Uansett, dette har ikke noe med iPad å gjøre, så tilbake til emnet!

Lenke til kommentar

Da burde det i såfall komme som en egen modell da jeg regner med at det store flertallet av brukerne slett ikke har behov for disse.

Adaptere er slik sett en bedre løsning, da kan heller de som har behovet kjøpe seg adaptere.

 

Mange forskjellige porter bortover kanten av brettet ser bare stygt ut og ting ser mindre profft og forseggjort ut.

Lenke til kommentar

Dobbel oppløsning på skjermen er minimale endringer? Jeg hadde iPad 1 i noen uker, men solgte den nettopp fordi skjermen var for dårlig, så jeg skjønner ikke helt hvordan du kan si at dette er en minimal oppgradering.

 

Denne oppløsningsforbedringen alene vil være med på å dytte markedet for pads over i en ny milepæl. Sånt bør ikke bagatelliseres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da burde det i såfall komme som en egen modell da jeg regner med at det store flertallet av brukerne slett ikke har behov for disse.

Adaptere er slik sett en bedre løsning, da kan heller de som har behovet kjøpe seg adaptere.

 

Mange forskjellige porter bortover kanten av brettet ser bare stygt ut og ting ser mindre profft og forseggjort ut.

 

Du mener det store flertallet av brukere ikke vil ha eller har bruk for minnekortleser, USB eller HDMI?

 

HAHAHAHAAHAHAHAHAAHAHAAHAH

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, det sier jeg. Husk, det er snakk om normale brukere, ikke svært teknisk interesserte slik som snittet er i denne delen av forumet.

Den lille delen av de mer normale folkene kan skaffe seg en adapter så deres behov ikke ødelegger for det store flertallet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp, det sier jeg. Husk, det er snakk om normale brukere, ikke svært teknisk interesserte slik som snittet er i denne delen av forumet.

Den lille delen av de mer normale folkene kan skaffe seg en adapter så deres behov ikke ødelegger for det store flertallet.

Så man må være teknisk for å stikke i ett minnekort å se bilder man har tatt på kamera?

 

De som kjøper nettbrett i det hele tatt er vel over gjennomsnittet teknisk med tanke på slike ting.

 

Vil påstå at omtrent ALLE som kjøper iPad er så teknisk at de ikke bare får behov for det men at de også uten problemer ville kunne brukt en USB, HDMI og en minnekortleser.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Tror du det er det saken dreier seg om?

De fleste brukere har ikke det behovet på en iPad.

Og hvis de har det, får de tak i en dongel som de kan ha i kamerabagen.

 

Evt. finner en måte å automatisk overføre bilder til iPaden når de tas (BT 4.0 f.eks).

Lenke til kommentar

Da finnes det heldigvis adaptere.

Kameraet er blitt så bra på både iPhone og iPad nå at vanlige kompaktkameraer vil brukes mindre og mindre.

Og vips er vi over på trådløs overføring via bildestrøm.

 

Skal vi se. .. HDMI, minnekort, USB. . det er tre porter i tillegg til Apples 30-pin. Åttitallet ringte, de vil ha igjen designet sitt :D

Lenke til kommentar

Da finnes det heldigvis adaptere.

Kameraet er blitt så bra på både iPhone og iPad nå at vanlige kompaktkameraer vil brukes mindre og mindre.

Og vips er vi over på trådløs overføring via bildestrøm.

 

Skal vi se. .. HDMI, minnekort, USB. . det er tre porter i tillegg til Apples 30-pin. Åttitallet ringte, de vil ha igjen designet sitt :D

Hvis det tredje årtusen er ett virrvarr av adaptere vil jeg heller fortsette på 80-tallet.

 

HATER adaptere!!!!!!!!!!

 

Gidder ikke diskutere mer for det blir bare dumt... du kan jo argumenter mot de mange tusen som ikke kjøper iPad nettopp på grunn av det.

 

Kanskje er det ikke en ulempe for deg men for mange andre, at du ikke klarer å se lengere enn tuppen av dine egne øyevipper er ditt problem :D

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Mange tusen er få i forhold til de millionene som faktisk kjøper seg iPad, det er de sistnevnte Apple retter seg inn mot.

De få nerdene eller de med andre behov har valget om å bruke adapter eller kjøpe seg et annet nettbrett, verre er det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mange tusen er få i forhold til de millionene som faktisk kjøper seg iPad, det er de sistnevnte Apple retter seg inn mot.

De få nerdene eller de med andre behov har valget om å bruke adapter eller kjøpe seg et annet nettbrett, verre er det ikke.

I Norge?

 

Tok ett kjapt søk på noen tester... ALLE testene jeg fant nevnte manglende HDMI og/eller USB og/eller Minnekortleser som ett minus.

 

Test:

http://www.klikk.no/teknologi/data/article664316.ece

 

Ulempe: Avhengig av adaptere

 

Test:

http://www.lydogbilde.no/test/denne-ma-du-ha

 

Ulempe: Ingen USB eller minnekortleser

 

Test:

http://www.dinside.no/866294/ipad-2

 

Ulempe: Ingen HDMI, minnekortleser eller USB

 

Kom deg ut av bobla di!!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...