Gå til innhold

Samsung galaxy 7.7 tråd


jorkus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å hatt Ipad, Ipad 2 og Samsung Galaxy Tab 8.9 så har jeg skaffet meg dette brettet. Mest pga av at jeg har sett brodern leke seg med sin Tab 7.7 og blitt litt misunnelig. Syntes ikke Ipad var godt nok, mye pga dårlig skjerm i mine øyner og iTunes som gjør alt så vanskelig. Samsung Galaxy Tab 8.9 var litt for laggete og skjermen ikke helt topp. Til nå elsker jeg denne Taben, skjermen er fantastisk bra. Selve brukeropplevelsen er bra, responsiv og rask. Har gjort et godt kjøp tror jeg, i tillegg kjøpte jeg tastatur docking, blir nesten som en bærbar PC :)

 

Har noen forslag til "must-have" apps eller widgets til dette nettbrettet? Noen tips som gjør tableten enda bedre :)?

Endret av SirKratoS
Lenke til kommentar

Kjører dolphin browser, da denne kan settes opp så jeg slipper å komme inn på mobil sider, ellers liker jeg swiftkey 3 tablet, og har byttet til Go launcher HD.

BTW, er det noen som har lagt inn den siste Q2 fw? (4.0.4 Østerrike.) ser ut til at Q1 er trukket fra Kies i østerike, men den fungerer fint hos meg.

Endret av jorkus
Lenke til kommentar

Har noen forslag til "must-have" apps eller widgets til dette nettbrettet? Noen tips som gjør tableten enda bedre :)?

Da enehet ikke er for stor (som iPad) egner den seg sykt godt som bilnavigering. Finn deg en god navigasjonapp med lokalt lagrede kart sånn at du slipper data regning.

 

 

ICS er også en "must have", selv om dette akkurat er en app ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Har noen forslag til "must-have" apps eller widgets til dette nettbrettet? Noen tips som gjør tableten enda bedre :)?

Da enehet ikke er for stor (som iPad) egner den seg sykt godt som bilnavigering. Finn deg en god navigasjonapp med lokalt lagrede kart sånn at du slipper data regning.

 

 

ICS er også en "must have", selv om dette akkurat er en app ;)

 

Hvordan fester du den i bilen?

Lenke til kommentar

Kan informere at jeg har lagt inn G2 fw, og den fungerer utmerket, men jeg kan ikke se noen forskjell fra G1, så det er sikkert bare noe tuning.. Ellers har jeg sett på XDA at man har laget en Cyanogenmod v 10 basert på JellyBean til 7.7 brettet, den er visst ikke helt stabil enda, men det kan jo være et alternativ hvis ikke 7.7 kommer med offisiell JellyBean fra Samsung.. Man vet jo ikke hvordan det blir med support hvis Apple hele tiden stopper salg av brettet rundt omkring...

Lenke til kommentar

Er Ice Cream Sandwich fremdeles ikke tilgjengelig for Tab 7.7 her i Norge? Jeg har sett etter denne oppdateringen i det siste, men det er fremdeles ingen tilgjengelig oppdatering får jeg beskjed om. Irriterende at det tar så lang tid, er sånn at jeg nesten mister troen på at den kommer... :hm:

Lenke til kommentar

Er Ice Cream Sandwich fremdeles ikke tilgjengelig for Tab 7.7 her i Norge? Jeg har sett etter denne oppdateringen i det siste, men det er fremdeles ingen tilgjengelig oppdatering får jeg beskjed om. Irriterende at det tar så lang tid, er sånn at jeg nesten mister troen på at den kommer... :hm:

Nei ikke sånn offisielt, men har vel brukt en østerisk versjon Samsung slapp for snart 2mnd siden, den har full norsk språkpakke og glir vanvittig godt på 7.7

 

I dag ble det også sluppet en indisk versjon av ICS fra samsung og har så vidt rukket å teste denne, men til nå har denne imponert meg stort, det er merkbart ytelsesforskjell fra forrige ICS samsung slapp, anbefales på det sterkeste :)

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere i tråden knuste 7åringen min skjermen på 7.7'en min. Bestilte ny på ebay og den gikk tollfritt gjennom til Norge :) Reparasjonen kom på 1600kr. og jeg brukte vel ca. en drøy halvtime på flytte alle komponentene over på den nye ramma/skjermen. 7.7 er et veldig greit nettbrett å mekke på, men legger med et bilde der jeg viser hvor man må være ekstra forsiktig siden denne delen er limt fast og må varmes opp før den fjernes, bildet viser den knuste skjermen min etter jeg hadde skrudd løs alle komponentene.

 

Teksten på bildet er på engelsk siden jeg også er aktiv på XDA og der er det ikke mange som forstår norsk ;)

post-15715-0-62788000-1345846599_thumb.jpg

post-15715-0-06795800-1345846624_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter uhellet bestilte jeg et knallgodt beskyttelsesdeksel, den gir utrulig god beskyttelse rundt hele brettet og sitter godt fast. Ikke noe silikondritt eller TPU gel :)

 

Bakplaten er i hardplast og kun rammen rundt er laget av hard TPU, den beskytter også brettet når det ligger oppned :):)

 

Du får den i både hvit og sort, men husk å gi beskjed til selger hvis du vil ha den svarte versjonen: http://www.ebay.com/...8#ht_2870wt_952

post-15715-0-78166000-1345846902_thumb.jpg

post-15715-0-09252600-1345846924_thumb.jpg

post-15715-0-33885200-1345846939_thumb.jpg

post-15715-0-59470200-1345846964_thumb.jpg

post-15715-0-10383500-1345846986_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Har hatt denne i ca en måned nå og i forgårs

begynte den plutselig å tappe seg helt for strøm i løpet av natten. Fulladet kl.20:00 og jeg la den i fra meg ved 23:30 tiden. Morgenen etter er den helt tom for strøm. Lå på 85% kvelden før. Skjedd 2 kvelder på rad nå.

I tilegg så skrur den seg av helt av seg selv

Noen som har tips!

Endret av billywillie
Lenke til kommentar

Har hatt denne i ca en måned nå og i forgårs

begynte den plutselig å tappe seg helt for strøm i løpet av natten. Fulladet kl.20:00 og jeg la den i fra meg ved 23:30 tiden. Morgenen etter er den helt tom for strøm. Lå på 85% kvelden før. Skjedd 2 kvelder på rad nå.

I tilegg så skrur den seg av helt av seg selv

Noen som har tips!

Nye apper den siste tiden?
Lenke til kommentar

Er Ice Cream Sandwich fremdeles ikke tilgjengelig for Tab 7.7 her i Norge? Jeg har sett etter denne oppdateringen i det siste, men det er fremdeles ingen tilgjengelig oppdatering får jeg beskjed om. Irriterende at det tar så lang tid, er sånn at jeg nesten mister troen på at den kommer... :hm:

Nei ikke sånn offisielt, men har vel brukt en østerisk versjon Samsung slapp for snart 2mnd siden, den har full norsk språkpakke og glir vanvittig godt på 7.7

 

I dag ble det også sluppet en indisk versjon av ICS fra samsung og har så vidt rukket å teste denne, men til nå har denne imponert meg stort, det er merkbart ytelsesforskjell fra forrige ICS samsung slapp, anbefales på det sterkeste :)

 

Kan jeg få spørre om du kan forklare hvordan man legger inn ICS på denne taben (helst denne indiske versjonen siden du skriver denne er bedre). Er dette veldig vanskelig og er dette "lovlig"? Ikke at jeg bryr meg så mye om det siste.

Lenke til kommentar

Er Ice Cream Sandwich fremdeles ikke tilgjengelig for Tab 7.7 her i Norge? Jeg har sett etter denne oppdateringen i det siste, men det er fremdeles ingen tilgjengelig oppdatering får jeg beskjed om. Irriterende at det tar så lang tid, er sånn at jeg nesten mister troen på at den kommer... :hm:

Nei ikke sånn offisielt, men har vel brukt en østerisk versjon Samsung slapp for snart 2mnd siden, den har full norsk språkpakke og glir vanvittig godt på 7.7

 

I dag ble det også sluppet en indisk versjon av ICS fra samsung og har så vidt rukket å teste denne, men til nå har denne imponert meg stort, det er merkbart ytelsesforskjell fra forrige ICS samsung slapp, anbefales på det sterkeste :)

 

Kan jeg få spørre om du kan forklare hvordan man legger inn ICS på denne taben (helst denne indiske versjonen siden du skriver denne er bedre). Er dette veldig vanskelig og er dette "lovlig"? Ikke at jeg bryr meg så mye om det siste.

 

ICS legges inn med Odin, og ja det er helt "lovlig". det er en standard Samsung firmware. Jeg har lagt inn en oppskrift på dette i en tidligere post i denne tråden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...