Gå til innhold

Samsung galaxy 7.7 tråd


jorkus

Anbefalte innlegg

For meg var det verdt prisen men jeg kjøpte wifi only og i utlandet. 3g utgaven som kommer til Norge koster vel rundt 4500? Det blir jo endel for noe jeg ikke bruker i nærheten av så mye som mobilen eller en pc for å ta en dårlig sammenligning. Personlig syns jeg alle nettbrett er veldig dyre, bortsett fra Kindle Fire. Kjøp Kindle fire og smell inn ICS på den så tror jeg du blir fornøyd med prisen og brettet. Dersom du enten vil komme til å kjøpe 7.7 eller Mediapad så hadde jeg helt klart lagt litt mer penger i bordet og fått meg 7.7.

 

Forresten, dersom 6 timer på Mediapad er ved wifi surfing så er 7.7 til opplysning ikke så veldig mye bedre i følge gsmarena sine tall. Dette da hvit bruker veldig mye strøm i forhold til andre farger. Er først og fremst ved film og spill man vil oppleve lang batterilevetid på 7.7. Selv har jeg sett 4,5timer med tv serier på den sammenhengdende og da jeg var ferdig hadde jeg 60% igjen av batteriet. Du vil derimot som talla til gsmarena ha merkbart kortere levetid ved wifi surfing.

 

Alt i alt koser jeg meg mye med brettet og det gjør alt jeg ønsker uten å nøle bortsett fra litt honeycomb hikke en sjelden gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har testet en E-Bok leser som passer til 7.7 og DRM? Jeg har lagt inn Aldiko, men måtte legge inn en eldre versjon pga. at Aldiko oppfatter 7.7 tab-en som en mobil, og viser dermed ikke meny ikon.. Den virker dessuten litt ustabil.. Krasjer av og til.

Lenke til kommentar

Gikk til innkjøp av brettet rett før påske, og så langt er jeg stort sett meget fornøyd. Etter å ha klådd litt på brettet i en butikk, fant jeg ut at dette var riktig størrelse for meg. Den nydelige skjermen gjorde også sitt, og siden jeg er mer fan av Android enn iOS, var det ikke noe alternativ med den nye iPad-en.

 

For dere som er misfornøyd med litt lav lyd, kan jeg anbefale å roote brettet (enkel bruksanvisning her) og deretter legge inn app-en Voodoo Louder. Betydelig forskjell - ikke minst på vidoer, hvor det ofte er mer dynamikk i lydbildet, og spesielt tale kan oppfattes som lavt. Med denne appen får du 9dB ekstra å gå på, noe som er mer enn nok for de fleste.

 

 

Er det noen som har testet en E-Bok leser som passer til 7.7 og DRM? Jeg har lagt inn Aldiko, men måtte legge inn en eldre versjon pga. at Aldiko oppfatter 7.7 tab-en som en mobil, og viser dermed ikke meny ikon.. Den virker dessuten litt ustabil.. Krasjer av og til.

 

I min versjon av Aldiko (som jeg lastet ned fra Play i forrige uke) er det innlogging for Adobe DRM på settings-menyen øverst til høyre i vinduet. Har ikke prøvd det, men den ser lik ut som mobil-versjonen jeg brukte før på min Galaxy S.

Endret av Nissenakke
Lenke til kommentar

Er det noen som har testet en E-Bok leser som passer til 7.7 og DRM? Jeg har lagt inn Aldiko, men måtte legge inn en eldre versjon pga. at Aldiko oppfatter 7.7 tab-en som en mobil, og viser dermed ikke meny ikon.. Den virker dessuten litt ustabil.. Krasjer av og til.

Jeg bruker Aldiko 2.1.0, den ser ut til å fungere som den skal. Vet ikke helt hva du mener med meny ikon men oppe i høyre hjørne er hvertfall et meny ikon som virker til å være standard menyikonet etter at google forandret design språket sitt. Vet ikke om det kræsjer noe videre, har ikke lest så mye. Leste derimot gjennom ei bok i den ebok leseren som var ferdig installert og det virket helt greit.

Lenke til kommentar

Er det noen som har testet en E-Bok leser som passer til 7.7 og DRM? Jeg har lagt inn Aldiko, men måtte legge inn en eldre versjon pga. at Aldiko oppfatter 7.7 tab-en som en mobil, og viser dermed ikke meny ikon.. Den virker dessuten litt ustabil.. Krasjer av og til.

Jeg bruker Aldiko 2.1.0, den ser ut til å fungere som den skal. Vet ikke helt hva du mener med meny ikon men oppe i høyre hjørne er hvertfall et meny ikon som virker til å være standard menyikonet etter at google forandret design språket sitt. Vet ikke om det kræsjer noe videre, har ikke lest så mye. Leste derimot gjennom ei bok i den ebok leseren som var ferdig installert og det virket helt greit.

 

Jeg installerte den igjen og nå er det OK. mulig fingertrøbbel...

Lenke til kommentar

Jeg solgte min Note og bestilte Nexus. I mellomtiden brukte jeg 7.7'en som mobil. Bortsett fra at den er stor, er det en utrolig god mobil! Veldig bra batterikapasitet og!

wow, kunne ikke tenke meg til å bruke 7.7 som mobil men så er det da også folk der ute som kaller 17tommers pcer for bærbare:P

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er utrolig fornøyd med dette brettet. Har nå hatt blandet bruk i over 3 dager. Skjermen har vært på 6 timer og jeg har fremdeles rundt 30% igjen av batteriet. Er klar over at batteriet ryker mye fortere dersom skjermen viser mye hvitt (surfing og den slags). Og ja jeg surfer jo selvsagt endel på det men den har jo sinn nytte til mange andre ting. Jeg har hvertfall gjort den klar for en lengre flytur nå og regner med at den holder seg våken med film lengre enn det jeg klarer ;)

 

Og til slutt, hva klarer Samsung å trylle fram neste gang:O regner med Samsung S3 vil demonstrere nytten av krympet prosessor :D Spennende tider for gadgets nisser!

Lenke til kommentar

Jeg bruker Dolphin browseren for å kunne konfigurere den slik at jeg ikke får "mobil/nettbrett sider" opp mange steder.. Men den er litt ustabil, krasjer av og til. Er det noen som har andre anbefalinger som kan settes opp på samme måte? Tror ikke den innebyggede browseren kan det?

Lenke til kommentar

Batteritiden i dette nettbrettet slutter aldri å imponere meg, kan lett se 3-4 spillefilmer og enda har jeg batteritid igjen :)

 

Var forøvrig å testa iPad 3 her om dagen og etter å ha brukt 7.7 i snart 4mnd må jeg si at iPad 3 virker som en tung og stor murstein i forhold, den ble også sykt varm under bruk og skjermen imponerte meg ikke så voldsomt i forhold til 7.7... snarere tvert om!

 

Det som ikke er like hyggelig med 7.7 er at den virker "uferdig" med den gamle Android versjonen som den leveres med og at ventetiden på ICS update er alt for lang, for behovet for en oppdatering er stort :(

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Batteritiden i dette nettbrettet slutter aldri å imponere meg, kan lett se 3-4 spillefilmer og enda har jeg batteritid igjen :)

 

Var forøvrig å testa iPad 3 her om dagen og etter å ha brukt 7.7 i snart 4mnd må jeg si at iPad 3 virker som en tung og stor murstein i forhold, den ble også sykt varm under bruk og skjermen imponerte meg ikke så voldsomt i forhold til 7.7... snarere tvert om!

 

Det som ikke er like hyggelig med 7.7 er at den virker "uferdig" med den gamle Android versjonen som den leveres med og at ventetiden på ICS update er alt for lang, for behovet for en oppdatering er stort :(

 

Ser at det har kommet en ny firmware til 8.9 tab-en på SamMobile nå, det står ikke om det er ICS, men den er fra april.. Kanskje det betyr at det skjer noe snart?

Lenke til kommentar

Batteritiden i dette nettbrettet slutter aldri å imponere meg, kan lett se 3-4 spillefilmer og enda har jeg batteritid igjen :)

 

Var forøvrig å testa iPad 3 her om dagen og etter å ha brukt 7.7 i snart 4mnd må jeg si at iPad 3 virker som en tung og stor murstein i forhold, den ble også sykt varm under bruk og skjermen imponerte meg ikke så voldsomt i forhold til 7.7... snarere tvert om!

 

Det som ikke er like hyggelig med 7.7 er at den virker "uferdig" med den gamle Android versjonen som den leveres med og at ventetiden på ICS update er alt for lang, for behovet for en oppdatering er stort :(

Hva forventer du skal bli så mye bedre med ICS? jeg håpte også det skulle forbedre men etter å ha fått meg en telefon med ICS så er jeg ikke så optimistisk lengre egentlig. Personlig så mener jeg google ikke bare gjorde steg framover da de valgte å samkjøre tinga i ett os. Vi får se personlig skulle jeg helst hatt et os som ikke stjal så mye minne! når jeg stenger alt på nettbrettet så har jeg fremdeles bare 300mb ledig eller noe, det er latterlig. Til sammenlingning så har jeg en eldgammal nettbook som kjører linux og som har 700mb ledig når ingen programmer kjøres. Gjett hvilket os som er det mest fullverdige... Ser ut som Android nå trenger minst 2GB RAM for å kunne bedrive ordentlig multitasking og det er en spøk når man kan lese at microsoft på sin side klarer å optimalisere WP til å kjøre fungerende på usle 256MB RAM.

 

Så alt i alt jeg forventer ikke store steg framover med ICS og per dags dato er nettbrettet best brukt til mediaspiller. Men du for en rå mediaspiller det er. Hele sesong 1 av game of thrones ble sett på forrige flytur (ca 9 timer med film) etter det hadde jeg 40% igjen av batteriet!

Lenke til kommentar

Nettopp bestilt meg dette brettet, så gleder meg veldig til å begynne å bruke det!

 

Har dere noe tilbehør å anbefale? Typisk noe som ligner smart cover til iPad, dvs. som kan legges over skjermen og evt. brettes under for å vinkle brettet? Fant noe som het "Rock Leather Cover", men hadde vært greit om det fantes som var enklere å få tak i.

 

post-14723-0-11613600-1335704165_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...