Gå til innhold

Samsung galaxy 7.7 tråd


jorkus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fått et merkelig problem etter nest siste oppdatering av wordfeud. Chatfeltet der jeg skriver er helt sort og jeg kan ikke se det jeg skriver! Men etter at jeg har trykt på send kan jeg se hva jeg har skrevet.

Har prøvd å avinstallere og installere på nytt uten at det hjelper. Har også prøvd forskjellige tastaturer uten fremgang

Derimot i andre skriveprogrammer fungerer det normalt. Noen som har gode råd!

 

Nå har jeg også resatt til orginal og det samme skjer så da er det tydeligvis noe med wordfeud og dette nettbrettet som ikke fungerer

post-31314-0-21349700-1356029761_thumb.png

Endret av billywillie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har flere kilder hos Samsung bekreftet Jelly Bean oppdateringen :w00t:

 

http://forum.xda-dev...6&postcount=180

 

Ikke dårlig. Det hadde jeg virkelig ikke forventet. Har vel en sammenheng med den exynos buggen eller hva det nå er.

Uansett, tviler på jeg gidder å installere jelly bean. For å være helt ærlig så ser det jævlig ut på nettbrett. Liker absolutt ikke måten de kaster bort ekstremt masse plass av skjermen med notification bar oppe og manøvreringsknapper nede. Samt at manøvreringsknappene er midtstilte. Personlig bruker jeg brettet mitt alltid i portrett og da er det greit å ha noe i nærheten av hver tommel slik som nå med ICS.

 

Project butter hadde vært greit nok å få men skal jeg dømme etter hva som skjedde med one x så er det bare å hilse farvel til batteritid..

Lenke til kommentar

Ikke dårlig. Det hadde jeg virkelig ikke forventet. Har vel en sammenheng med den exynos buggen eller hva det nå er.

Uansett, tviler på jeg gidder å installere jelly bean. For å være helt ærlig så ser det jævlig ut på nettbrett. Liker absolutt ikke måten de kaster bort ekstremt masse plass av skjermen med notification bar oppe og manøvreringsknapper nede. Samt at manøvreringsknappene er midtstilte. Personlig bruker jeg brettet mitt alltid i portrett og da er det greit å ha noe i nærheten av hver tommel slik som nå med ICS.

 

Project butter hadde vært greit nok å få men skal jeg dømme etter hva som skjedde med one x så er det bare å hilse farvel til batteritid..

Jeg synes det fungerer fint med JB, versjonen jeg bruker (som er basert på CM10) er justerbar, slik at jeg kan endre størrelsen på icons og velge størrelse på Notification bars. Vet ikke hvordan Samsung sin versjon vil bli (hvis ryktene er sanne), men jeg tester nok den hvis den kommer... :)

Lenke til kommentar

Kommer til å følge med hva det blir til av eventuelle oppdateringer til tabben. men om det blir notification bar oppe og navigasjonsknapper nede så skjer det ikke at jeg installerer. Liker virkelig ikke retningen Android tar om dagen. Eventuelle nye funksjoner er ikke verdt et brett som er mer håpløst å bruke. Personlig skulle jeg sett at de bruker mindre skjerm plass på slike ting og heller baserer seg på sveiping. 7,7 tommer er lite nok som det er om jeg så ikke skal stappe det fult med sorte felt som knapt viser informasjon. nå vet jeg ikke hvor mange piksler navigasjonsknappene stjeler i høyden men det ser seriøst helt fjernt ut når du har det på ett nettbrett i liggende modus og du bare kaster bort resten av plassen til ingenting! Uansett om man ønsker likt system på mobiler som nettbrett eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ble en GT 7,7" i stedet for Nexus 7 i dag, da jeg fikk det til 2400,- på Elkjøp.

Er vel ikke den beste tiden å kjøpe nettbrett på, da nye ikke er langt unna og dette begynner å bli ganske gammelt.

Men jeg har vel gjort et greit kjøp til den prisen?

 

Ingen av butikkene jeg var innom hadde noe tilbehør. Hva anbefaler dere av vesker, docking og slikt?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Ble en GT 7,7" i stedet for Nexus 7 i dag, da jeg fikk det til 2400,- på Elkjøp.

Er vel ikke den beste tiden å kjøpe nettbrett på, da nye ikke er langt unna og dette begynner å bli ganske gammelt.

Men jeg har vel gjort et greit kjøp til den prisen?

 

Ingen av butikkene jeg var innom hadde noe tilbehør. Hva anbefaler dere av vesker, docking og slikt?

Eneste med super AMOLED plus skjerm :) ...og det eneste du trenger til den er denne jeg kjøpte:

 

post-15715-0-26041000-1361232782_thumb.jpg

post-15715-0-18178000-1361232811_thumb.jpg

 

Og Jelly Bean er på vei :)

Endret av Re-Offender
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Den ser flott ut, ligger fortsatt på Ebay ser jeg.

 

Har ikke fått til å oppdatere enda, enheten sier den er oppdatert og Kies gir meg en feilmelding:

 

6a0JOXB.png

 

Er veldig lenge siden ICS kom, men jeg må likevel bruke Odin til å oppdatere?

Har det noe å si hvilket land jeg velger, må jeg roote og har det noe å si for garantien?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Er veldig lenge siden ICS kom, men jeg må likevel bruke Odin til å oppdatere?

Har det noe å si hvilket land jeg velger, må jeg roote og har det noe å si for garantien?

Så vidt jeg vet, har det ikke kommet noen ICS oppdatering til norske 7.7 enda. Begynner å bli veldig lei av Samsungs somling med oppdateringer til enhetene deres - 7.7 er et flott brett hardware-messig, men Honeycomb er som sirup allikevel. Er absolutt ingen grunn til at dette brettet ikke skulle hatt ICS, for ikke å snakke om Jelly Bean, for lenge siden, men det virker som Samsung ikke er interessert i å støtte "gamle" enhter mer enn de absolutt må. Tror ikke jeg kommer til å gå for et Samsung-produkt senere, med tanke på erfaringer med manglende oppdatering er for både dette brettet og den første Galaxy S telefonen. :hm:

 

Har ikke hatt ork til å sette meg inn i flashing med Odin før, men nå er jeg så lei av hakking og seighet i Honeycomb, at jeg tror jeg må sette meg ned å installere en av de internasjonale versjonene av ICS, evt en annen ROM.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet, har det ikke kommet noen ICS oppdatering til norske 7.7 enda. Begynner å bli veldig lei av Samsungs somling med oppdateringer til enhetene deres - 7.7 er et flott brett hardware-messig, men Honeycomb er som sirup allikevel. Er absolutt ingen grunn til at dette brettet ikke skulle hatt ICS, for ikke å snakke om Jelly Bean, for lenge siden, men det virker som Samsung ikke er interessert i å støtte "gamle" enhter mer enn de absolutt må. Tror ikke jeg kommer til å gå for et Samsung-produkt senere, med tanke på erfaringer med manglende oppdatering er for både dette brettet og den første Galaxy S telefonen. :hm: Har ikke hatt ork til å sette meg inn i flashing med Odin før, men nå er jeg så lei av hakking og seighet i Honeycomb, at jeg tror jeg må sette meg ned å installere en av de internasjonale versjonene av ICS, evt en annen ROM.

 

det er virkelig verdt å legge inn ics. Det er også veldig enkelt og du finner framgangsmåten greit på xda forumet for nettbrettet ditt. brettet blir ikke perfekt men det blir latterlig mye bedre enn med honeycomb. honeycomb er for å være ærlig noe skikkelig søppel.

 

Satser på vi slipper det idiotiske ui'et man ser på nexus 7 og 10 dersom vi faktisk får en jelly bean oppgradering slik rykter går ut på. Da kommer jeg ikke til å oppgradere...

 

Men ja, slå deg til ro med ICS det fungerer nemlig veldig bra på min 7.7 hvertfall. lykke til med odin:)

Lenke til kommentar

Men ja, slå deg til ro med ICS det fungerer nemlig veldig bra på min 7.7 hvertfall. lykke til med odin:)

 

Satte meg ned etter jobb i går og gjorde oppgraderingen - var mye enklere enn jeg trodde! Fant en enkel forklaring på en Android-blogg, og lastet inn Hong Kong ROM'en via Odin - voilà! Ble positivt overrasket over at alle appene og data fortsatt lå der - trodde det kom til å bli en full reset.

 

Litt mer knotete å få rootet brettet igjen (som jeg må, p.g.a. enkelte app'er jeg bruker), men etter lesing på xda-forumet, fant jeg en oppskrift som virket.

 

Etter oppgraderingen er det som om jeg har fått et nytt brett - det er ikke absolutt 100% smooth over alt, men det er milevis bedre enn det var. Anbefales virkelig for alle andre som lurer på om de skal gjøre det samme!

Endret av Nissenakke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ble vanskelig å bestemme seg nå, med annonseringene av Note 8.0 (med S Pen) og Xperia Table Z.

Kan levere tilbake min Tab 7.7 i løpet av neste uke og kjøpe noe nytt utpå våren.

 

Liker størrelsen, designet og batteritiden på 7.7, men frykter den ikke vil vare så lenge mtp. fremtidige oppdateringer og maskinvaren.

Har dere noen flere gode grunner til å beholde den (eller returnere)?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Behold den om du elsker OLED skjermer, den er enormt bra å se film på :) Batteritiden er også upåklagelig Men ellers begynner den å trekke på årene, ikke akkurat verdens raskeste maskinvare.... Blir å slite på nett etterhvert som sidene og innholdet begynner å bli tyngre i årene framover.

 

Hva skal du fylle nettsidene med i framtiden som de ikke blir fylt med nå?

Skal du vente på Xperia Z så må du vente noen måneder til. Note 8 vet jeg ikke når kommer ut.

Eneste ankepunktet mitt med 7.7 er at den bare har 1GB med minne og det irriterer noe helt vilt av og til at jeg ikke kan multitaske noe særlig. Dersom note 8 har 2gb så er nesten det god nok grunn til å gå for den i stedet. Den er derimot ikke særlig high end slik som 7.7 var ei gang i tiden. Men det er ingen highend 7 tommere som jeg vet om. Dersom det dukker opp noen så si fra:D

Xperia Z har alt jeg kunne tenkt meg bortsett fra skjermstørrelsen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hvordan fungerer NRK NettTV til dere? Jeg får veldig lav framerate, både i nettleser med flash og NRK-appen (uten flash?).

Slik ser CPU-bruken ut: http://i.imgur.com/ABFh0ur.png

Har brettet 2 kjerner? Hvor mange tråder har de hver?

 

Og hvordan fungerer nettverkskortet til dere? Jeg får bare 7-8 Mbits ned uansett hvor godt signal jeg har.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Satte meg ned etter jobb i går og gjorde oppgraderingen - var mye enklere enn jeg trodde! Fant en enkel forklaring på en Android-blogg, og lastet inn Hong Kong ROM'en via Odin - voilà! Ble positivt overrasket over at alle appene og data fortsatt lå der - trodde det kom til å bli en full reset.

 

Litt mer knotete å få rootet brettet igjen (som jeg må, p.g.a. enkelte app'er jeg bruker), men etter lesing på xda-forumet, fant jeg en oppskrift som virket.

 

Etter oppgraderingen er det som om jeg har fått et nytt brett - det er ikke absolutt 100% smooth over alt, men det er milevis bedre enn det var. Anbefales virkelig for alle andre som lurer på om de skal gjøre det samme!

Etter å ha kjørt JellyBean i noen måneder la jeg tilbake ICS i dag. Kun en grunn... Dårligere batteritid med custom JellyBean.. så får vi se om Samsung kommer med JB etter hvert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...