Gå til innhold

Samsung galaxy 7.7 tråd


jorkus

Anbefalte innlegg

Har hatt denne i ca en måned nå og i forgårs

begynte den plutselig å tappe seg helt for strøm i løpet av natten. Fulladet kl.20:00 og jeg la den i fra meg ved 23:30 tiden. Morgenen etter er den helt tom for strøm. Lå på 85% kvelden før. Skjedd 2 kvelder på rad nå.

I tilegg så skrur den seg av helt av seg selv

Noen som har tips!

Nye apper den siste tiden?

 

Var nok noen apper som gjorde dette ja. Slettet alt og nå funker den som før. Men dessverre aner jeg ikke hvilken app som var synderen da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ROOT for "dummies" på 5minutter :)

 

1. Last ned filen "Root_SuperSU.0.96.Only-signed.zip" og lagre fila under en mappe du kaller "Universal Root folder" på minnekortet ditt.

 

3. Slå av nettbrettet, slå det så på mens du holder power+volume up knappen helt til du kommer inn i recovery konsollen.

 

4. Bruk volumknappene til å navigere deg fram til "apply update from external storage" og trykk powerknap for å velge.

 

5. Velg så "external storage" og press power knappen igjen. Bla deg inn i mappen der du la .zip fila. Velg .zip filen og trykk power igjen. Flashing begynner..

 

6. Når ferdig blar du deg bare helt til bunnen av recovery konsollen med å velge "../" i alle menyene, og når du er framme trykker du reboot.

 

Du har nå ROOT tilgang og kan installere masse nye apper du ikke har hatt tilgang til før på google play :) Skal ikke innebære mye risiko da du ikke flasher ny firmware men bare legger til superuser med zip fila, men som alltid tar jeg INGEN ansvar om noe skulle gå galt! Det fungerte iallefall strålende på min 7.7 som har ICS firmware

Root_SuperSU.0.96.Only-signed.zip

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nå kjørt den indiske ICS ganske lenge, ser at de sammobile har liggende nyere ICS-er for en del land i østen. Er det noen som har forsøkt å legge inn disse? Har de f.eks norsk språk? Ikke at det er noen problemer med den indiske, men liker alltid å legge inn det siste...

Endret av jorkus
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg ble gitt en sånn her søt liten sak av sjefen her om dagen. Prøvde å oppgradere den, og har kommet inn i en kjiip loop.

 

Det eneste som "virker" er å holde power og volume ned inne samtidig. Da kommer jeg inn med valget om å installere custom OS hvis jeg trykker volume up.

 

Odin klarer ikke å skrive noe vettugt på den. Det failer under skrivingen. Finner ikke 3.2 versjonen, men denne burde funke iflg nettsider som virker seriøse:

P6810XXLPM_P6810OXXLP1_HOME.tar.md5

 

Kan noen tipse meg på hva jeg bør gjøre?

 

En utskrift fra odin:

 

<ID:0/003> Added!!

<OSM> Enter CS for MD5..

<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..

<OSM> Please wait..

<OSM> P6810XXLPM_P6810OXXLP1_HOME.tar.md5 is valid.

<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..

<OSM> Leave CS..

<ID:0/003> Odin v.3 engine (ID:3)..

<ID:0/003> File analysis..

<ID:0/003> SetupConnection..

<ID:0/003> Initialzation..

<ID:0/003> Get PIT for mapping..

<ID:0/003> Firmware update start..

<ID:0/003> boot.bin

<ID:0/003> NAND Write Start!!

<ID:0/003>

<ID:0/003> Complete(Write) operation failed.

<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)

Lenke til kommentar

Jeg ble gitt en sånn her søt liten sak av sjefen her om dagen. Prøvde å oppgradere den, og har kommet inn i en kjiip loop.

 

Det eneste som "virker" er å holde power og volume ned inne samtidig. Da kommer jeg inn med valget om å installere custom OS hvis jeg trykker volume up.

 

Odin klarer ikke å skrive noe vettugt på den. Det failer under skrivingen. Finner ikke 3.2 versjonen, men denne burde funke iflg nettsider som virker seriøse:

P6810XXLPM_P6810OXXLP1_HOME.tar.md5

 

Kan noen tipse meg på hva jeg bør gjøre?

 

Ai ai! Du må ikke finne på å flashe P6800 (3g) med P6810 (wifi) firmware, det kan gå alvorlig galt og du ender opp med Superbrick :(

 

Når det gjelder bootloop finner du mange løsninger på XDA

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Jeg har en 6810, og filen heter 6810 to ganger, så da er det vel riktig eller? Min har ikke 3g eller simslot.

 

Fikk et tips om å bruke ClockworkMod Recovery, og da begynte brettet å funke som før igjen ihvertfall.

 

Pussig nok så får jeg feilmelding om at simkortet ikke er satt inn når jeg prøver å synke over wifi med Kies.

Kies klarer forøvrig heller ikke å snakke med den over USB.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser siste android 4.0.4 rulles ut i stor stil verden rundt til galaxy tab 7.7, ser de fleste regioner og land fikk denne i forrige uke, så til dere som ikke har lagt inn ICS.. har dere fått oppdateringen når dere trykker oppdater i kontrollpanelet?

 

Den siste oppdateringen har flere bug fixes i forhold til forrige ICS til 7.7, bl.a. er wifi-buggen helt borte med den siste

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Ser siste android 4.0.4 rulles ut i stor stil verden rundt til galaxy tab 7.7, ser de fleste regioner og land fikk denne i forrige uke, så til dere som ikke har lagt inn ICS.. har dere fått oppdateringen når dere trykker oppdater i kontrollpanelet?

 

Den siste oppdateringen har flere bug fixes i forhold til forrige ICS til 7.7, bl.a. er wifi-buggen helt borte med den siste

finner ingen ny fw på sammobile, kun for Østen, har du fått en ny for NEE?
Lenke til kommentar

sitter enda på første ATO release, blir ikke å endre noe før NEE 4.0.4 slippes :)

 

Merkbare forbedringer i den Ukrainske?

Tja, jeg har vel lagt inn de siste versjonene etter som de har kommet på sammobile, så jeg husker vel ikke akkurat hva som er endret. Det fungerer bra. Jeg synes at Samsung sine greier er bedre enn standard ICS eller JB. Har jo testet Paranoid JB, men det var ustabilt.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har vel lagt inn de siste versjonene etter som de har kommet på sammobile, så jeg husker vel ikke akkurat hva som er endret. Det fungerer bra. Jeg synes at Samsung sine greier er bedre enn standard ICS eller JB. Har jo testet Paranoid JB, men det var ustabilt.

 

Får man rootet ICS på 7.7? Har installert Voodoo Louder (som krever root), og vil nødig miste den når jeg oppgraderer...

 

Og et litt "sært" spørsmål; er skrivetilgang til minnekortet via WiFi/FTP sperret i ICS også? Dette irriterte meg noe grenseløst med Honeycomb, helt til jeg fant en liten "mod" som løste saken. Men den blir vel resatt ved en oppgradering. Googles egen Android File Transfer (som er et håpløst program), har aldri fungert for meg på min iMac, så da er FTP over WiFi min eneste mulighet. Og da har man i utgangspunktet kun skrivetilgang til internminnet - ikke til microSD-kortet, av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...