Gå til innhold

Samsung galaxy 7.7 tråd


jorkus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7.7 er i butikkene nå. Noen som begynner å få litt erfaring med brettet? Jeg synes amoled skjermen er super, men kan ikke helt bestemme meg for om den er i minste laget.. Skal sammenligne litt med ipad2 i kveld.

Endret av jorkus
Lenke til kommentar

Gratulerer med 7.7

 

Dette nettbrettet er en skikkelig uoppdaget godbit de fleste ikke har rukket å få øynene opp for enda. De to tingene som slo meg første gang jeg satt med det var hvor utrolig tynn den er og den enorme spruten i fargene skjermen har :)

 

...en annen ting som også ofte forbauser meg er hvor sjelden den trenger å lades :)

Lenke til kommentar

Kjøpte et flott neopren etui som egentlig passert til Galaxy Tab P1000 på salg til kun 50kr. for noen dager siden, passer nesten helt perfekt til Tab 7.7 :thumbup:

 

Italiensk produsent som heter Puro som lager de, fant den på elkjøp i Tromsø og de hadde flere igjen. Sikkert på salg flere steder da P1000 er gått ut av produksjon

post-15715-0-50715800-1331326803_thumb.jpg

post-15715-0-25388800-1331326814_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Hyggelig at også amobil har kommet til at dette er et bra nettbrett, det blir spennende å se om det blir mye nytt med ICS, og når Samsung er klare med en versjon. Ser at det er endel kritikk i andre forum mot liten skrift i nettleser og mail, og jeg var litt skeptisk til dette, men synes ikke dette er noe problem siden det fungerer fint å skalere opp i begge apper. Bruker swiftkey-x på min sgs2, så det var naturlig å kjøpe tablet versjonen også. Den fungerer fint. Jeg har også testet noen forskjellige launchers som er litt mer smooth enn standard launcheren, men synes foreløpig at det ar såpass mange fordeler med std. at jeg kjører den enda. Batterikapasiteten ser ikke ut til å kunne måle seg med kona's Ipad 2, men det er en ren wifi modell, og 7.7-en vil nok også vare mye lenger hvis jeg slår av 3g.. Amoled skjermen er jo helt konge, så selv om Ipad 3 har bedre oppløsning og en decent skjerm, vil ikke det kunne være noe alternativ for meg, jeg kan ikke like at apple skal bestemme hvordan jeg skal gjøre ting, selv om det de bestemmer ofte fungerer bra for mange.. Jeg la akkurat inn endel filmer, de spiller uten problem, men det virker som om noen har litt lav lyd. Skal sjekke om dette er en gjenganger.

Lenke til kommentar

Kjøpte et flott neopren etui som egentlig passert til Galaxy Tab P1000 på salg til kun 50kr. for noen dager siden, passer nesten helt perfekt til Tab 7.7 :thumbup:

 

Italiensk produsent som heter Puro som lager de, fant den på elkjøp i Tromsø og de hadde flere igjen. Sikkert på salg flere steder da P1000 er gått ut av produksjon

Ser ut som en grei sak for å frakte Tab-en i, men kan egentlig tenke meg en som også kan fungere som et stativ når den ligger på bordet.

Lenke til kommentar

Kjøpte et flott neopren etui som egentlig passert til Galaxy Tab P1000 på salg til kun 50kr. for noen dager siden, passer nesten helt perfekt til Tab 7.7 :thumbup:

 

Italiensk produsent som heter Puro som lager de, fant den på elkjøp i Tromsø og de hadde flere igjen. Sikkert på salg flere steder da P1000 er gått ut av produksjon

Ser ut som en grei sak for å frakte Tab-en i, men kan egentlig tenke meg en som også kan fungere som et stativ når den ligger på bordet.

Jepp, ønsker meg helt klart et slikt også.

 

Ser det ligger forskjellige varianter på ebay, og har vurdert denne: http://www.ebay.com/itm/Smart-Flip-Stand-Case-Cover-Stylus-For-Samsung-Galaxy-Tab-7-7-P6800-P6810-/330699232299?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4cff35d42b

 

Men har ikke funnet ut om det er sånn magnetgreier som holdet fronten på plass ved transport :hmm:

Lenke til kommentar

Kjøpte et flott neopren etui som egentlig passert til Galaxy Tab P1000 på salg til kun 50kr. for noen dager siden, passer nesten helt perfekt til Tab 7.7 :thumbup:

 

Italiensk produsent som heter Puro som lager de, fant den på elkjøp i Tromsø og de hadde flere igjen. Sikkert på salg flere steder da P1000 er gått ut av produksjon

Ser ut som en grei sak for å frakte Tab-en i, men kan egentlig tenke meg en som også kan fungere som et stativ når den ligger på bordet.

Jepp, ønsker meg helt klart et slikt også.

 

Ser det ligger forskjellige varianter på ebay, og har vurdert denne: http://www.ebay.com/itm/Smart-Flip-Stand-Case-Cover-Stylus-For-Samsung-Galaxy-Tab-7-7-P6800-P6810-/330699232299?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4cff35d42b

 

Men har ikke funnet ut om det er sånn magnetgreier som holdet fronten på plass ved transport :hmm:

Jeg har bestilt denne: http://www.dealextreme.com/p/stylish-protective-ultra-slim-pu-leather-case-for-samsung-tab-p6800-p6810-grey-119766 fra dealextreme, men det tar nok noen uker før den kommer..

Lenke til kommentar

Vil man kunne gi 7.7 en porsjon nødstrøm via USB, men dog en del langsommere enn via medfølgende ladekabel? Jeg har en 20.000mAh batteripakke med USB-utgang jeg bruker på friluftsturer, og lurer på om denne kan benyttes til trickle-charge over natt?

 

Noen som har prøvd å sjekke om 7.7 får strøm over USB?

Lenke til kommentar

Vil man kunne gi 7.7 en porsjon nødstrøm via USB, men dog en del langsommere enn via medfølgende ladekabel? Jeg har en 20.000mAh batteripakke med USB-utgang jeg bruker på friluftsturer, og lurer på om denne kan benyttes til trickle-charge over natt?

 

Noen som har prøvd å sjekke om 7.7 får strøm over USB?

Prøvde akkurat nå, virker ikke som enheten lader via USB nei

 

Edit: hvertfall ikke med USB kabelen som følger med

 

...men selv om den liksom ikke lader ser jeg at batteriet ikke tømmes selv om man spiller av divx o.l. Kjørte divx i 15minutter og batteriet står enda på 95% slik som ved start :)

 

RETTELSE: Det viser seg at den lader via USB, gikk bare litt sakte :w00t:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Ettersom det i alle reviews står at man venter på ICS til 7.7, regner jeg med at det kommer ganske snart. Dessuten er denne tablet-en upper class av Samsungs tablets, med bedre spec enn alle de andre som er ute nå, og bedre enn de som er lansert av samsung foreløpig. Jeg har søkt litt rundt for å finne et offisiellt statement fra Samsung, men kunne ikke finne det i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...