Gå til innhold

Samsung galaxy 7.7 tråd


jorkus

Anbefalte innlegg

Hva skal du fylle nettsidene med i framtiden som de ikke blir fylt med nå?

Skal du vente på Xperia Z så må du vente noen måneder til. Note 8 vet jeg ikke når kommer ut.

Eneste ankepunktet mitt med 7.7 er at den bare har 1GB med minne og det irriterer noe helt vilt av og til at jeg ikke kan multitaske noe særlig. Dersom note 8 har 2gb så er nesten det god nok grunn til å gå for den i stedet. Den er derimot ikke særlig high end slik som 7.7 var ei gang i tiden. Men det er ingen highend 7 tommere som jeg vet om. Dersom det dukker opp noen så si fra:D

Xperia Z har alt jeg kunne tenkt meg bortsett fra skjermstørrelsen..

Jeg var ute for å kjøpe meg Xperia Z, den har alt jeg ønsker meg, spes. at den er vanntett, bruker alltid telefonen på trening.. Men... Den var jo direkte ubehagelig å holde i! det virker som om de har laget en forhøyning rundt hele telefonen både foran og bak for å beskytte glasset hvis man mister den.. Det ble ikke noe handel på meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.sammobile.com/2013/03/20/samsung-to-delay-galaxy-tab-7-7s-jelly-bean-update/

 

There is some bad news for Galaxy Tab 7.7 users. Samsung’s first AMOLED tablet, the Galaxy Tab 7.7, will receive Android 4.1.2 later than planned. Samsung is having some problems with the Exynos processor. A good thing to know is some of the Galaxy Note 10.1 features will be included in the Galaxy Tab 7.7 premium suite update. The Update has been sceduled for May / June this year. There is no further information but we will keep you infirmed.

Samsung announced the Galaxy Tab 7.7 2 years ago at IFA in Berlin. The Galaxy Tab 7.7 is Samsung’s first tablet with an AMOLED display, Exynos processor and a 3 megapixel camera. The Galaxy Tab 7.7 is great for watching videos because black is real black as the backlight is off thanks to AMOLED technology

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Tenkte å flashe min og prøve JB, hva slags rom er det som anbefales?

 

Har en utenlandsk ICS-versjon nå, er det noe forskjell på den norske og de som er opp i mot et år gamle?

Er vel samme androidversjon.

Lenke til kommentar

Fått et merkelig problem etter nest siste oppdatering av wordfeud. Chatfeltet der jeg skriver er helt sort og jeg kan ikke se det jeg skriver! Men etter at jeg har trykt på send kan jeg se hva jeg har skrevet.

Har prøvd å avinstallere og installere på nytt uten at det hjelper. Har også prøvd forskjellige tastaturer uten fremgang

Derimot i andre skriveprogrammer fungerer det normalt. Noen som har gode råd!

 

Nå har jeg også resatt til orginal og det samme skjer så da er det tydeligvis noe med wordfeud og dette nettbrettet som ikke fungerer

 

Hmm. Laste ned Nordisk ICS i går med Kies og da var alt i orden igjen. Dessuten var det jo som å få et nytt brett med denne oppdateringen.

Lenke til kommentar

Har en Samsung Galaxy Tab 7.7 som jeg ikke får noe kontakt med via Kies.

Testet med Odin 1.85 men fikk Fail etter noen sekunder.

Det er 3.2 på den nå, men vil oppgradere den til 4.0 eller bedre.

Ser dere skriver at dere har NEE versjon hvor finner dere den infoen?

 

Build nummer:

HTJ85b.XXKJ1 P6800XXKJ1

 

Dette er info på min, hva skal jeg legge inn for å få nyere firmware på den?

 

Har fått tak i min i Sverige.

 

Mvh.

Galaxis.

post-217159-0-76010700-1364763812_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har en Samsung Galaxy Tab 7.7 som jeg ikke får noe kontakt med via Kies.

Testet med Odin 1.85 men fikk Fail etter noen sekunder.

Det er 3.2 på den nå, men vil oppgradere den til 4.0 eller bedre.

Ser dere skriver at dere har NEE versjon hvor finner dere den infoen?

 

Build nummer:

HTJ85b.XXKJ1 P6800XXKJ1

 

Dette er info på min, hva skal jeg legge inn for å få nyere firmware på den?

 

Har fått tak i min i Sverige.

 

Mvh.

Galaxis.

Jeg la inn den nye nordiske ICS'en i kveld, lastet den ned på sammobile og la inn med Mobile Odin Pro. Root'et den i samme slengen via "everoot" i Mobile Odin Pro.

 

Det fine med å flashe i Mobile Odin er at du ikke øker antallet flashinger i "Custom Kernal Counter" slik at du til slutt får en gul varseltrekant i oppstartsbildet hver gang du slår den på.

 

Men for å få bruke Mobile Odin må du først Root'e nettbrettet ditt, noe som faktisk er ekstremt enkelt på Tab 7.7, da kan du også overklokke skjermkortet fra 266MHz til 400MHz og CPU helt opp i 1,6GHz med appen tegrak. Root er alltid kjekt å ha :)

 

Men om du ikke flasher så ofte kan du fin bruke vanlige Odin via USB, bare last ned siste firmware her:

http://www.sammobile.com/firmwares/2/

 

...husk å velg Nordic (NEE)

Lenke til kommentar

PS! Glemte å si at du burde slette alle cache'ne FØR du legger inn ICS, dette fordi du ALDRI bør slette cache i ICS, det kan ødelegge minnet i telefonen din (eMMC bug).

 

Så slå av telefonen for så å slå på med å holde inne power+volume up helt til du kommer inn i recoverykonsollen der du kan tømme cachen når du enda har android 3,2, denne har ikke eMMC bug'en... legg deretter inn ICS :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Men for å få bruke Mobile Odin må du først Root'e nettbrettet ditt, noe som faktisk er ekstremt enkelt på Tab 7.7, da kan du også overklokke skjermkortet fra 266MHz til 400MHz og CPU helt opp i 1,6GHz med appen tegrak. Root er alltid kjekt å ha :)

Er det noen merkbar forskjell mtp. ytelse, batteritid og slikt?

Tror du det kan hjelpe på mitt problem fra forrige side? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1421368&view=findpost&p=20295274

 

Og er det forresten noen forskjell på NEE og ICS-rom som er et år gamle?

Lenke til kommentar

Er det noen merkbar forskjell mtp. ytelse, batteritid og slikt?

Tror du det kan hjelpe på mitt problem fra forrige side? http://www.diskusjon...post&p=20295274

 

Og er det forresten noen forskjell på NEE og ICS-rom som er et år gamle?

Ikke greit å si, men kjørte AnTuTu og fikk vesentlig høyere ytelse bare med å overklokke skjermkortet fra 267MHz til 400MHz, pass på å gi skjermkortet 10% mer strøm. 3D ytelsen gikk fra 3550 poeng til 4030 poeng. Men du taper litt batteritid.

 

Med tegrak kan du også gi nettbrettet noen timer ekstra batteritid hvis du bruker den til å undervolte CPU og GPU :) Men husk å stabilitetsteste med AnTuTu for å se at du ikke har skrudd strømmen for mye ned på GPU/CPU. Det fine med tegrak er at om du skulle bli for overivrig og telefonen låser seg kan du bare holde inne powerknappen helt til telefonen rebooter og når den starter igjen vil alt stilles tilbake til normale verdier, dette fordi du overklokker via app og ikke modda kernel. Jeg klarte å krasje min 7.7 da jeg hadde overklokket cpu til 1600 og GPU til 400MHz, den ble for varm siden jeg hadde skrudd strømmen alt for høyt. Har sett andre som har overklokket helt opp til 1900MHz på CPU og 533MHz på GPU, slo faktisk endel quadcore mobiler i ytelse da, men dette er IKKE stabile hastigheter og kun for å leke seg!! Anbefales ikke om du er glad i 7.7'en din ;)

 

Ikke greit å si om den nye nordiske ISC er bedre enn den snart et år gamle Østerike (ATO) ISC. Men ved å legge inn siste nordiske via Odin kan man i det miste bruke Kies og OTA oppdateringer igjen, dette fordi CSC stemmer med firmwaren (NEE) :)

Endret av Re-Offender
Lenke til kommentar

Tenkte å flashe min og prøve JB, hva slags rom er det som anbefales?

 

Har en utenlandsk ICS-versjon nå, er det noe forskjell på den norske og de som er opp i mot et år gamle?

Er vel samme androidversjon.

Jeg har testet flere varianter av JB på min 6800, og gått tilbake til ICS. Ingen custom JB er perfekte. Det er fordi Samsung ikke har offentliggjort Source, og da blir det alltid noen ting som ikke blir perfekt. Den største forskjellen som jeg ser det er batteritiden. Jeg har omtrent 2x så mye batteri med ICS som jeg hadde med JB (basert på CM10). Kjører heller Nova Launcher på ICS (smooth) og venter med spenning på en eventuell Stock JB.. :-)

Lenke til kommentar

Jeg la inn den nye nordiske ICS'en i kveld, lastet den ned på sammobile og la inn med Mobile Odin Pro. Root'et den i samme slengen via "everoot" i Mobile Odin Pro.

 

Det fine med å flashe i Mobile Odin er at du ikke øker antallet flashinger i "Custom Kernal Counter" slik at du til slutt får en gul varseltrekant i oppstartsbildet hver gang du slår den på.

 

Men for å få bruke Mobile Odin må du først Root'e nettbrettet ditt, noe som faktisk er ekstremt enkelt på Tab 7.7, da kan du også overklokke skjermkortet fra 266MHz til 400MHz og CPU helt opp i 1,6GHz med appen tegrak. Root er alltid kjekt å ha :)

 

Men om du ikke flasher så ofte kan du fin bruke vanlige Odin via USB, bare last ned siste firmware her:

http://www.sammobile.com/firmwares/2/

 

...husk å velg Nordic (NEE)

Custom flash counteren teller aldri opp ved installasjon av Stock fw, uansett om man benytter vanlig odin eller mobile odin..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Custom flash counteren teller aldri opp ved installasjon av Stock fw, uansett om man benytter vanlig odin eller mobile odin..

Ok, trodde den telte alle :)

 

Uansett, liker å flashe med Mobile Odin siden den legger inn SuperSU, Mobile Odin inn i den originale ROM'en og i tillegg gjør at man alltid beholder Root etter flash.

 

PS! Det er mange og sterke rykter om JB til 7.7 de nærmeste mnd

Endret av Re-Offender
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Den største forskjellen som jeg ser det er batteritiden. Jeg har omtrent 2x så mye batteri med ICS som jeg hadde med JB (basert på CM10). Kjører heller Nova Launcher på ICS (smooth) og venter med spenning på en eventuell Stock JB.. :-)

Okei, var det jeg fryktet. Leste noe om det på andre forum.

 

Og takk for info, Re-Offender.

Lenke til kommentar

Hvordan finner jeg ut hvilken Product code jeg har? sånn som NEE eller noe annet.

Vet ikke hva jeg har, se en tidligere post med en screenshot av info fra min tab.

 

Galaxis.

 

Du kan prøve å "ringe" *#1234# (View SW Version PDA, CSC, MODEM)

 

...og hvis du root'er telefonen din kan du bytte CSC med denne appen: https://play.google....cselector&hl=no

 

PS! CSC bytte sletter ALT på telefonen din!!

Endret av Re-Offender
Lenke til kommentar

Metode nummer 2 for å sjekke CSC er å boot'e inn i recovery modulen ved å holde inn power+volume up når du starter telefonen, du vil da kunne se hvilken CSC som gjelder. Legger ved et bilde av min recovery som viser hvor du ser CSC

 

post-15715-0-45902900-1364835336_thumb.jpg

 

...og hvis du har ICS må du ALDRI velge funksjonen wipe cache partition!!! Denne er ofte referert til som "Dalvik" og kan fysisk ødelegge minnet i telefonen din (eMMC bug). "Dalvik" er en hurtigbuffer for bl.a. java o.l. ala windows pre-fetch, å rense denne kan ofte løse problemer, men må ikke under noen omstendigheter brukes med mindre du har Android 3.2 på telefonen din.

Endret av Re-Offender
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...