Gå til innhold

Windows 8 - informasjon, metro, versjoner, pris, utgivelses dato m.m


Anbefalte innlegg

Ser ut til at Samsung har prøvd å lage en egen startmeny til Windows 8:

s-launch.jpg

http://www.theverge....cher-widget-app

 

Tenker ideen er god, men det kan minne litt om hva de gjør med Android telefoner. Passer heller ikke inn med Modern UI, noe som hadde vært veldig fint for en start meny i Win 8.

 

Jeg ser heller ikke noe poeng med denne, enten så vil den stikke opp i programmene jeg driver med og da være i veien for meg. Eller så må jeg lukke alle programmene mine for å finne frem til den, da kan jeg jo like greit bruke Modern UI. Det er jo også en tredje løsning, det at den popper opp når man holder pekeren der, men jeg ser bare på slike ting som irriterende...

Endret av Olestokk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se hva resultatet blir ved lansering i oktober. Nå har visst Samsung gått tilbake på at de kommer til å lansere dette....

 

Jeg har testet ut Start8 fra Stardock i dag, og den nye betaen er MYE bedre enn den jeg testet for en god stund siden. Faktisk så god at jeg vurderer å bytte ut Classic Shell med Start8.

 

win8start8big2-1024x576.jpg

 

win8start8big2b.jpg

 

Oversettelsen er ikke helt i boks enda ser jeg, og så er jeg redd for at Start8 vil koste penger når den endelige versjonen kommer ut. Og da er fortsatt Classic Shell det beste alternativet der ute.

Lenke til kommentar

Har funnet disse prisene hos Amazon.co.uk, kun oppgraderingspriser, men kan gi en liten pekepinne på hva ting vil koste etter den 26.oktober

Det mest interessante er jo prisen for N versjonen - £189.99. Trolig vil dette være den "normale" prisen for oppgradering når supertilbudet til Microsoft på $39.99 går ut.

 

win8amazon2.jpg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Ser jeg har fått oppgraderingskode til Windows 8 i dag. Koster 229,- NOK å oppgradere. Men mener prisen skulle være 119,- NOK? Eller surrer jeg nå?

 

På samme side står det tross alt: "vær først med det siste. Kjøp en Windows 7 PC i dag og få Windows 8 senere for kun kr 119,00!"

Lenke til kommentar

119 stemmer ja, men du må taste inn rabattkoden som trekker fra 130 kr.

 

Jeg benyttet meg av upgradeoffer, da jeg kjøpte en ny Win7 maskin for 2 uker siden. Logget inn i dag, og da var bestillingen oppdatert til godkjent. Der står det informasjon om betaling, rabattkode og hvordan man går frem.

 

Jeg har akkurat betalt. Ble 119,- etter rabattkoden, men jeg tok også med dvd, tenkte det kunne være kjekt å ha i fremtiden. Da ble det lagt til 115 kr + 30 i frakt. Nøkkel er nå mottatt, og nedlastingen (2GB) er straks ferdig.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

119 stemmer ja, men du må taste inn rabattkoden som trekker fra 130 kr.

 

Jeg benyttet meg av upgradeoffer, da jeg kjøpte en ny Win7 maskin for 2 uker siden. Logget inn i dag, og da var bestillingen oppdatert til godkjent. Der står det informasjon om betaling, rabattkode og hvordan man går frem.

 

Jeg har akkurat betalt. Ble 119,- etter rabattkoden, men jeg tok også med dvd, tenkte det kunne være kjekt å ha i fremtiden. Da ble det lagt til 115 kr + 30 i frakt. Nøkkel er nå mottatt, og nedlastingen (2GB) er straks ferdig.

 

Takk:) Ja, måtte bare gjennom hele betalingsprosessen før prisen oppdaterte seg. Driver med oppdateringen nå selv. Lurer på om dette er noen god ide! Det finner jeg vel fort ut...

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat fått en oppgradering nøkkel, men får ikke testet det før i kveld. Slik jeg forstår det, vil det ikke virke å bruke .iso filen du får med oppgraderings tilbudet på en tom disk. Da får du ikke aktivert i etterkant.

Men om man bruker Retail .iso filen (den fra MSDN/Technet/DreamSpark) til å gjøre installasjonen, og så bruker oppgradering nøkkelen til å aktivere med, så skal det fungere fint på en tom disk.

 

Men jeg skal personlig teste dette senere i kveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...