Gå til innhold

Windows 8 - informasjon, metro, versjoner, pris, utgivelses dato m.m


Anbefalte innlegg

Du får en engelsk versjon ja.

Og ikke nok med det - du får også automatisk (og uredigerbart) land satt til Great Britain i WIndows app store!

Det fikk ihvertfall jeg

Har vært i kontakt med MS om problemet, men de sier at det ikek kan endres.

Utrolig klumsete/tullete.

 

Når har jeg ikke fått oppgradert enda, men har det noe å si da?

Endret av Van Wondern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk kjøpt en app - Wordfeud :)

 

Du får ikke kjøpt inn en eneste app uten å 'forfalske' postnummeret ditt, for du kommer ikke gjennom registreringa uten å fylle inn et 'korrekt' britisk postnr, siden du ikke får lov til å korrigere landet .

 

Det var ikke noe problem å innstallere norsk språkpakke etterpå, men land-adressen kan fortsatt ikke endres.

Det er klumsete å automatisk fryse landet til GB bare fordi man har en engelsk versjon. Hva me Irland f.eks.? Eller om man flytter, er engelskmann i utlandet, eller bare foretrekker engelsk?

Lenke til kommentar

Min konto var låst til USA før jeg begynte å bruke Windows 8, pga. Xbox for mange år siden. Kundeservice (engelsk chat) endret dette til Norge (jeg snakker her om billing adress). Dessverre så mistet jeg gratis streaming i Xbox Music samtidig...

 

Så før man logger på med sin (eller lager ny) Microsoft Account i Windows 8, så kan det kanskje være lurt å gå til xbox.com og logge inn med samme konto der og slik få norsk billing adress med en gang...?

Endret av Pey'J
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Windows 8 er ikke ett must for en gamer-PC selv om nyeste versjon av DirectX bare vil komme på Windows 8, men om du liker casual spill og har en Xbox og er en flittig Xbox Live bruker, så har Windows 8 noen klare fordeler.

 

Ellers er det hele egentlig en smakssak, men jeg er i hvert fall sikker på en ting, og det er at jeg aldri kommer til å gå tilbake til Windows 7.

 

Er det for øvrig noen andre som merker klare ytelsesforbedringer i Windows 8 etter gårsdagens oppdateringer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor kjøper jeg billigste full versjon (evt System Bilder / OEM)? Helst nedlasting, kjedelig å vente til neste år, har fri og dermed tid til reinstallasjon i romjula.

 

Du får kun kjøpt digital kopi av oppgraderingen. Men den funker jo som en fullversjon, og koster bare 249 kroner. Den får du kjøpt direkte fra Microsoft.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kanskje litt OT , men jeg lurer på om noen har hørt noen antydninger til når W9 vil komme ?

 

Jeg har kjøpt meg 2 lisenser av W8 Pro , og hvis W9 kommer i løpet av 2014 , tror jeg ikke at jeg trenger flere lisenser.

Skulle det drøye med W9 til 2015 eller 2016 , vil jeg sannsynligvis trenge flere lisenser.

 

Begynner å bli litt paranoid , dagen før tilbudet løper ut ...

Lenke til kommentar

Hvis man benytter seg av oppgraderingstilbudet av Windows 8 Pro for 249,- Kan man da benytte dette på en notebook i dual boot sammen med eksisterende Windows 7?

 

Ja, så lenge du har to partisjoner og plass til Windows 8 på en av de (minst 40GB vil jeg anbefale, helst mer), så skal ikke det være noe problem.

Lenke til kommentar

Skjønner at det funker rent teknisk, men tenkte mer i de baner at man fremdels får muligheter til å bruke Windoes 7-lisensen. Vurderer Windows 8 som et supplement, ikke en erstatning.

 

Etter man har vurdert om nåværende system kvalifiserer for Win 8 Pro upg. får man da muligheten for en clean installasjon av Windows 8 eller får man noe svinere med oppgradering av nåværende installasjon og med påfølgende problemer med fremtidige installasjoner. Jeg har forsøkt å lese på sidene til Microsoft, men det hele fremstår noe diffust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...