Gå til innhold

Nå kan du laste ned Windows 8


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å installere i VirtualBox. Satte opp etter det programmet fortalte meg, valgte iso-filen da jeg startet opp for første gang, fikk følgende feilmelding:

 

Failed to open a session for the virtual machine Windows 8.

 

VT-x features locked or unavailable in MSR.

(VERR_VMX_MSR_LOCKED_OR_DISABLED)

 

Result Code:

E_FAIL (0x80004005)

Component:

Console

Interface:

IConsole {1968b7d3-e3bf-4ceb-99e0-cb7c913317bb}

 

 

Hva har jeg gjort feil, tror dere? Lastet ned 64-bit, installerte 64-bit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å installere i VirtualBox. Satte opp etter det programmet fortalte meg, valgte iso-filen da jeg startet opp for første gang, fikk følgende feilmelding:

 

Failed to open a session for the virtual machine Windows 8.

 

VT-x features locked or unavailable in MSR.

(VERR_VMX_MSR_LOCKED_OR_DISABLED)

 

Result Code:

E_FAIL (0x80004005)

Component:

Console

Interface:

IConsole {1968b7d3-e3bf-4ceb-99e0-cb7c913317bb}

 

 

Hva har jeg gjort feil, tror dere? Lastet ned 64-bit, installerte 64-bit.

 

I VirtualBox, gå på settings for den virtuelle maskinen, velg System og gå på fanen Processor. Sørg for at det er krysset av for Enable PAE/NX, gå så på fanen Acceleration og sørg for at begge valgene er avkrysset (Enable VT-x/AMD-V og Enable Nested Paging).

 

Forsøk så igjen

Lenke til kommentar

Jeg prøver å installere i VirtualBox. Satte opp etter det programmet fortalte meg, valgte iso-filen da jeg startet opp for første gang, fikk følgende feilmelding:

 

Failed to open a session for the virtual machine Windows 8.

 

VT-x features locked or unavailable in MSR.

(VERR_VMX_MSR_LOCKED_OR_DISABLED)

 

Result Code:

E_FAIL (0x80004005)

Component:

Console

Interface:

IConsole {1968b7d3-e3bf-4ceb-99e0-cb7c913317bb}

 

 

Hva har jeg gjort feil, tror dere? Lastet ned 64-bit, installerte 64-bit.

 

I VirtualBox, gå på settings for den virtuelle maskinen, velg System og gå på fanen Processor. Sørg for at det er krysset av for Enable PAE/NX, gå så på fanen Acceleration og sørg for at begge valgene er avkrysset (Enable VT-x/AMD-V og Enable Nested Paging).

 

Forsøk så igjen

Takk. Dessverre så hjalp det ikke.

Lenke til kommentar

Har lastet ned 64bit og valgt 64bit i VirtualBox, men når den starter fra imaget får jeg bare beskjed om at jeg ikke har 64bit. Jeg har da sannelig en 64bits prosessor jeg, Intel i7 2500K.Noen som vet hva som er feil?EDIT: Det er også 64bit windows 7 som er installert ja.Mvh Olav B, G ;)

 

Mener du i5 2500K eller i7 2600K ? HAHA :D Har aldri hørt om i72500K Før :)

Lenke til kommentar

Er vell bare å venne seg til dette først som sist, selv kan jeg ikke fordra at applikasjoner faktisk ikke lukker seg skikkelig i det jeg "tror" at jeg lukker dem, og hele metro kunne jeg godt vært foruten på den stasjonære, men jeg lever tydeligvis i fortiden. Ser potensiale til metro, men ikke på et dual-screen 27" 2560x1440 skjermoppsett, ikke på noen som helst måte faktisk.

Lenke til kommentar

Har lastet ned 64bit og valgt 64bit i VirtualBox, men når den starter fra imaget får jeg bare beskjed om at jeg ikke har 64bit. Jeg har da sannelig en 64bits prosessor jeg, Intel i7 2500K.Noen som vet hva som er feil?EDIT: Det er også 64bit windows 7 som er installert ja.Mvh Olav B, G ;)

 

Mener du i5 2500K eller i7 2600K ? HAHA :D Har aldri hørt om i72500K Før :)

Mente selvfølgelig i5 2500K :p :p

 

 

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skulle noen ønske å gjøre om PC'en sin til en mobiltelefon, men uten mobilfunksjoner... :no:

 

Og Windows viser navnet ditt... sånn i tilfelle du glemmer hva du heter? :s

 

Nei, for noe latterlig tull... Microsoft fortsetter å pøse på med idiotiske widgets for å herme MacOS, og blåser opp ressursene Windows krever, istedet for å gjøre Windows enklere og mer strømlinjeformet så det kan gjøre det som det var meningen Windows skulle gjøre... være et forbanna operativsystem for andre programmer man selv VELGER å installere!

 

Vræææææl... jeg hater Microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...