Gå til innhold

Nå kan du laste ned Windows 8


Anbefalte innlegg

Jeg ser bare windows 7 med touch grensesnitt jeg...?

 

Bortsett fra tiles & fjernet start-knapp, ER det egnetlig noen vitale forandringer som merkes og gjør win 8 verd en oppgradering?

 

Etter Vista så lever jeg fortsatt i en boble med Win 7, 100% stabilt og 0 tull...

Så langt så ser jeg Win8 som win7 for touch skjermer.

Ingen grunn til å oppgradere for en Desktop bruker.? :hmm: Hva er eventuelt grunnene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser bare windows 7 med touch grensesnitt jeg...?

 

Bortsett fra tiles & fjernet start-knapp, ER det egnetlig noen vitale forandringer som merkes og gjør win 8 verd en oppgradering?

 

Etter Vista så lever jeg fortsatt i en boble med Win 7, 100% stabilt og 0 tull...

Så langt så ser jeg Win8 som win7 for touch skjermer.

Ingen grunn til å oppgradere for en Desktop bruker.? :hmm: Hva er eventuelt grunnene?

 

Det er dette førsteinntrykket jeg også fikk, men det er en del mindre endringer som office-verktøylinjen i filutforskeren som gjør at det faktisk er mer enn bare Windows 7 med touch.

 

Et par andre ting jeg kommer på av endringer som ikke går direkte på metro:

Lagringstjenester i skyen kan integreres mer direkte i Windows - litt som Dropbox gjør i dag, men uten at du trenger å ha en fysisk mappe som er til dropbox. Lagring og Lesing fra denne mappen bare funker i alle aplikasjoner "out of the box"

 

I windows 7 er det integrerte søket i start-menyen en stor hit for meg. (Windows-tast -> Diablo -> Enter) - Denne er også på plass i Windows 8 (Trykk på windowsknappen og begynn å skrive noe), men med mange forbedringer. Applikasjoner kan fortelle windows at de kan brukes til søk - på den måten kan du i teorien søke etter musikk på Spotify eller Wimp direkte fra start-søket.

 

En annen litt mer eksotisk nyhet er at du nå kan installere Windows 8 på en minnepinne og kjøre hele windows fra minnepinnen. Kravet er minst 16 GB lagringsplass og USB2 det anbefalles med USB3. Det føles ut som man laster inn Windows fra en 1994-PC, men når ting først er oppe og i minnet så føles det som at Windows ligger på PCen.

 

Til sist, Jeg har min Windows 8 installert på en VHD-fil og kan bekrefte at det fungerer uten problemer annet enn at man må trikse litt for å fortelle installasjonsprogrammet at du skal installere på en VHD-fil inne på en eksisterende harddisk. Oppstart fra VHD-filen virker akkurat slik man forventer at det skal og man merker ingenting til at Windows kjører fra VHD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du laster ned, vil da alle programmmer og spill bli avinstallert som ved installering av Windows Developer Preview. Isåfall la wdp alle filene i en egen windows.old mappe, men alt ble likevel avinstallert. Blandt annet flere timesvismed spilling av The Elder Scrolls: Skyrim... Vis noen av dere som har installert betan kan forkalre det ville det vært fint!! :)

Lenke til kommentar

Når du laster ned, vil da alle programmmer og spill bli avinstallert som ved installering av Windows Developer Preview. Isåfall la wdp alle filene i en egen windows.old mappe, men alt ble likevel avinstallert. Blandt annet flere timesvismed spilling av The Elder Scrolls: Skyrim... Vis noen av dere som har installert betan kan forkalre det ville det vært fint!! :)

 

hvis du er rett for skyrim saven din så legger du den på en minnepinne ;)

Lenke til kommentar

Skal til å teste bf3, for å se om trifire fungerer fint i win8. Kanskje det yter bedre? :dribble:

 

Windows 8 er genial på taskmanager synes jeg, og meget snappig overall.

 

Bf3 stopped working... Skulle teste multiplayer. Singleplayer fungerer.

 

 

FML! :thumbdown:

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Likte ikke at Start knappen faktisk er borte, og at det ikke er noe Start meny lengre.

 

Hvorfor ikke? Startknappen er i mine øyne 100% ubrukelig i Windows 8.

 

Her er for øvrig ett bilde som i mine øyne viser hvorfor Windows 8 bør gruse IOS og Android på tablets i deres nåværende form:

 

 

post-191914-0-00167700-1330672976_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg ser bare windows 7 med touch grensesnitt jeg...?

 

Bortsett fra tiles & fjernet start-knapp, ER det egnetlig noen vitale forandringer som merkes og gjør win 8 verd en oppgradering?

 

Etter Vista så lever jeg fortsatt i en boble med Win 7, 100% stabilt og 0 tull...

Så langt så ser jeg Win8 som win7 for touch skjermer.

Ingen grunn til å oppgradere for en Desktop bruker.? :hmm: Hva er eventuelt grunnene?

 

Ett ord mange ting: "Apps". Ikke bare får du tilgang på apps, men jo flere apps du har installert jo bedre blir opplevelsen.

 

En annen ting som jeg har savnet i Windows er muligheten til å docke programmer slik at man kan ha en twitter-stream, RSS-feed, video eller hva som helst som kjører på sida og ikke blir dekket over om du trykker alt-tab.

 

I tillegg er alt rett og slett enklere og mer effektivt i Windows 8, og synkronisering mellom maskin/tablet og forhåpentlig telefon med WP8 er jo også en stor fordel.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Jeg ser bare windows 7 med touch grensesnitt jeg...?

 

Bortsett fra tiles & fjernet start-knapp, ER det egnetlig noen vitale forandringer som merkes og gjør win 8 verd en oppgradering?

 

Etter Vista så lever jeg fortsatt i en boble med Win 7, 100% stabilt og 0 tull...

Så langt så ser jeg Win8 som win7 for touch skjermer.

Ingen grunn til å oppgradere for en Desktop bruker.? :hmm: Hva er eventuelt grunnene?

 

Ett ord mange ting: "Apps". Ikke bare får du tilgang på apps, men jo flere apps du har installert jo bedre blir opplevelsen.

 

En annen ting som jeg har savnet i Windows er muligheten til å docke programmer slik at man kan ha en twitter-stream, RSS-feed, video eller hva som helst som kjører på sida og ikke blir dekket over om du trykker alt-tab.

 

I tillegg er alt rett og slett enklere og mer effektivt i Windows 8, og synkronisering mellom maskin/tablet og forhåpentlig telefon med WP8 er jo også en stor fordel.

 

Ja, for windows 7 har jo ingen apps eller? Det er jo ingen annen plattform som har flere apps fra før, og brorparten vil være kompatible med win7 også.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Har previewen på en gammel Thosiba pc. Men har problemer med å kunne skru på wi-fi. Ser at det ikke er installert noen drivere til det tråløse nettverkskortet. Det er heller ikke mulig å skru på senderen med den fysiske knappen. Noen tanker?

Du trenger Toshiba-spesifikke drivere, spesielt for "knappen".

Drivere som fungerte med Win7 (og Vista?) vil sannsynligvis kunne brukes.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd windows 8 customer preview, og jeg syns den var veldig stabil så langt vertfall.

 

Har byttet ut windows 7 med 8 beta.

 

Er enig at startmenyen er savnet, men det fine er nok pinball spillet som fulgte med.

Langt bedre en pinball spillet til XP.

 

Kunne håpet det var mulig å lage et GUI for windows 7, sin startmeny, slik at savnet ikke blir for stort, å finne windows mediaplayer/mediacenter blir nok vanskeligere nå.

 

Spill tror jeg ikke blir noe problem, siden var null stress å installere ATI drivere.

Men trådløs nettverkkort bør man ungå vertfall, hadde selv problemet med et på Asus hovedkort.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd windows 8 customer preview, og jeg syns den var veldig stabil så langt vertfall.

 

Har byttet ut windows 7 med 8 beta.

 

Er enig at startmenyen er savnet, men det fine er nok pinball spillet som fulgte med.

Langt bedre en pinball spillet til XP.

 

Kunne håpet det var mulig å lage et GUI for windows 7, sin startmeny, slik at savnet ikke blir for stort, å finne windows mediaplayer/mediacenter blir nok vanskeligere nå.

 

Spill tror jeg ikke blir noe problem, siden var null stress å installere ATI drivere.

Men trådløs nettverkkort bør man ungå vertfall, hadde selv problemet med et på Asus hovedkort.

 

Men får du spillt bf3 online, eller er det bare hos meg det ikkje funker :p

Lenke til kommentar

Æsj, skuffet over flerskjermstøtten i Win8. Fremdeles er det default med "Duplicate your displays" , og kan ikke se at det er noen mulighet til å endre dette til "Extend your displays" som default.

 

Utrolig irriterende når jeg har laptopen koblet til hjemmekino, hver gang jeg skrur av tv/forsterker, så endres innstillingene til "Duplicate your displays" med feil skjermoppløsning. Dermed må jeg manuelt inn og endre tilbake til "Extend your displays".

 

Hvorfor får jeg ikke mulighet til å sette at jeg vil ha "Extend your displays" uansett? Gaaaah....!

 

 

Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke får Windows 8 Consumer Preview 64-bit ISO fra Microsoft sine sider til å fungere med Windows 7 USB DVD Download Tool? Tenkte å legge det inn på en bærbar for å teste det litt mer fullverdig enn en halvveis løsning i VMWare, men installasjon fra DVD er utelukket ettersom den bærbare ikke har DVD-leser og jeg leser jo om flere som installerer fra minnepenn?

 

Kommer bare en beskjed om at ISO-filen ikke er gyldig, og da kommer jeg ingen vei. Prøver nå med Windows 8 Consumer Preview setup fil opplegget til Microsoft ettersom de sier at den muliggjør for klargjøring av minnepenn, men har bare kommet til punktet for nedlasting og her kan jeg jo ikke engang velge om jeg ønsker 32-bit eller 64-bit, ender jeg opp med en AIO installasjon som har begge deler eller er setup installasjonsmetoden låst til en av delene uten at jeg har klart å få med meg hvilken det eventuelt er?

Lenke til kommentar

Hvis ting har blitt så banalt enkelt så er jo saken grei, husker når jeg forsøkte med sånt med Windows XP og Windows Vista så ville du jo ikke klarte å boote fra minnepennen og da var du jo like langt, men er mulig ting har blitt drastisk forbedret med Windows 7 og Windows 8 på den fronten, skal prøve det straks.

 

 

EDIT:

 

Fungerte fint det! Men ser jo nå hva som er problemet.. Korrupt ISO-fil på 900mb fungerer veldig dårlig.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Syns jo W8CP er tungvint å bruke på en desktop.

Med det forbehold at jeg ikke har oppdaget alle muligheter i bruksmønsteret enda.

Det er en god del snæksy små-nyheter på denne som ikke var på W8DP. Litt mer går av seg selv når en installerer. Noe går også litt fortere.

Det er med en systeminfo-side som viser hva man har inni boksen ? hurra !

Men det er ikke noen oversikt over programvare som er på Pc-en ? buhhh !

Det mangler direkte tilgang til en rekke medfølgende programmer, både nytteprogrammer og teknisk programvare.

Det er feks. med en PDF-leser, som du får vite om ETTER at AdobeReader er installert, for man foretrekker jo sin egen pr. default. Den er meget rask. Det er bare det at ingen tilbakeknapp finnes. Når PDF'en er ferdig lest må en ut i høyre side og velge den flislagte startsiden (heretter kalt flisesiden) før en kan velge det man egentlig holdt på med.

Direkte U-inteligent spør du meg. Alle OS jeg har vært borti slår dette bruksmønsteret.

Flisesiden kan utvides med h.klikk/vis alle.

 

Hver mann ? sin høne ?

Et eksempel er at det finnes en flis for Min datamaskin, en for Behandle, osv. Altså en for hver av postene en før hadde samlet under en høyreklikkmeny ? og disse er spredd utover flisebordet der alle fliser er grå.

Direkte dumt ? spør du meg.

 

Så må jeg nesten spørre hva man har tenkt at skrivebordet skal brukes til ?

Man får ikke lov å legge ut de ikonene man bruker mest der. Ikke fra programmer som følger med W8CP, de får man lov å feste noen av på oppgavelinjen. Denne finnes kun på skrivebordet og forsvinner på flisesiden. De programmene en installerer går det greitt å legge ikoner på skrivebordet, men de finnes jo også på flisesiden også da.........

 

Kontrollpanel er det også, helt likt som i W7.

Noe finnes der som ikke finnes på flisesiden, noe finnes på flisesiden som ikke finnes på kontrollpanelet eller skrivebordet. Tilgang til kontrollpanelet finnes kun gjennom flisesiden. (kan også legges på oppgavelina)

Fullstendig kaos altså.

Klart man blir vant til det, hvorfor det er så nødvendig er at annet spørsmål.

Jeg hadde forstått det bedre hvis man hadde beholdt skrivebordet til programvaretilgang, og laget en annen med tilgang til det tekniske.

En skjønn blanding over 3 sider uten å spesifisere innhold er nødt til å skape kognitivt kaos.

 

Og ? hvorfor man har valgt å legge ut denne versjonen begriper jeg ikke. Jeg oppdaget veldig få bugs i W8DP, og nyhetene er ikke så mange. Jeg ser liten vits i å teste denne noe med på en desktop iallfall.

 

Man har fjernet muligheten for å få tilbake startmenyen i W7.

Denne versjonen er kun egnet til å ta fra folket muligheten å forenkle sin hverdag.

Så skal jeg ikke ha sagt så mye om hvordan dette funker på maskiner som avskjærer seg selv bruk av mus og tastatur.

Mitt oppkast gjelder aller mest frykten for at den endelige versjonen skal avskjære oss friheten til å velge selv. At det skal markedsføres som et OS også for Pc-er.

Og det gjelder også feks. Ubuntu. De har vært i samme sporet ett år nå, kanskje en burde si velkommen etter, Microsoft. Velkommen til å gjøre alt det dumme Ubuntu har gjort.

Håper dere snur !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...