Gå til innhold

Vil ta betalt for mobil IP-telefoni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså en utrolig bra grunn til å bytte operatør hvis du bruker Chess og Netcom (og dette kommer til Norge). Man må protestere med de virkemidlene man har!

 

Hva er det med selskaper som ikke klarer å "følge med i tiden" men likevel "forventer effektivitet"?

 

DERE MÅ TILPASSE DERE!

Ikke finn nye kreative måter å ta betalt på, finn kreative produkter som kundene vil betale for!

  • Liker 1
Skrevet

Bare til å bytte over til et annet selskap som ikke gjør det, og det vil det alltid være. Så tror ikke de kommer så langt med det, dessuten er det få som kun bruker IP-telefoni, de fleste ringer på gamlemåten.

Skrevet

Skal tipse de om at de bør 100-gange tellerskrittene når abonentene surfer på konkurrentene sine nettsider, det kan jo bety et alvorlig potensielt tap av inntekter.

Skrevet
Problemet for teleoperatørene er at de ikke tjener fem flate øre på at du bruker en VoIP-løsning i deres nett.

 

Man har jo betalt for datatrafikken, så de tjener da penger på det.

 

Syns dette er skuffende fra netcom og moderselskapet. Antar at de fleste også bruker vanlige tlf samtaler. Alle har jo ikke viber, skype eller lignende og da er det vanskelig og ikke få tak i disse uten og bruke gsm nettet.

Skrevet

Dette løses enkelt hvis Viber og Skype gjør det mulig å koble seg opp gjennom en SSH tunnel e.l. Da vil ikke teleselskapet se hva som brukes og vi ringer like gratis/billig som før.

 

Som også nevnes her, så bør teleselskapene se om de kan lage en god og rimelig løsning som folk vil ha framfor å ødelegge for gode produkter. Lag et bedre produkt og løsning enn Skype og Viber og folk vil bruke det. Så kan TeliaSonera ta seg betalt for dette uten å bli den store, stygge ulven (ulv som er så vakker...) :-)

Skrevet

Den dagen dette kommer til Norge bytter jeg operatør av prinsipp. Jeg betaler 350,-(!) måneden for ubegrenset datatrafikk. Hva den trafikken inneholder er uvesentlig. Datatilsynet har vel noe å si her?

  • Liker 1
Skrevet (endret)

For noen maaneder tilbake siden bandt jeg meg ytterligere 12 mnd til netcom. Med et saapass brudd pa avtalen kan jeg gjerne kreve aa si opp kostnadsfritt?

Endret av Zeph
Skrevet

Hvis de skal ta betalt for bruk av VoIP så regner jeg med at denne trafikken ikke spiser av nedlasningskvota, eller tror de kanskje at de fortjener å få dobbelt betalt?

Skrevet (endret)

Har hatt fastpris data/iconnect de siste årene, og ellers brukt netcom i årevis, og skulle akkkurat til å kjøpe meg ny en ny fancy tlf. Da blir det ikke netcom mer i alle fall. Og de øvrige 5 abonnementene i familen følger etter. Godt tenkt smålige sleipinger. Takk for meg Netcom.

Endret av puddingen
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...