Gå til innhold

Beste format og laste ned fra youtube?


Anbefalte innlegg

Vil så gjerne laste ned videoer fra yt, men er usikker på hva jeg burde velge nå mellom:

720p mp4 @152kbits

eller

720p webm @192kbits

(Ja webm har tydeligvis høyere bitrate har jeg observert, i tillegg til og ta mindre plass.

 

Jeg elsker ihvertfall det at mp4 formatet har thumnail previews av videoen, men det har dessverre ikke webm og da blir ting for uoversiktelig. Merk fokuset her er på audio kvaliteten, men er ikke sikker på jeg kan klare og høre noen forskjell mp4@152kbits og webm@192kbits.

 

Til dere som har litt greie på det her, er det verdt og gå for 192kbits over 152kbits, går det en grense en plass over hva som er hørbart og bare unødvendig ? Ser at noen audio filer blir lagd i utgangspuktet med 320kbits så da lurer jeg litt.

 

Jeg har forresten gått ut ifra at webm@192 er bedre enn mp4@152 men jeg har lite greie på slikt.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal mye til for at du hører forskjell på de to, skal mye til for at du hører forskjell fra 320 og 192 for den saks skyld.

I c, men det er altså mulig da slik du ordlegger deg.

 

Vet du tilfeldigvis noe om hvorfor det er så himla stor størrelses forskjell på webm vs mp4 ?

Siden webm tar så mye mindre plass må vel formatet rammes på en eller annet måte.

 

EDIT: Glemte og nevne at også 256kbits er tilgjengelig som webm i 1080p, 256kbits er også et alternativ noen ganger og laste ned, men i mp4 er bare i 156kbit enten det er 720p eller 1080p. Så i noen tilfeller står det da mellom 152kbit vs 256kbit. Men viss det er som du sier at det skal mye til og høre forskjell mellom 320kbit og 192kbit så er det vel omtrent det samme mellom 256 vs 152 også tenker jeg.

 

Lener da mot og gå for mp4@152 og få thumbernail previews. Men er fortsatt litt ubestemsom.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...