Gå til innhold

Idzl's Kafé.


Anbefalte innlegg

-snip-

Har du vurdert å jobbe som norsklærer?

 

Ikke langt ifra, men utdanningen min tok meg litt i andre retningen. Jeg gjør opp for det ved å være grammatikknazist på Internett istedet.

Egentlig så er jeg ikke en grammatikknazist heller, men en elitist som liker å provosere. Hvor herlig er det ikke å bruke det fulle spekteret av vokabularet til å uttrykke på Internett hvor intellektuell du er?

 

 

 

Men fra spøk til revolver så bryr jeg meg lite om rettskriving i de aller fleste tilfeller. Så sant jeg klarer å bruke riktig tegnsetting og ikke skriver som en barnehage-unge. Derimot kan det være morsomt å lete gjennom mer publiserte tekster eller titler etter skrivefeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk må bli så utrolig upopulære om de driver og retter på hverandre hele tiden, i hvert fall hvis det pågår blant venner og beskjente. Jeg ser ofte at folk på min facebook småpirker på hverandre og jeg tenker da med en gang, fy faen så kjedelig den personen må være. Altså når du retter på en person fordi han ikke brukte stor bokstav på førsten av setningen, da er det kanskje på tide å trekke inn litt frisk luft igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eller kanskje ta det som et hint at man burde ta seg sammen? Er en ting å gjøre det på facebook, men det blir jo veldig fort tatt videre til sammenhenger der man kan bli betraktet som userriøs om man skriver på nivå som en ungdomsskoleelev. Er bedre at venner sier ifra, enn at arbeidsgiveren ikke gir deg jobben fordi h*n tror du er inkompetent (noe som forøvrig absolutt ikke har noen sammenheng, men likevel mange som tenker det).

 

Også er det jo fryktelig slitsomt å mitte drive å stokke om på setningsoppbyggingene til folk for å få det til å gi mening... Kanskje derfor man sier ifra? Det som popper opp på Facebook er man jo "nesten" nødt til å lese med mindre man blokkerer dem som venn, og da forstår jeg godt hvorfor de sier ifra :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

men det blir jo veldig fort tatt videre til sammenhenger der man kan bli betraktet som userriøs om man skriver på nivå som en ungdomsskoleelev.

 

Ikke prøv deg. Jeg går på ungdomsskolen, og grammatikken min er bedre enn flere brukere her på forumet, som er mye eldre enn meg selv. Det er for øvrig mange ungdommer som er veldig flinke til å skrive, grammatikk inkludert.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Folk må bli så utrolig upopulære om de driver og å retter på hverandre hele tiden, i hvert fall hvis det pågår blant venner og beskjente. Jeg ser ofte at folk på min facebook småpirker på hverandre (og jeg tenker da med en gang, fy faen så kjedelig den personen må være) Dårlig setning. Altså når du retter på en person fordi han ikke brukte stor bokstav på førsten? av setningen, da er det kanskje på tide å trekke inn litt frisk luft igjen.

 

Edit: Jeg fant flere feil.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Folk må bli så utrolig upopulære om de driver og å retter på hverandre hele tiden, i hvert fall hvis det pågår blant venner og beskjente. Jeg ser ofte at folk på min facebook småpirker på hverandre (og jeg tenker da med en gang, fy faen så kjedelig den personen må være) Dårlig setning. Altså når du retter på en person fordi han ikke brukte stor bokstav på førsten? av setningen, da er det kanskje på tide å trekke inn litt frisk luft igjen.

 

Edit: Jeg fant flere feil.

 

Etter (9k)9 kilo? poster og x Bruk heller 'et ukjent' antall året år her på forumet, (så) greier du å spre mer piss. BIG of you man, BIG!

 

trekk deg tilbake vær så snill.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...