Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
plankeby skrev (16 timer siden):

Merker forøvrig at også eldre skjermkort er villt priset pga mining drit... Det er mye om skjermkort i tråden.

Sitat

Markedet dikterer dog prisen. Ingen kan komme og si at RX 480 med 8GB minne eller GTX 1060 med 6GB minne er "overpriset" når det har en reell use her.

Men nå er vel lite å tjene på mining på eldre skjermkort en GTX 1080 TI helst SLI.

Vet ikke hva bruktprisen er på det i dag men før var man heldig hvis man fikk 5500 kr for et 1080 ti om det var innenfor garanti. Om noen idioter er villige å gi over det, er det synd og skam for kjøper da mye av slike skjermkort er ute for reklamasjon, så riskoen er å kjøpe skjermkort som faller i verdi fort.

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=gtx+1080+ti&search_type=SEARCH_ID_BAP_ALL&sort=RELEVANCE

Finnes fremdeles mulig å kjøpe brukt skjermkort uten det koster årslønna, noen luringer vil det alltid være. Men spørs så mange er innenfor reklamasjonstiden på 5 år, eller er kjøpt fra en større forhandler. Grunnet corona kan det bli vanskligere med garanti særlig i oslo hvis butikkene er stengt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

900-serien er nok i grenseland for gammelt, ja, så 980ti bør være grei gamer-value nå (ut fra markedssituasjonen). 1080ti er jo og ganske god value, du må ut med VESENTLIG mer om du vil ha 2000/3000-serie med samme ytelse. 3060ti er ca som et 1080ti, og førstnevnte koster jo fort nesten femsifret pga mining. 5000-5500 for 1080ti i dag er helt kurant bang for bucks, vil jeg si. Hva er liksom alternativet? Å gå ut og få seg frisk luft inntil ting roer seg? :)

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (På 4.4.2021 den 13.33):

Mye å spare på å kjøpe fra han da 😛

Totalsum i hht. prisjakt.no blir 14 687. Dette er uten vannkjøling, da jeg er usikker på hvilken modell han har, så tar gjennomsnittet av de fire ASUS-systemene oppført på prisjakt, som blir 1 240. Plusser man også på headsettet "verdi 1000kr", så ender man på så lite som 16 927 😃 

Endret av Sydvest
Lenke til kommentar
Sydvest skrev (8 minutter siden):

Mye å spare på å kjøpe fra han da 😛

Totalsum i hht. prisjakt.no blir 14 687. Dette er uten vannkjøling, da jeg er usikker på hvilken modell han har, så tar gjennomsnittet av de fire ASUS-systemene oppført på prisjakt, som blir 1 240. Plusser man også på headsettet "verdi 1000kr", så ender man på så lite som 16 927 😃 

"Hun"

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (14 minutter siden):

Mye å spare på å kjøpe fra han da 😛

Totalsum i hht. prisjakt.no blir 14 687. Dette er uten vannkjøling, da jeg er usikker på hvilken modell han har, så tar gjennomsnittet av de fire ASUS-systemene oppført på prisjakt, som blir 1 240. Plusser man også på headsettet "verdi 1000kr", så ender man på så lite som 16 927 😃 

Ser samme annonser på facebook.. EKTREM GAMING PC, KRAFTIG GRAFIKKER SOM HJELPER DEG:

2GB ram i en Dell laptop fra 2012..

Krever 3 tusen for en laptop verdt mer som skrap eller til gjenvinning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
lals skrev (26 minutter siden):

syns ikke den var så gale jeg da,

Den er litt rart priset når jeg kan finne en ny maskin på Elkjøp som er bedre på alle måter: https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc-stasjonar/262777/acer-nitro-n50-610-stasjonar-gaming-pc-i585121660s

EDIT: Elkjøp-maskinen har 8GB RAM, men det er en enkel fiks.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...