Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda en som har lagt på omtrent en 0 for mye :tease:

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33421492

 

"DELL med 4 GB minne, Intel Duo prosessor, 2*260 GB harddisk satt i raid (speiling), GeForce 8600 skjermkort, nyinstallert med Windows 7 Home premium 64-bit, oppdatert Windows, Adobe, Flash, Java og AVG 2012 Antivirus."

 

Oppdatert Flash og Jave er jo et stort pluss!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke alle selgere en grunn for de selger noe?

 

De ønsker varen ikke lengere, derfor selger de. :nei:

 

Nå er vel dette litt i overkant og kan ikke kalles seriøst.

Men hadde jeg kjøpt pcen min på elkjøp/lefdal kunne jeg blit lurt også da.

 

Men da snakker vi heller om bvare som viser seg å være sokkel 1156 isteden for 1155.

Det er heldigvis ikke så dårlig kjøp om den koster 8000 kr brukt med et HD6850 skjermkort.

 

Det som er ille er at folk forstår at de blir lurt for sent og da kan jo alle selgere få et dårlig rykte. Så vi håper alle leser denne tråden før de gjør noe dumt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har ikke alle selgere en grunn for de selger noe?

 

De ønsker varen ikke lengere, derfor selger de. :nei:

 

Nå er vel dette litt i overkant og kan ikke kalles seriøst.

Men hadde jeg kjøpt pcen min på elkjøp/lefdal kunne jeg blit lurt også da.

 

Men da snakker vi heller om bvare som viser seg å være sokkel 1156 isteden for 1155.

Det er heldigvis ikke så dårlig kjøp om den koster 8000 kr brukt med et HD6850 skjermkort.

 

Det som er ille er at folk forstår at de blir lurt for sent og da kan jo alle selgere få et dårlig rykte. Så vi håper alle leser denne tråden før de gjør noe dumt.

 

Håper du kødder nå? Hvis jeg pruter den ned til det den er verdt,(nada egentlig) og slenger inn et HD6850 så kjøper du den for 8000,- og er fornøyd? Eller var det noe annet du mente?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva:

 

PC i deler - Intel Core i5 2500K8GB DDR3 1600MHz, Z68-chipset, AMD HD 6950 2GB, 60GB SSD, 1TB, DVD±R/RW

 

Kun med en Noctua NH-D14 CPU Kjøler og noe programvare ville gått for i priseksemplet over?

 

25 000 kr? Hehe, eneste er at prosessoren er overklokket til 4.9 Ghz og prosessoren har gullchips og skjermkortet oversklokket 20% og går fremdeles som bra kjøp hehe.

 

Det er jo ikke helt elendig kjøp hvis personen gir 5 års garanti, men alikevell ville nok folk heller bygd pcen selv og overklokket selv litt.

 

Men selv det vil være dårlig invistering.

Er veldig mye spøk i denne tråden, burde vi ikke flyttet den til "off topic - humor?"

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Steamkonto or Origin konto med masse spill følger med. Kontoer til onlinespill følger med om det er ønsket.)

 

Switters: Hehe, må følge med de råste FPS spillene på markedet i dag før det er lønnsomt. Trodde det ikke er lov å selge brukerlisenser jeg, men slik er jo dagens marked i dag. Noen selger filmsamlingen sin hentet fra bukta. Noen burde bruke tiden sin på annet en salg.

 

Ut i fra det forstår jeg det salget var ment som en spøk. :new_woot:

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Steamkonto or Origin konto med masse spill følger med. Kontoer til onlinespill følger med om det er ønsket.)

 

Switters: Hehe, må følge med de råste FPS spillene på markedet i dag før det er lønnsomt. Trodde det ikke er lov å selge brukerlisenser jeg, men slik er jo dagens marked i dag. Noen selger filmsamlingen sin hentet fra bukta. Noen burde bruke tiden sin på annet en salg.

 

Ut i fra det forstår jeg det salget var ment som en spøk. :new_woot:

 

Er ikke sikkert at det er så ille pris imo. kommer veldig ann på ting han ikke nevner, som antall spill psu hdd etc

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert at det er så ille pris imo. kommer veldig ann på ting han ikke nevner, som antall spill psu hdd etc

 

25_-1571431659.jpg

 

PSU er nok enkelt å se hvis man ser på bildet, hvis det er riktig bilde da.

 

corsair_vx550w-400-400.jpg

 

Harddisken regn med noe billig Green versjon hardddisk av et slag.

 

Men ja totaltsett burde maskinen selges til 4500 kr som er langt mere riktig pris.

Muligens litt dyrt igjen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Trodde det ikke er lov å selge brukerlisenser jeg, men slik er jo dagens marked i dag. Noen selger filmsamlingen sin hentet fra bukta. Noen burde bruke tiden sin på annet en salg.

 

 

Det er ikke lov å overføre Steam-kontoen til noen andre, og man tar en stor sjanse på det. Man kan risikere at kontoen blir stengt, og da får man ikke skjegget opp av postkassa igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man tar jo sjanse med alt?

 

Det som er litt uheldig, hva om personen har samme passord på steam og epost kontoen sin?

Da er selgeren tapt kan være mye informasjon der.

 

I prinsippet er vel det ikke lov å selge windows lisenser videre selv ved brukt.

Har hørt en del som måtte legge inn linux på maskinen for å selge det på finn i de tilfellene har prisene falt en del. Rett og slett fordi nye kjøperne ikke har peiling på hvordan man installerer verken XP eller windows 7.

 

Det jeg lurer på om de maskinene blir i det heletatt solgt, kan jo godt være på finn i 2-3 år før en tulling kjøper noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...