Gå til innhold

OpenGL "avlytting"/hooking.. Noen tips å få?


Anbefalte innlegg

Først så burde du vite: Jeg har ingen kjenskap til verken C++ eller OGL, men tenker å starte her. Jeg har programmert/scriptet litt i PHP, Python, Pascal (samt noe js). PHP har jeg scriptet aktivt i rundt 6 år. Resten skal jeg ikke si, men fikk til å leke meg litt i dem :)

 

Så burde du vite: Jeg har ikke planer om å modifisere/erstatte output, slik som en gjør med "OGL-cheats".. Jeg tenkte å forsøke simplthen å printe/fetche output fra applikasjonen: "Avlytte output til opengl". Hva jeg skal med dette er jeg litt usikker på, men det hørtes ut som en GØY start på en era av C++.

 

Jeg vet dette kansje(?) høres dumt ut da jeg ikke har noen bakgrunn innen C/C++, og vil nå forsøke meg på å lese data fra OGL... Men, jeg leser MYE på veien, om noen bare kunne hjelpet meg gjennom første fase med tips til tut. eller en liten bit med kode?

 

Jeg har kjeldent behov for mye kommentering av kode, om du føler det vil spare deg tid (jeg har altids google).

Endret av warpie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Jeg har kjeldent behov for mye kommentering av kode, om du føler det vil spare deg tid (jeg har altids google).

Da begynte du vel med å Google:

 

c++ opengl

 

En stund siden jeg har sett på C++, men støtter ikke det kjente biblioteket

 

http://www.boost.org/

 

OpenGl?

 

Så neste naturlige søk er dermed:

 

opengl site:www.boost.org/

 

Merk at det går utmerket godt å kombinere Python og C++. Grensenittet kan for eksempel skrives i Python, mens tallknusingen etc. skjer i C / C++.

 

En annen teknologi du kanskje vil interessere deg for er http://curl.haxx.se/ som er tilgjengelig i såvel C som C++.

 

Lykke til med prosjektet ditt.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Hva er det du tenker her? Er planen å lese rå pikseldata fra backbufferen (noe ala FRAPS), eller logge OpenGL-kall? Hvis førstnevnte bør du lete opp LD_PRELOAD (Linux) eller DLL-injection (Windows), samt glReadPixels() som kan lese framebuffer-data fra GPUen.

 

Hvis sistnevnte er det mulig å reimplementere hele opengl biblioteket i form av stubs (å autogenerere et slik bibliotek i f.eks Python høres ut som et greit prosjekt) som logger, og sender kallene videre til faktiske OpenGL.

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt hvor vidt dette blir case1 eller case2. Men tenker det blir case1 "hvor jeg logger rå pikseldata" (ikke bekjent med FRAPS, men leser det er en recording tool).. Da blir det vel en DLL-injection.. Kom over noe som kan logge all data: http://code.google.com/p/glintercept/. Her bruker de DLL-injection, hvor jeg putter en dllfil i mappen til applikasjonen.. Dermed så logger den "alt" av data som skal behandles i OpenGL.

 

Skal lese litt på DLL-injection, mange takk for tips :)

Endret av warpie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...