Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har du angst for å ta bussen?


Hei Sveis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lat som om det ikke finnes noen andre på bussen og bare ignorer hva folk mener.

 

Hvorfor hjelpe henne med å gjemme det, istedenfor å bli kvitt det? Om hun er virkelig feit, og ikke får greit plass i et sete uten å plage vedkommende forstår jeg godt at hun ikke sitter.

 

Beste er at du tar tak i livet ditt, og slanker deg.

from-fit-to-fat-21696-1235517195-3.jpg

 

Det er alltid noe man kan gjøre

Lenke til kommentar

Det har jeg. Om det ikke er et dobbelt sete jeg kan ta så står jeg. Da tenker jeg at alle vurderer meg. Jeg er tjukk. Jeg får stor angst. Problemer med å puste, rødming, svetting. mm. Jeg får tanker om at jeg er en feit verdilløs menneske.

 

Ikke bra at du har det sånn :/ du burde prate med noen, en psykolog foreksempel. og du er sikkert ikke tykk, det er bare noe du tror fordi du har lav selvtillit. jeg har det sånn selv fordi jeg følet så dum og rar og at alle stirrer på meg fordi jeg føler jeg er annerledes så skjønnr litt hvordan du føler det. Og du er IKKE et verdiløst menneske alle mennesker er verdifulle :)

 

Lat som om det ikke finnes noen andre på bussen og bare ignorer hva folk mener.

 

Hvorfor hjelpe henne med å gjemme det, istedenfor å bli kvitt det? Om hun er virkelig feit, og ikke får greit plass i et sete uten å plage vedkommende forstår jeg godt at hun ikke sitter.

 

Beste er at du tar tak i livet ditt, og slanker deg.

from-fit-to-fat-21696-1235517195-3.jpg

 

Det er alltid noe man kan gjøre

 

jaha....

Lenke til kommentar

Det har jeg. Om det ikke er et dobbelt sete jeg kan ta så står jeg. Da tenker jeg at alle vurderer meg. Jeg er tjukk. Jeg får stor angst. Problemer med å puste, rødming, svetting. mm. Jeg får tanker om at jeg er en feit verdilløs menneske.

Først og fremst. tar buss og trikk hver dag. Der er veldig mange forskjellige mennesker, og jeg gir beng i hver enkelt av de. Jeg driter i hvordan de ser ut eller hvor mange kilo de har på kroppen.

 

Alle jævlene står i veien når jeg skal av uansett!

 

Anyway. Er du tjukk? Føler du at du selv er tjukk?

Hva med å gjøre noe med det? Er det noe som hindrer deg ifra å gjøre noe med det? Er det genetisk? Er det sykdom? Lite trolig. Du trenger disiplin, og du trenger mestring. Med mestring, kommer selvtillit, og med selvtillit gir du faen i andre personers meninger. Du kommer aldri til å møte de folkenen igjen, så hvorfor bry seg?

 

Om du har lyst til å gå ned i vekt, så må du endre livet ditt. Du må kvitte deg med alle usunne matvaner du har, og bytte de ut med sunnere matvarer. Fedon Lindberg har mange gode tips der, så vil anbefale deg å starte der. Hold på i 1-2 måneder, og se hvordan kroppen reagerer.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Takk for svar alle sammen. Beste er å gå ned i vekt, men inntil videre får jeg gi blaffen i hva andre tenker om meg. Det er vanskelig da, siden jeg ble mobbet for overvekt på skolen, og har et minnesett om at folk liker å tenke negativt om andre.

Endret av Hei Sveis
Lenke til kommentar

Absolut inte. Jag tar bussen väldigt sällan, men när jag gör det så ser jag det som en fristad. När jag åker buss så blir det alltid långt bort, och jag känner ingen som sitter på bussen och ingen känner mig heller.

Därför gör jag vad fan jag vill på bussen. Det finns ju ändå ingen på bussen som känner mig, så varför inte uppföra sig som en idiot när man kan? ;)

Endret av Kalaspuffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lat som om det ikke finnes noen andre på bussen og bare ignorer hva folk mener.

 

Hvorfor hjelpe henne med å gjemme det, istedenfor å bli kvitt det? Om hun er virkelig feit, og ikke får greit plass i et sete uten å plage vedkommende forstår jeg godt at hun ikke sitter.

 

Beste er at du tar tak i livet ditt, og slanker deg.

from-fit-to-fat-21696-1235517195-3.jpg

 

Det er alltid noe man kan gjøre

 

lol, ja alle byggere kan legge på seg så rippe ned, er så lei slike bilder er bare tull..

 

Karen har åpenlyst lagt på seg slik at han kan bygge på seg muskelmasse.

 

 

Takk for svar alle sammen. Beste er å gå ned i vekt, men inntil videre får jeg gi blaffen i hva andre tenker om meg. Det er vanskelig da, siden jeg ble mobbet for overvekt på skolen, og har et minnesett om at folk liker å tenke negativt om andre.

 

Riktig attitude, de som tenker negativt om andre kun ved å se dem fortjener ikke at du bryr deg et mikrosekund om dem..

 

Hvis du har litt overvekt men vil gå ned enkelt så vurdere ta en titt på de filmene her, de anbefaler ikke noe dietter men varige forandringer i kostholdet :) du vil lykkes hvis du tar et tak i deg selv..

http://www.youtube.com/watch?v=geqS0d1zXVc

 

Hungry for a change er også å anbefale..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Dette er uansett flaut for vedkommende og alt som er flaut er med på å skape angst og det er en grusom lidelse.

 

Jeg syns at folk i Norge og nordmenn er de verste til å stirre, glane og se rart på folk og det er akkurat det som gjør at folk blir plaga. Det er veldig mange stygge ansiktsutrykk og fordommer som skaper angst hos andre.

 

Utlendinger er de som jeg har minst angst for i Norge og det er de som har minst fordommer.

 

Da skjønner jeg at det er mange som begynner å slite med angst fordi man vet ikke hva som skjer inne i hodene til folk som sitter å glaner og ser.. Det er både frekt og uhøflig holdning av folk å stirre på andre.

 

Det har også noe med at Norge er et lite land og jo folk som ser rart andre er også de som er åpne for å mobbe uten grunn.

 

Disse folkene er folk som vedkommende helst ikke vil møte igjen og da blir det mer og mer ekkelt fordi man vet jo lite om fremtiden. Plutselig så står noen av de samme idiotene å glaner igjen som igjen gjør at vedkommende føler seg enda mer flau og får selv tanker om hva som er galt.

 

Her så er jo TS bevisst over hva som er galt men mener det er opp til befolkningen.. Folk må ta seg i sammen og store deler av Norge er så folkefattig at det er vanlig å ha sosiale problemer i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, men jeg kan få noen skikkelige angstanfall av å være på overfylte busser/tog/fly. Jeg ser bare på det som sunn fornuft; underbevisstheten skjønner at det ikke er bra å sitte sammenpakket i en metallboks som beveger seg i høy hastighet.

 

Jeg ville ikke tenkt så mye på utseende. Alle som kjører den bussen har nok med sitt og de færreste tenker noe særlig på andre mennesker der. Da må du i så fall være oppsiktsvekkende feit og ikke bare vanlig feit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...