Gå til innhold

Russland eller USA - Hvem ville vunnet i krig?


Anbefalte innlegg

Hvis Russland hadde fortsatt i sine kommunistiske spor, og ikke avskaffet staten i 1991, hadde kanskje Russland vært en blanding av Nord-Korea og USAs, mtp. makt. Et sterkt, kraftig land med mye ressurser (de var jo tidlig ute, med Laika i rommet i 1957 og første person i verdensrommet i 1961, generelt "space race" og den kalde krigen), og Nord-Korea's innelukkede regime sammen med dette hadde vært en ganske vond suppe. Det hadde vært skummelt.

 

Likevel vil jeg tro det kunne vært ganske jevnt, men at USA ville trukket det lengste strået.

Russland er verdens supermakt, men å sammenligne systemet og staten i Russland med USA er helt feil, USA er et drømme land for hele verden, der er demokratiet, og der staten er for folket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-274603

Jeg hadde i hvertfall håpet på at Russland hadde vunnet. Jeg tror også russland hadde vunnet. Jeg tror også at de første til og ignorere alt og bruke Kjemiske og atomvåpen hadde vært amerika.

Lenke til kommentar

Beklager for å ha gått off topic, men jeg følte at postene hans fortjente et svar. Hvem som vil vinne mellom USA og Russland er helt avhengig av hvem som angriper. Den som angriper vil komme til å tape.

 

Hvis USA har bare som intensjon å knekke Russland, så burde ikke det være så vanskelig. USA vil lett klare å ta luftrommet, speng all matvareproduksjon og industri. Etterhvert vil Russland bli tvunget til å gi opp.

Lenke til kommentar

:eek::omg:

http://newsru.com/ru...almachines.html

 

To hundre T-72 stridsvogner funnet forlatt i Ural skogen

 

Defense ble kastet inn i skogen i Sverdlovsk-regionen to hundre T-72: Ifølge lokalbefolkningen, de står der i november i fjor. De ble brakt i løpet av uken på toget, og losset og etterlatt i skogen. ...

 

...Ifølge øyenvitner, er tanker ikke er beskyttet av noen, selv om det er noen kilometer fra stasjonen Yelanskaya, hvor den militære enheten stasjonert. Luker til bilene står åpne , og hvem som helst kan få seg inn i :ohmy: , ifølge Life News. ...

 

... I de russiske Bakkestyrker har telt 10 000 "ekstra"(til overs) tank ... :hmm:

Endret av vestenersnill
Lenke til kommentar

Sovjetiske "Ekroplan":

 

5eb4dd216849.jpg

 

 

2f6beece65a9.jpg

______________________________

 

Wow! Den mystisk russisk sjel!

 

c2067c857160.jpg

 

 

 

 

Those photos are real and were made during the filming of the Russian movie involving jet fighter stunts. In one episode they had to film the jet without a canopy, so rather to film it on the ground they decided to hire a high-class pilot to make a real flight without that glass thing. He had to take off a few times on such plane in order to film enough material to be included in the final footage. "The maximum speed I achieved on the jet plane without a canopy glass was around two times greater than speed of sound. While on this speed I even managed to pull out my fingers in glove for an inch or two outside - it became heated very fast because of immense friction force plane undergoes with the air.", writes the pilot. "Usually such tests were conducted in winter time, so it was deadly cold without a canopy and I was pretty glad when this heating began, counting minutes before the plane would reach enough speed/velocity so that the air around becomes hot enough. But it wasn't the main problem for me. In my personal rating of the dangers connected with such tests one of the most bad sides was the extreme roar. Because of this extreme roaring you couldn't hear the radio so you were flying in deaf mode, you were afraid to pull throttle harder just because going faster was meaning going louder.", he continues.

Endret av vestenersnill
Lenke til kommentar

Det jeg hovedsaklig klarer å lese ut i fra de bildene er at Russland ikke har råd til å vedlikeholde eller holde stridsvognene sine operative. De styrker ikke en eventuell sak om at "Russland har et sterkt militære" på noen måte. Kunne lett ha lagd en bildemontasje med norske militærenheter som ser mer imponerende ut, uten at det på noen måte er bevis for at norge har en sterk militærstyrke sammenlignet med USA.

Endret av Pseudopod
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det jeg hovedsaklig klarer å lese ut i fra de bildene er at Russland ikke har råd til å vedlikeholde eller holde stridsvognene sine operative.

Penger har de nok, og ressusrser har de nok (russiske staten), det har ufattelig mye stridsvogner, i russiske debatter ble tusenvis ganger diskutert spørs hvor mye de har dem, men det som kommer offisielt ingen der tror på, mange kommer med svært forskjellige tall. Letter kaste en stridsvogn bort en reparere og vedlikeholden den, fordi de kan eshtatte dem med 100 til.

Dere må forstå at i Russland er det helt omvendt enn i Vesten, her regner de ut hver eneste krone, der "forsvinner" milliarder ... :).

Endret av vestenersnill
Lenke til kommentar

Etter ditt siste innlegg så viser bildene dine er fremdeles ikke at Russland har et sterkt militære. Hvorfor la du de ut i utgangspunktet? De taler ikke din sak, men heller dine motstanderes sak.

 

Jeg ble forresten nettopp ferdig med min flotte bildemontasje som viser hvor sterkt og overlegent det norske forsvar er. Putter det i spoiler pga. størrelse!

 

 

 

milmontasje.jpg

 

 

Endret av Pseudopod
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...