Gå til innhold

Radeon HD 7950 er offisiell


Anbefalte innlegg

Klassisk PEBKAC.

så forklar hva jeg gjør feil da siden du er så påståelig

 

Det er ikke alltid så trivielt å fikse(?), men det har å gjøre med om det brukes "PC-standard" eller "TV-standard" nivåer på lysstykren, når det er feil kombinasjon får du ditt problem, jeg har det ikke hos meg med ATI, så det bør være fiksbart.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm ATI bruker muligheten igjen til å ligge høyt på pris siden nVidia er så seige i ræva i denne omgang (av div grunner). Haddet håpet på en pris ned mot 2500 kr, men siden de la prisen høyt med 7970 må de nok fortsette med 7950 for å ikke drepe salget på 7970.
2500kr?! Hehe, det er jo lov å drømme. laugh.gif

 

Tenker kommer til å koste 2k til sommeren... og 1000kr brukt til jula, har fulgt med hardware i snart 9 år xD

Lenke til kommentar
Fordi det er konkurrenten som har det andre kortet. Lik ytelse/litt bedre ytelse til samme pris og lavere strømforbruk, 2x så mye ram. Burde gå lett for 7950 å utkonkurrere 580.
Hvis man var interessert i ytelsen et GTX 580 leverer så har dette da vært på markedet i over et år allerede til akkurat samme pris. 7950 er bedre, men hvorfor man skal kjøpe dette kortet fremfor et 7970 eller GTX 570/HD 6970 er er det veldig vanskelig å forstå.
Liten vits å "oppgradere" fra 580 til 7950, men for de som sitter med GTX 9800, Radeon 4780 og andre eldre modeller og lurer på hva de skal oppgradere til så har de nå to gode valg i den prisklassen i stedet for ett. Valgfrihet er bra!

 

Det finnes egentlig bare ett valg. Nvidia seff,

 

men fra spøk til alvor les den andre posten om farge spekteret på ati skjermkort. i tilleg så har jeg brukte begge deler mot storskjerm og hd prosjektor.

 

Både jeg og min kamerat med forskjellig hd prosjektorer hver syns 2d bildekvaliteten er merkbart bedre på nvidia skjermkortene. Dette er noe veldig få tester i dag

 

Husker nVidia hadde vaskeligheter med å kunkure med ATi for 4-6 siden ca. og som jeg husker en veldig kjent nettside har funnet ut at i nVidia sine drivere så var prosessering av farge-dybden dramatisk redusert for å øke FPS med ca. 5-15% i spill. Husker ikke hvilken generasjon det var, men husker at dette var en skandale der nVidia måtte bare optimalisere drivere til å holde nesten samme FPS, men ikke på bekåstning av farge-dybden, trur de måtte ansette mere folk til å fikse problemet for optimalisering.

 

Tviler veldig sterkt på at ATi/AMD prøver å gjenta gamle nVidia trikset for å øke FPS.

Lenke til kommentar
Hmm ATI bruker muligheten igjen til å ligge høyt på pris siden nVidia er så seige i ræva i denne omgang (av div grunner). Haddet håpet på en pris ned mot 2500 kr, men siden de la prisen høyt med 7970 må de nok fortsette med 7950 for å ikke drepe salget på 7970.
2500kr?! Hehe, det er jo lov å drømme. laugh.gif

 

Tenker kommer til å koste 2k til sommeren... og 1000kr brukt til jula, har fulgt med hardware i snart 9 år xD

Fordi GTX 580 og HD 6970 er så mye billigere nå enn ved lansering, mener du?

Lenke til kommentar
Hmm ATI bruker muligheten igjen til å ligge høyt på pris siden nVidia er så seige i ræva i denne omgang (av div grunner). Haddet håpet på en pris ned mot 2500 kr, men siden de la prisen høyt med 7970 må de nok fortsette med 7950 for å ikke drepe salget på 7970.
2500kr?! Hehe, det er jo lov å drømme. laugh.gif

 

Tenker kommer til å koste 2k til sommeren... og 1000kr brukt til jula, har fulgt med hardware i snart 9 år xD

Fordi GTX 580 og HD 6970 er så mye billigere nå enn ved lansering, mener du?

 

Nei det er nok litt mer variert en akkurat det i flere tilfeller, men poenget Mitt var at normalt sett ligger AMD\ATI lavere i pris i en de gjør denne gangen. Så ser nok bare et eksempel på at det er flott å ha konkuranse (ser hva som skjer når de ikke har det) :yes:

Lenke til kommentar
Hmm ATI bruker muligheten igjen til å ligge høyt på pris siden nVidia er så seige i ræva i denne omgang (av div grunner). Haddet håpet på en pris ned mot 2500 kr, men siden de la prisen høyt med 7970 må de nok fortsette med 7950 for å ikke drepe salget på 7970.
2500kr?! Hehe, det er jo lov å drømme. laugh.gif

 

Tenker kommer til å koste 2k til sommeren... og 1000kr brukt til jula, har fulgt med hardware i snart 9 år xD

*host* da tror jeg du har sovet i timen i 9 år. Litt vel optimistisk.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hmm ATI bruker muligheten igjen til å ligge høyt på pris siden nVidia er så seige i ræva i denne omgang (av div grunner). Haddet håpet på en pris ned mot 2500 kr, men siden de la prisen høyt med 7970 må de nok fortsette med 7950 for å ikke drepe salget på 7970.
2500kr?! Hehe, det er jo lov å drømme. laugh.gif

 

Tenker kommer til å koste 2k til sommeren... og 1000kr brukt til jula, har fulgt med hardware i snart 9 år xD

*host* da tror jeg du har sovet i timen i 9 år. Litt vel optimistisk.

 

Jeg trur nok du og de fleste på hardware har sovet, mens jeg plukket opp skjermkort til fine priser både fra ebay, finn.no og ikke minst hardware brukt marked. JAJ SOVER IKKE(som i den reklamen med kineser) MEN DET GJØR DU, TYDELIGVIS vis du ikke så denne annonsen/auksjonen der GTX 570 som gikk unna til 1280kr inkl. frakt til USA fra NORGE(540kr) altså GTX570 til 740kr + frakt. Ser sånne priser hver uke(på ebay) Så nok ikke jeg som er sleepy og lite oppdatert.

Her er linken til solgte kortet for 5 dager siden: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260941623213&ssPageName=ADME:X:AAQ:US:1123#ht_500wt_1413

...jeg var i ferd med å by på det, men har selv mye hardware i fra før av, som jeg fikk til gi bort pris uten mva. Ganske sikker at jeg får 7950 til rundt 1000kr(uten frakt) til jula hvis jeg sjekker ebay 10-15 ganger en måne før.

 

Vet ikke hvor dine påstander kommer fra, kanskje du kjenner meg personlig?? Men å si at mine påstander ikke stemmer med realiteten har du ikke lov til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

All den tid man diskuterer priser på hardware, går man da ut i fra at det er norske priser det snakkes om.

 

For de aller, aller fleste blir det å kjøpe hardware av denne typen fra eBay helt uaktuelt, da man gir slipp på en mengde fordeler kontra det å kjøpe i Norge, for å spare noen kroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trur nok du og de fleste på hardware har sovet, mens jeg plukket opp skjermkort til fine priser både fra ebay, finn.no og ikke minst hardware brukt marked. JAJ SOVER IKKE(som i den reklamen med kineser) MEN DET GJØR DU, TYDELIGVIS vis du ikke så denne annonsen/auksjonen der GTX 570 som gikk unna til 1280kr inkl. frakt til USA fra NORGE(540kr) altså GTX570 til 740kr + frakt. Ser sånne priser hver uke(på ebay) Så nok ikke jeg som er sleepy og lite oppdatert.

Her er linken til solgte kortet for 5 dager siden: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260941623213&ssPageName=ADME:X:AAQ:US:1123#ht_500wt_1413

...jeg var i ferd med å by på det, men har selv mye hardware i fra før av, som jeg fikk til gi bort pris uten mva. Ganske sikker at jeg får 7950 til rundt 1000kr(uten frakt) til jula hvis jeg sjekker ebay 10-15 ganger en måne før.

 

Vet ikke hvor dine påstander kommer fra, kanskje du kjenner meg personlig?? Men å si at mine påstander ikke stemmer med realiteten har du ikke lov til.

Nå regner jeg med at Theo343 snakket om nypriser i Norge (etter moms vet du). I Norge har vi så gode kjøpsrettigheter at jeg gladelig kjøper fra Komplett istedet for å importere et brukt kort fra USA med minimal garanti (for annet enn DOA). Du kan også gjøre gode kjøp her i Norge på bruktmarkedet, å kjøpe et GTX 570 til 1600 kr (25% moms) er egentlig ikke et særlig godt kjøp hvis det er brukt. Du kan fint (om du er rask og følger litt med) få tak i tilsvarende brukt i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

All den tid man diskuterer priser på hardware, går man da ut i fra at det er norske priser det snakkes om.

 

For de aller, aller fleste blir det å kjøpe hardware av denne typen fra eBay helt uaktuelt, da man gir slipp på en mengde fordeler kontra det å kjøpe i Norge, for å spare noen kroner.

 

Ser ikke noen mengde fordeler ved å kjøpe ting i Norge, siden jeg er ganske erfaren ebay* bruker. Jeg får for eksempel et GTX 580 til 1700-1900kr inkl. frakt fra utlandet bare på kun 2-5 dager med flypost, ser flere annonser på hardware og finn.no der de ikke vil gå under 3000kr for et GTX 580. Absurd. Og ca. kun 1 av 100 kort som trenger garanti/forsikring for kanskje 1 av 200 kort ryker.

Lenke til kommentar

Jeg trur nok du og de fleste på hardware har sovet, mens jeg plukket opp skjermkort til fine priser både fra ebay, finn.no og ikke minst hardware brukt marked. JAJ SOVER IKKE(som i den reklamen med kineser) MEN DET GJØR DU, TYDELIGVIS vis du ikke så denne annonsen/auksjonen der GTX 570 som gikk unna til 1280kr inkl. frakt til USA fra NORGE(540kr) altså GTX570 til 740kr + frakt. Ser sånne priser hver uke(på ebay) Så nok ikke jeg som er sleepy og lite oppdatert.

Her er linken til solgte kortet for 5 dager siden: http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260941623213&ssPageName=ADME:X:AAQ:US:1123#ht_500wt_1413

...jeg var i ferd med å by på det, men har selv mye hardware i fra før av, som jeg fikk til gi bort pris uten mva. Ganske sikker at jeg får 7950 til rundt 1000kr(uten frakt) til jula hvis jeg sjekker ebay 10-15 ganger en måne før.

 

Vet ikke hvor dine påstander kommer fra, kanskje du kjenner meg personlig?? Men å si at mine påstander ikke stemmer med realiteten har du ikke lov til.

Nå regner jeg med at Theo343 snakket om nypriser i Norge (etter moms vet du). I Norge har vi så gode kjøpsrettigheter at jeg gladelig kjøper fra Komplett istedet for å importere et brukt kort fra USA med minimal garanti (for annet enn DOA). Du kan også gjøre gode kjøp her i Norge på bruktmarkedet, å kjøpe et GTX 570 til 1600 kr (25% moms) er egentlig ikke et særlig godt kjøp hvis det er brukt. Du kan fint (om du er rask og følger litt med) få tak i tilsvarende brukt i Norge.

 

OK! Hva mener du med "gode kjøpsrettigheter" har dessverre ikke opplevd noe rettigheter. Beskriv hvilke rettigheter vi i Norge har som du ikke får ved å kjøpe ifra et annia land!?

Lenke til kommentar

OK! Hva mener du med "gode kjøpsrettigheter" har dessverre ikke opplevd noe rettigheter. Beskriv hvilke rettigheter vi i Norge har som du ikke får ved å kjøpe ifra et annia land!?

5 år reklamasjon?

Angrerett?

Forbrukerrådet?

 

EDIT:

Jeg lurer fortsatt på hvordan du kan glemme at etter moms blir prisene rimelig like +-5%

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

OK! Hva mener du med "gode kjøpsrettigheter" har dessverre ikke opplevd noe rettigheter. Beskriv hvilke rettigheter vi i Norge har som du ikke får ved å kjøpe ifra et annia land!?

 

 

 

Altså, om du har "fulgt med på hardware i ni år" og ennå ikke fått med deg at Norge har en av verdens absolutt beste beskyttelse av forbruker i forbindelse med kjøp, har du virkelig sovet i timen.

 

Ja, det er heldigvis sjeldent man har behov for å reklamere eller benytte seg av den sterke posisjonen man står i som forbruker her i landet, men som nevnt tidligere, jeg hadde ikke kastet bort de godene jeg får ved å kjøpe her i Norge for å spare noen kroner ved kjøp fra utlandet.

 

Samtidig er det interessant at du øyensynlig totalt ser bort i fra moms og toll, som jo unektelig vil føre til at sluttsummen blir skremmende lik. Noe arni90 også påpeker.

 

Kort og godt - Jeg hadde ALDRI kastet vekk 5 års reklamasjonsrett med mer for å spare 5-10% på et produkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

OK!

 

Jeg vet at Norge har beste rettigheter som 5 års reklamasjonsrett.

OPS! HAR DERE ERFARING MED DETTE SELV??? Trur ikke det. Dere kan heller ikke komme med bedre eksempler eller argumenter??

 

1. Prøvde å få erstattet en harddisk som var DOA etter ca. 1,5år, så nevnte jeg reklamasjonsrett, så flirte de bare på komplett og sa: Gjelder ikke "små elektronikk". OVER.

 

2. Har hatt en Iphone 2G liggende ut på terrassen ei vinter natt en gang i på slutten av 2009, når jeg koblet den morgen etter, nektet windows å gjenkjenne enheten. Apple support sa at garantien har gått ut.

 

Da tenker jeg, en harddisk er omtrent på sammepris og samme vekt som mid-end skjermkort, vil dere som har erfaring med å returnere "små elektronikk" anbefale å henvende meg til komplett.no får å få fiksa mitt 7900GTX som jeg betalte ca. 3000kr på komplett.no?

 

Ikke sov i timen, har tydelig sagt at du sparer 800kr ved å kjøpe GTX 580 i utlandet, og det er mye meir enn 5-10%(som du har funnet på selv Tan28) her er det snakk om ihverfall 27% om du kan litt mate.

 

En venn av meg har brukt 250.000kr kun på komplett fra 2005-2010 bare på data-hardware. Returnerte ting 2 ganger, og en gang på garanti(defekt). Han kunne ha spart minst 46k.

 

Hvorfor betale 800kr ekstra på ting som har mindre enn 0.5% sjanse for defekt??

Er det kun i deres PC/cpu det foregår generering av polygoner og kalkulasjoner??

 

Betaler meget sjeldent toll og mva. 1 av 15-20 ganger. Deklareres som gave eller mindre verdi, kjøper ca. 75% brukt hardware på ebay og diverse internasjonale forum.

 

Og når jeg sa at jeg føler med hardware da mente jeg ikke hardware.no eller som vi nå bruker nå diskusjon.no, men jeg føler med all *jækla hardware internasjonalt, det er ingenting og føle med her maks 2-4 nyheta hver dag, å testene er mikroskopiske på hardware.no spesielt når det gjelder hovedkort og raid-ytelse med forskjellige disker og med intel og marvell. Ingen tester det, kan faen meg ikke koble 2 ssd disker og se om det klarer 1000MB/s seq lese load/boot.

 

NÅ GÅR Æ INSANELY OFFF-TOPIC. 5-10% LOL erfarte kombinasjoner inn i hodet!

Lenke til kommentar

-snip-

Scenarie 1: Du har ikke stått på dine rettigheter, takk deg selv. Henvis til dommen om 5 år forventet levetid eller kontakt forbrukerrådet om det ikke hjelper.

Scenarie 2: Du har utsatt et produkt for omgivelser det helt klart ikke bygd for å takle.

 

Er det GTX 570 eller 580 du kjøpte brukt for 740 kr? Du får uansett kjøpt skjermkort brukt i Norge også om du følger med på finn.no og lignende sider.

 

250 000 kr på maskinvare på 6 år? Det høres ut som kjøp til bedrift om det i det hele tatt er sant, og da sparer man ikke mye på å kjøpe fra utlandet siden moms ikke kommer direkte på prislappen.

Hvor kommer 'spart minst 46K' fra? Det virker som et tall dratt rett ut av ræva.

 

Ikke anta at de du henvender deg til ikke gjør det samme. Det er mange år siden Hardware.no publiserte artikler som faktisk var interessante. Personangrep på nettfora er også rimelig dumt forresten, du fremstår bare som et dårlig troll.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ler jeg, kasey sin aggressive holdning synes jeg blir mest og le av og vanskelig og ta seriøst for min del.

 

Men tilbake til litt fakta så er det nok billigere og kjøpe hardware fra utlandet mange ganger selv om det innebærer en høyere risiko. Dette er valget som hver og en må ta. Men det er nok for lite debatt rundt dette og kjøpe varer direkte fra utlandet. Selv bor jeg i Sverige så for min del er dette noe som er mye enklere.

Lenke til kommentar

-snip-

Scenarie 1: Du har ikke stått på dine rettigheter, takk deg selv. Henvis til dommen om 5 år forventet levetid eller kontakt forbrukerrådet om det ikke hjelper.

Scenarie 2: Du har utsatt et produkt for omgivelser det helt klart ikke bygd for å takle.

 

Er det GTX 570 eller 580 du kjøpte brukt for 740 kr? Du får uansett kjøpt skjermkort brukt i Norge også om du følger med på finn.no og lignende sider.

 

250 000 kr på maskinvare på 6 år? Det høres ut som kjøp til bedrift om det i det hele tatt er sant, og da sparer man ikke mye på å kjøpe fra utlandet siden moms ikke kommer direkte på prislappen.

Hvor kommer 'spart minst 46K' fra? Det virker som et tall dratt rett ut av ræva.

 

Ikke anta at de du henvender deg til ikke gjør det samme. Det er mange år siden Hardware.no publiserte artikler som faktisk var interessante. Personangrep på nettfora er også rimelig dumt forresten, du fremstår bare som et dårlig troll.

 

250k sant. Snakker ikke bullshit som 5-10%. Har sett hannes historikk på komplett. Har sett på en del deler fra lista hans, og ut ifra min import-erfaring(noenting ingen i denne tråden har, ser ut som) kan jeg trygt si at han kunne ha spart 50k(25%)- det kortet som kostet ca. 4k som ble ødelagt = 46k til deg så ser tallet ut som jeg trekte den ifra ræva, bare på grunn av at du enten ikke leser mine poster nøyaktig(har ikke kjøpt noe GTX570 men kunne sa jeg, rett fra Norge som lå ut på ebay, les en gang til, jeg kunne lett få denne GTX 570 til 740kr) ordentlig eller har minimal sans får enkel logikk.

 

Å nei jeg er ikke troll bare blir litt forbanna når noen påpeker meg 5-10% besparelse når jeg prater om at du får GTX 580 til 2100 ferdig frakta da billigste på brukt markedet koster 3000kr, og da er jeg en dårlig troll?? Og noen her på forumet påstår at det er ingenting å spare på kan jeg ut ifra min erfaring si at noen har NULL erfaring eller dårlig erfaring med å kjøpe ting fra utlandet og deretter ikke veit hva de prater om.

DE folka som driver med en slags patriotisk-norsk anti-nasjonal propaganda som "IKKE KJØP fra UTLANDET, DU SPARER BARE 5-10%"- det er de folka er DÅRLIGE TROLLER, mens jeg forklarer *fornuftige* ting der du kan spare garantert 15-30% og det blir mange tusener til overs mens noen prøver å si at jeg har feil uten at dem har den erfaringa som jeg har.

 

Jeg forteller at i min tilfelle når jeg liker saftig RAID0 SSD ytelse + saftig 3D SLi + Ordentlige hodetelefoner og dac+amp, sparte jeg 11.500kr på en import pc-setup som kunne ha kostet 21k har fra komplett.no og oslohifi.

Lenke til kommentar

Jeg ler jeg, kasey sin aggressive holdning synes jeg blir mest og le av og vanskelig og ta seriøst for min del.

 

Men tilbake til litt fakta så er det nok billigere og kjøpe hardware fra utlandet mange ganger selv om det innebærer en høyere risiko. Dette er valget som hver og en må ta. Men det er nok for lite debatt rundt dette og kjøpe varer direkte fra utlandet. Selv bor jeg i Sverige så for min del er dette noe som er mye enklere.

 

HEHE! Godt å lese at noen ler av meg xD. Da smiler jeg selv. Da den aggressive innsatsen min blir brukt til noe ser jeg!

 

I dypeste tanker tenker jeg(ikke ta de på personlig/alvor/patriotisk): JEG PRØVER SÅ HARDT Å HJELPE EN Å FORBANNAST UFORNUFTIG BORTSKJEMT NASJON Å SPARE NOEN KRONER SOM ER VERDT Å SPARE ISTEDEN FÅR ALT GÅR RETT I STATS-DAS-KASSA, MENS DE IKKE VIL SKJØNNE DET AT DETTE ER MYE SPARE, SELFØLGELIG BLIR JEG SiNT OG AGGRESSIV xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...