Gå til innhold

Jenter som spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spel er ein normal ting å drive med, kvifor skulle det ikkje vere jenter også gjere det?

 

Statistikk eg kjem på sånn offhandedly (men eg har ikkje ork til å dobbeltsjekke, så ikkje ta det for gospel) er at 40% av alle spelarar er jenter, men då er iOS/Android og moglegvis "sosiale spel" inkluderte. Jenter er overrepresenterte i sosiale spel og statistisk sett meir interesserte i MMO-ar og lett tilgjengelege mobilspel, enn i "core"-spel, kor dei er underrepresenterte. I e-sport er jentene i sterkt mindretal - det er tale om eit einsifra prosenttal, sjølv med Sør-Korea inkludert. I tillegg har du statistiske misfoster som The Sims, som bryt alle vanlege demografiske normer for PC-spel.

 

Om dette skal vere ein "eg har jentekjæreste og ho spelar"-tråd, så er det lite produktivt, om enn veldig hyggjeleg. :p

Endret av Zealuu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rollespill(kanskje særlig JRPG), Zelda, Mario og faktisk skrekkspill (særlig Silent Hill) er nokså populære blant jenter skal jeg dømme etter mine erfaringer fra div. forumer, samt min (riktignok noe begrensede) erfaring fra RL.

 

At hankjønnet likevel er sterkt overrepresentert innen såkalte "hardcore" sjangere er det nok liten tvil om.

Lenke til kommentar

Jenter blir nøyaktig like hekta, men de har en slags forestilling om at man skal være "voksen" og ikke leke etter at man er 14. Lekingen må være forkledd som noe nyttig: trening (Zumba), matlaging (cupcakes), innredning (shoppe nips) for at det skal være greit. Gaming er en sterk drift ingen kan undertrykke, så jenter smugspiller massivt på iPhonene sine når ingen ser der.

 

Det var min teori i alle fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jenter blir nøyaktig like hekta, men de har en slags forestilling om at man skal være "voksen" og ikke leke etter at man er 14. Lekingen må være forkledd som noe nyttig: trening (Zumba), matlaging (cupcakes), innredning (shoppe nips) for at det skal være greit. Gaming er en sterk drift ingen kan undertrykke, så jenter smugspiller massivt på iPhonene sine når ingen ser der.

 

Det var min teori i alle fall.

 

Zumba er ikke en lek, men en slags form for trening. Samme gjelder baking og matlaging, det er heller ikke noe lek. Når det kommer til dataspill og "leker" generelt så er gutter/mannfolk unnskyldt med at de er "bare en mann" og folk tenker ikke mer på det. Grunnen er fordi mannfolk leker hele livet (blir aldri helt voksen) Skulle en dame i trettiårene (+) sette seg ned og leke hadde hun blitt stemplet som rar... så jeg forstår dem som spiller i smug…

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...