Gå til innhold

Norske fotballspillere i utlandet - Debatt


Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leiferen skrev (På 25.9.2020 den 19.18):

Ja, her serverer du en rekke sterke argumenter. Ingen, med andre ord. Hva er det som gjør at sesongen har vært god, til tross for hans svakeste tall noensinne? Det du skrev var altså følgende:

«Jeg har tatt en liten titt på hans siste sesong i bournemouth, og sett på tall. jeg har kommet frem til noe helt annet enn deg. men jeg var nok(til tross for den lille tiden jeg brukte), mye grundigere enn deg når jeg vurderte kings sesong.»

Du tok altså en titt på hans siste sesong, og så på tall, og kom fram til noe helt annet enn meg, fordi du var så grundig. Så du alle kampene hans i opptak før du svarte på innlegget? Neppe, du skrev jo at du brukte veldig liten tid på å vurdere sesongen hans. Men grundig, det var du visst. Om du la vekt på tallene, hvordan kom du fram til noe annet enn meg, etter som tallene er hans svakeste i PL-karrieren? Helhetlig bilde og viktige faktor? Det er jo bare tomme ord når du ikke forklarer hva det betyr.

Her fortalte jeg at jeg har gjort det mye nøyere enn deg. det var ikke ett tidspunkt hvor jeg skulle si noe om hvordan kings sesong var.

 

grundig nok. har ikke sett noen kamper. men det har ikke du heller. så da er vi to. men det har vært en vurdering ut fra tall, og andre faktorer. 

hvordan? det er åpenbart. det er en rekke faktorer rundt tallene. det er ikke slik at fordi man er spiss så scorer man. det er overhode ikke tomme ord, men viktige ting når man vurderer en spiller. at han i en  rekke av de kampene, ikke har spilt spiss, er en av de faktorene. At han var skadet en del av sesongen er en annen. at han spilte på ett veldig svakt lag er en tredje ting. At han til tross for disse tingene og enda flere faktorer, hadde 1 målpoeng pr 202. minutt, er slett ikke verst.

Lenke til kommentar
Sekulært Snøfnugg skrev (20 timer siden):

Her fortalte jeg at jeg har gjort det mye nøyere enn deg. det var ikke ett tidspunkt hvor jeg skulle si noe om hvordan kings sesong var.

 

grundig nok. har ikke sett noen kamper. men det har ikke du heller. så da er vi to. men det har vært en vurdering ut fra tall, og andre faktorer. 

hvordan? det er åpenbart. det er en rekke faktorer rundt tallene. det er ikke slik at fordi man er spiss så scorer man. det er overhode ikke tomme ord, men viktige ting når man vurderer en spiller. at han i en  rekke av de kampene, ikke har spilt spiss, er en av de faktorene. At han var skadet en del av sesongen er en annen. at han spilte på ett veldig svakt lag er en tredje ting. At han til tross for disse tingene og enda flere faktorer, hadde 1 målpoeng pr 202. minutt, er slett ikke verst.

Så lenge King har vært i klubben har de fått 42-46 poeng, men altså 34 poeng i forrige sesong, hvor det ble nedrykk.

Ikke vesentlig ulikt, og den ene grunnen til den noe magrere poengfangsten er nettopp Kings relativt svake sesong.

Når det gjelder Kings skadeproblemer, så har han selvsagt ikke spilt godt mens han har vært skadet. Da har han ikke spilt overhodet. Så det er delaktig i hvorfor sesongen har vært hans svakeste i Bournemouth. Og om skadeproblemer er delaktig i hvorfor formen hans er så dårlig nå for tiden, så er det enda et argument for hvorfor han ikke fortjener landslagsplassen før han presterer bedre på klubblaget.

Tre spillemål på en hel sesong er vesentlig svakere enn i øvrige sesonger, uansett hvordan man vrir og vender på det, han spilte tross alt 26 av 38 seriekamper, hvorav hele 24 fra start.

Lenke til kommentar
Leiferen skrev (36 minutter siden):

Så lenge King har vært i klubben har de fått 42-46 poeng, men altså 34 poeng i forrige sesong, hvor det ble nedrykk.

Ikke vesentlig ulikt, og den ene grunnen til den noe magrere poengfangsten er nettopp Kings relativt svake sesong.

Når det gjelder Kings skadeproblemer, så har han selvsagt ikke spilt godt mens han har vært skadet. Da har han ikke spilt overhodet. Så det er delaktig i hvorfor sesongen har vært hans svakeste i Bournemouth. Og om skadeproblemer er delaktig i hvorfor formen hans er så dårlig nå for tiden, så er det enda et argument for hvorfor han ikke fortjener landslagsplassen før han presterer bedre på klubblaget.

Tre spillemål på en hel sesong er vesentlig svakere enn i øvrige sesonger, uansett hvordan man vrir og vender på det, han spilte tross alt 26 av 38 seriekamper, hvorav hele 24 fra start.

uansett hvordan du vrir eller vender på det, så slår mine argumenter ihjel dine. jeg har ikke sagt at formen er dårlig. her hopper du bukk over, at det er en grunn til at han er på landslaget, og har vært det så lenge. han er på en høyere hylle enn alternativene. her har jeg nettopp fortalt deg at sesongen ikke er svak som du skal ha det til. Ditt svar:

Sitat

kings relativt svake sesong

?

For å sitere  meg selv:1 målpoeng pr. 202 minutt. Hva er vitsen med å diskutere når du ikke leser det jeg skriver til deg. Den ene grunnen er at bournemouth er svake og derfor ble det færre målpoeng til king.

Endret av Sekulært Snøfnugg
Lenke til kommentar

Braut med scoring og assist mot Bayen Munchen.

Scarvo: Ja det ser nesten fantastisk ut bortsett fra i midtforsvaret, der har vi en utfordring. Det er flere som kan banke på døra ganske snart. Mickelson, Konradsen Ceide, Patrik Berg, Askildsen, Oscar Bobb m.fl
Ser lovende ut også på backplassene, og jeg har tro på keepertalentene Klaesson og Faye Lund bak de andre.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...