Gå til innhold

Norske fotballspillere i utlandet - Debatt


Delvis

Anbefalte innlegg

Leiferen skrev (3 minutter siden):

Leser du innleggene mine om dette fra starten av ser du at jeg mener Haaland og Sørloth bør fortrekkes p.t., og at King nå om dagen bør benkes fremfor å spille kant. Og jeg påpeker også at han kan være aktuell om han finner toppformen. Ja, jeg nevnte også i det ene innlegget at hans innsats mot Østerrike var et stykke unna det som forventes av en som skal tas ut på landslaget.

Ja, har lest alt du skrev, blant annet dette:

Sitat

Og da fikk vi i kveld bekreftet mitt forslag: King hører hjemme på benken. Eller tribunen, eller ikke til stede i det hele tatt.

Men hvis du ikke mener dette likevel så er vi nok ikke veldig langt unna å være enige :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (11 timer siden):

Ja, har lest alt du skrev, blant annet dette:

Men hvis du ikke mener dette likevel så er vi nok ikke veldig langt unna å være enige :) 

Som nevnt flere ganger mener jeg det basert på dagens situasjon, men finner han formen på klubblaget kan han gjøre seg fortjent til en plass i troppen igjen. Som også nevnt allerede. Dette burde ikke være vanskelig. Klippekort uansett hvor dårlig man spiller er ikke noe jeg støtter for landslaget.

Vi husker jo alle Tore Andre Flo som spilte sin siste gode landskamp i 1999, men som likevel spilte på landslaget i flere år etterpå. Det er flere eksempler på spillere som kommer inn på landslaget etter en lang periode med glimrende spill for klubblaget, men selv om formen forsvinner blir man gjerne værende i landslagstroppen i lang tid. Husker f.eks at Høgmo tok ut Pål Andre Helland etter glimrende spill i halvannen sesong for Rosenborg. Men omtrent da han ble tatt ut mistet han formen, likevel ble han værende i troppen og spilte jevnlig til Høgmo fikk sparken halvannet år senere.

Lenke til kommentar

Ødegaard byttet av på 0-0 i et trippelbytte i det 69. minutt.

Real Madrid ser litt pre-season ut, mange spillere uten så mye trening i beina, feilpasninger, slitne spillere. Ifølge kommentatoren har de bare trent sammen i en ukes tid så det er et stykke frem til full kampform.

Men Ødegaard så ganske frisk ut og gjorde en bra kamp i tieren foran Kroos og Modric. Hadde en fin stikker gjennom til Benzema. Det er han som slår frispark og cornere fra venstre. Alt i alt en fin kamp og god start!

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Leiferen skrev (På 18.9.2020 den 16.44):

Jeg tok utgangspunkt i mitt inntrykk av sesongen, i tillegg til den elendige kampen mot Østerrike. Han har aldri scoret færre mål for Bournemouth enn i forrige sesong (2019-20) siden han kom dit for fem år siden. Kun 3 spillemål i serie og cup samlet, hvorav kun ett etter årsskiftet, ikke spesielt imponerende. Hvordan du får tallene hans for denne sesongen til å bli gode kan man jo undre seg sterkt over, når han tidligere sesonger har scoret både 16 og 12 seriemål.

Inntrykk betyr ikke en dritt. Faktiske fakta, ett helhetlig bilde og nyanser er det som betyr noe. Man kan ikke bare si at tall er det som avgjør alt. Det er jo ikke riktig. Jeg har sett på det helhetlige bilde og viktige faktorer når jeg vurderte Kings sesong. Dvs veldig grundig. Jeg har ikke bare bedømt på inntrykk uten å vite noen ting om Kings sesong som du gjorde.

Lenke til kommentar
Sekulært Snøfnugg skrev (På 24.9.2020 den 14.08):

Inntrykk betyr ikke en dritt. Faktiske fakta, ett helhetlig bilde og nyanser er det som betyr noe. Man kan ikke bare si at tall er det som avgjør alt. Det er jo ikke riktig. Jeg har sett på det helhetlige bilde og viktige faktorer når jeg vurderte Kings sesong. Dvs veldig grundig. Jeg har ikke bare bedømt på inntrykk uten å vite noen ting om Kings sesong som du gjorde.

Ja, her serverer du en rekke sterke argumenter. Ingen, med andre ord. Hva er det som gjør at sesongen har vært god, til tross for hans svakeste tall noensinne? Det du skrev var altså følgende:

«Jeg har tatt en liten titt på hans siste sesong i bournemouth, og sett på tall. jeg har kommet frem til noe helt annet enn deg. men jeg var nok(til tross for den lille tiden jeg brukte), mye grundigere enn deg når jeg vurderte kings sesong.»

Du tok altså en titt på hans siste sesong, og så på tall, og kom fram til noe helt annet enn meg, fordi du var så grundig. Så du alle kampene hans i opptak før du svarte på innlegget? Neppe, du skrev jo at du brukte veldig liten tid på å vurdere sesongen hans. Men grundig, det var du visst. Om du la vekt på tallene, hvordan kom du fram til noe annet enn meg, etter som tallene er hans svakeste i PL-karrieren? Helhetlig bilde og viktige faktor? Det er jo bare tomme ord når du ikke forklarer hva det betyr.

Endret av Leiferen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...