Gå til innhold

Norske fotballspillere i utlandet - Debatt


Delvis

Anbefalte innlegg

SecoY skrev (2 minutter siden):

Spennende det. Men jeg skjønner ikke hvorfor han ikke gikk til Italia eller Spania. Mulig at budene fra bl.a. Torino ikke ble akseptert, men jeg synes King fortjener en annen klubb enn en sliteklubb i EPL. West Ham er jo mer spennende enn B'mouth, men føler meg ikke trygg på at han får fast plass som midtspiss der.

Om han spilte for en mindre klubb i Italia eller Spania for eksempel, ville han trolig få mye bedre utnyttelse av sine enorme krefter og evner som oppspillspunkt. Har jo sett det gang på gang som bestemann på et middelmådig landslag (selv om ting har endret seg der nå). Kunne lagd mye trøbbel for de største klubbene i sør-Europa tror jeg.

Nå kan det jo hende at karen liker seg i England da, og sannsynligvis kommer han til å få en fetere lønn i WHU enn han ville fått tilbudt i Spania eller Italia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser King har 48 mål i PL. Mtp at han "bare" er 28 år kunne han greid 100-målsklubben om han tok en Vardy. Han var jo 27 og et halvt år da han skåret sitt første PL-mål i 2014 og har nå 108 mål i PL.

Dog må han faktisk få spille spydspiss og ikke ving eller second striker for å klare dette.

Endret av RaptorStrike
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (11 minutter siden):

Nå kan det jo hende at karen liker seg i England da, og sannsynligvis kommer han til å få en fetere lønn i WHU enn han ville fått tilbudt i Spania eller Italia.

Det er selvsagt riktig. Men penger tror jeg han har nok av. Og får han en renessanse i Serie A/La Liga ville jo det påvirket fremtidig inntjening. Apropos det RaptorStrike nevnte er vel sjansen for at King 'tar en Vardy' i West Ham ganske minimal! 

Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Det er meget mulig det ville passet han SecoY, men King har jo nærmest vokst opp i England, har samboer og barn så jeg vil tro han foretrekker å holde seg i landet. Nesten som en engelsk spiller å regne sånn sett, og de reiser sjelden utenlands for å sparke ball.

Selvsagt sant. Hadde sikkert tenkt likt selv. Men rent fotballmessig hadde jeg synes det hadde vært gøy å se en kraftspiss som ham i Italia/Spania.

 

RaptorStrike skrev (7 minutter siden):

Ser King har 48 mål i PL. Mtp at han "bare" er 28 år kunne han greid 100-målsklubben om han tok en Vardy. Han var jo 27 og et halvt år da han skåret sitt første PL-mål i 2014 og har nå 108 mål i PL.

Dog må han faktisk få spille spydspiss og ikke ving eller second striker for å klare dette.

Det at King er såpass anvendelig har jo spilt litt mot ham når man teller opp målpoeng sånn i ettertid. Men han har jo ofte gjort sine beste kamper i Bournemouth selv uten målpoeng (på landslaget også forresten) bare fordi han binder opp så mange spillere.

Lenke til kommentar
SecoY skrev (57 minutter siden):

Det er selvsagt riktig. Men penger tror jeg han har nok av. Og får han en renessanse i Serie A/La Liga ville jo det påvirket fremtidig inntjening.

Google sier han har en net worth på 14M euro. Om han skal leve resten av sitt liv etter standard han er vant til uten å jobbe vil han sikkert ha inn mer penger.

Tror ikke det vil påvirke så mye altså. Han må nok vise noe der i 1-2 år, og da er han fort 30. Han blir ikke hentet tilbake til PL eller til en toppklubb i Europa i den alderen.

Eneste jeg kan se er at han drar til et topplag i en mindre liga for å få spilt i CL, men det virker ikke å ha vært viktig for ham hittil.

Lenke til kommentar
Sexylubb1 skrev (33 minutter siden):

Merkelig av West Ham uansett. De har jo allerede Antonio. 

De har Antonio ja, men han har jo en viss skadehistorikk. King kan også fint spille på venstrekanten. Mener King er best i tospann med en annen spiss jeg, samarbeidet han hadde med Wilson i Bournemouth var jo helt knall.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (32 minutter siden):

De har Antonio ja, men han har jo en viss skadehistorikk. King kan også fint spille på venstrekanten. Mener King er best i tospann med en annen spiss jeg, samarbeidet han hadde med Wilson i Bournemouth var jo helt knall.

De solgte vel nettopp Felipe og et par-tre andre offensive folk som ikke var gode nok. Så du har sikkert rett. Greit cover på kant og foran. 

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (7 minutter siden):

Ikke en eneste bekreftelse i media, da tror man ikke på Wikipedia.

Og hvem sitter og sjekker Wikipedia for å få med seg overgangsnytt?😂

Hehe, ivrig det! Tenkte også at det var litt snodig om han hadde hatt medisinsk sjekk allerede og man ikke visste det, eller at det ble gjort i dag, mtp kveldens kamp! Og dette ble i tillegg lagt inn på wiki på ettermiddagen i går..

Endret av SecoY
Tillegg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...