Gå til innhold

Nye faste fra Sigma


Anbefalte innlegg

FT, mFT og E-fatning har (relativt) åpne spesifikasjoner, i hvert fall åpne nok til at Sigma garantert har de og da burde sjansen for god kompatibilitet være veldig stor. I tillegg bruker jo både NEX og MFT kontrastbasert fokus som burde gi mindre sjanse for fokusproblemer. Litt merkelig at de ikke har stabilisering på de nye objektivene dog, jeg har i hvert fall ikke kalrt å finne noe om det.

Jeg synes ikke spørsmålet om objektivene har stabilisering eller ikke er viktig. Det som er viktig er spørsmålene om brennvidenne er interessante, er største blenderåpning er stor nok, oger objektivene skarpe nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt merkelig at de ikke har stabilisering på de nye objektivene dog, jeg har i hvert fall ikke kalrt å finne noe om det.

Jeg synes ikke spørsmålet om objektivene har stabilisering eller ikke er viktig. Det som er viktig er spørsmålene om brennvidenne er interessante, er største blenderåpning er stor nok, oger objektivene skarpe nok.

 

Jeg er jo enig i at stabilisator eller ikke bare er en faktor og så lenge konkurrentene heller ikke har stabilisiering er det kanskje ikke så viktig. På den annen side hadde jo Sigma her muligheten for å legge inne et "konkurranseforttrinn".

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg ser at brennvidde og største blender er det samme som på hhv. DP1 og DP2 Merrill.

 

Det får meg til å tenke på to muligheter: Sigma kommer ikke med flere objektiver til

speilløse systemer eller kommer med eget speilløst system som evt. erstatter DP-serien.

Det er flere (ikke meg) som har sett sammenhengen mellom de DP1/2M og disse to objektivene.

 

Jeg har vel mest tro at Sigma kommer med et speilløst system etterhvert. Det som blir interessant, er å se hva slags fatning det blir. Kommer de til å lisensiere en av de eksisterende fatningene (Sony E eller Samsung NX) eller lager de sin egen?

Lenke til kommentar

Det er flere (ikke meg) som har sett sammenhengen mellom de DP1/2M og disse to objektivene.

 

Det har vært kommentert flere steder ja og er sannsynligvis forklaringen på at nettopp disse brennviddene ble lansert med E- og mFT-fatninger. Det blir for dumt hvis Sigma lanserer en egen speilløs fatning, men de gjorde jo det med speilrefleksfatnignen sin. Men de burde jo da ha gjort det før disse to DP-kameraene ble lansert.

Endret av se#
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...