Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Vi gir ikke opp selv om det er jul!

 

Benkpress 100x3, 90x6, 90x6, 85x7

Dips bw+10 10,8 bw 10,10

Skrå hantelpress 26 12,7

Mil.press 40 8,7 30 10,12

Tri ext/Overhead tri 6 sett

 

Kommer til å legge inn et lavrep 100kg sett fremover for å se fremgangen i styrke. Dette settet vil jo over tid komme opp i 12 rep, og dette er måten jeg ser fremgang på.

 

Fikk latterkrampe på militærpressen i dag pga. broren min. Han sa at vi aldri kom til å klare 10 rep på første, og 10 rep kom lett som faen, men jeg måtte gi meg fordi jeg lo sånn :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frontbøy 60x8 70x8 80x8 90x3

Beinpress 220 20,20

Sittende leg curl 66 12,12,12,12

Calf ext. 59 12

Tåhev +27 26 +30 26,20

 

Greit med press i dag. Varmet opp med fem minutter gåing på mølla. Bytter ut calf extentions med tåhev da det føles som jeg knekker opp alt når jeg kjører extentions. Kjenner uansett tåheven like godt i leggene, så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar

JEEE, bryst, skulder og triiicep i dag.

 

Skrå hantelpress 38x8 38x5 34x6 30x8

Dips bw 12,12,12,12

Skulderpress 22kg 10,10,10,10

Tricep extentions 27kg 10,10,10

Overhead tricep ext. 16,5kg 12,12,18

 

Digg økt i dag. Jeg liker manualer mer og mer, men kommer til å mikse det fremover. Var jævlig usikker på om jeg kom til å klare 38kgs manualer på første settet, men det gikk helt fint når jeg fikk dem opp, som faktisk var litt stress.

 

Kjører 10rep serier hvor jeg tar forholdsvis lange pauser mellom settene og ligger 2-3reps fra failure på de siste settene. Overhead tricep ext. er en latterlig bra øvelse for det lange? tricep hodet, og jeg kunne nok kjørt med noe høyere belastning.

Lenke til kommentar

Ser flere setter opp sine mål for nyttår, og det fikk meg til å tenke over hva mine er. I Januar tar jeg opp ju-jutsuen igjen etter 8 måneders pause. Det blir i første omgang for å jobbe mot det brune beltet, men etter hvert tenker jeg også konkurranse.

 

Jeg skal i løpet av neste år deffe med ned til rundt 8% fett. Det blir gjort på noen få måneder før jeg kommer til å passe litt mer på kalorioverskuddet mitt i forbindelse med videre bygging. Jeg har hatt en litt for skitten bulk nå, og skal spise mer clean mat.

 

Jobben videre vil gå mot å bli rundt 95kg @ 10% fett, noe som selvfølgelig vil ta en stund, men jeg har god tid.

Lenke til kommentar

BJJ eller JJJ?

 

JJJ. Har holdt på i rundt 5 år. Blir mest sports ju jutsu fremover.

 

Da var også siste økt for i år unnagjort.

 

Markløft 105x6 100x14 110x8 100x10

Pulls bw 8,6,6,6

Roing smal 63,5 10,8,8,6

1-arm roing 24 7,8

Hammercurl 20 6 18 8,6

Curls stang 30 6 25 10,10

 

Grei økt med lite energi. Prøvde meg først på 105 i mark, men med lite energi gikk det rett til helvete. Ble forbanna og kjørte på med 14 reps @ 100 i sinne. Deretter kjørte jeg resten av settene forholdsvis rolig med god form.

 

Jeg kjenner forøvrig at korsryggen ikke er helt samarbeidsvillig under mark, så jeg skal passe litt på med hvor mye belastning jeg kjører der.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

110kg etter å ha faila på 105kg, makes no sense...

 

Så du har blått belte? Gledar meg til å begynne å ta belte framover. Dog latterlig å vente fleire månedar og år med å få opp mot blått belte når eg tek dei fleste ganske lett (skryteskryteskryte...). Du veit ikkje om det er ein veg rundt det?

 

Har blått belte ja. En ting er jo at du kan lære teknikker forholdsvis fort, men å få inn grunnbevegelser og basics inn er vel så viktig før en kan bevege seg oppover beltegradene. Det er mye mer å lære enn bare teknikkene, og på den måten er ju jutsu en del mer komplisert enn andre kampsporter.

 

Og ang. marken min så trenger jeg tydeligvis å fyre opp litt. Men nei, det gir ingen mening. Har forøvrig makset 150kg, så det er ikke belastningen som skal være problemet, heller det å få varmet opp med et lettere sett tror jeg.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Benkpress 90kg 8,7,5,4

Dips bw 12,12,12,12

Skulderpress 22kg 10,12 26kg 8,7

Tricep extentions 27kg 12,12,12

Overhead tricep extention 19,5kg 10,10,14

 

Ganske fornøyd med denne økta. Sov en times tid etter jobb, og da blir man automatisk skikkelig nedpå, men så fort man kommer i gang går det greit.

 

Øker fortsatt jevnt i benkpress, og det føles bra.

Lenke til kommentar

Da har jeg hatt min første kampsportøkt på en stund, og det var mildt sagt fantastisk for ryggen. Jeg ble gjennomvarm i hele kroppen og det føles som om mye løsnet opp, så dette kan nok bli veldig positivt for styrketreningen også.

 

Det var ganske forskjellig å kjøre med 18kg ekstra på kroppen, og spesielt uvant ved fall, men jeg har uten tvil mye per power i fight.

 

Det eneste som bekymrer meg er at treningene er på hviledagene for styrketrening, og jeg vil antageligvis være sår i musklene da.

Lenke til kommentar

Tok en kjapp bryst og tri-økt i dag. Har vært på fjelltur hele helgen, så det ble sen trening. Har ikke antall reps, men lister opp øvelsene uansett.

 

Skrå hantelpress 38kg,38kg,36kg,34kg

Dips bw 12,12,12,12

Skulderpress 22kg x3

Tricep ext. x3

Oh tri ext x3

 

Hadde faktisk mye guff i dag til tross for drikking og skikjøring i helga. Good times!

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Bryst, tri og skuldre

 

Benkpress 90kg 6,6 85kg 6,6

Dips bw 12,12,12,12

Mil.press 40kg 8,8,8,8

Skrå hantelpress 26kg 8,7

Rippetoe tri (ez stang + 10kg) 12,12,12,12

Benkpress 60x6 (mens jeg venta på at broren min skulle finishe siste settet sitt)

 

Jævlig bra push på trening i dag. Kjører PF og underskudd, med veldig høy energi som resultat. Tok en proteinshake og en red bull før trening i dag.

 

Broren min har forøvrig gått fra 130ish kg til 113kg, og fra 60ish kg assist til bw 5 reps på dips på rundt fire måneder. Meget bra fremgang!

Lenke til kommentar

Bra dips, om det er rett etter benk?

Køyrer du franskpress varianten til Rippetoe?

 

Dipsen er praktisk talt 30 sek etter siste sett på benk ja, og rundt 10 reps fra failure på første to settene. Prøvde franskpressvarianten til rippetoe i dag ja, kjenner den ikke så mye før slutten på de to siste settene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...