Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Jeg løfter nok med beina først ja, for å få løftet i gang liksom. Jeg tror ikke jeg kommer stort lenger ned med rumpa egentlig, da blir det for mye for låra.

 

Mener ikke at du skal lengre ned med rumpa, da blir det markbøy. Bare at du må "få med ryggen" fra begynnelsen, slik at ikke rumpa kommer langt opp før ryggen begynner å dra. Da blir det mye tyngre for korsryggen enn det trenger være. I tillegg løfter du sannsynligvis mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener ikke at du skal lengre ned med rumpa, da blir det markbøy. Bare at du må "få med ryggen" fra begynnelsen, slik at ikke rumpa kommer langt opp før ryggen begynner å dra. Da blir det mye tyngre for korsryggen enn det trenger være. I tillegg løfter du sannsynligvis mindre.

 

Jeg forstår :)

Lenke til kommentar

Kardioøkt i dag. Begynte med 15 minutter på tredemølle hvor jeg kjørte noen intervaller, men jeg fikk fort såpass mye melkesyre i framleggen at jeg måtte gi meg. Etter dette satt jeg på en sykkel i rundt 20 minutter og syklet i varierende tempo.

 

Jeg kjenner at om jeg skal trene kardio må jeg gjøre det ute, det er jo møkk kjedelig å sitte inne der og sykle/springe.

Lenke til kommentar

Kjør på! Vet ikke hvor mye du har syklet/spunnet fra før, men den lårpumpen du får etter en god økt er magisk! :D

 

Har syklet veldig mye, men kondis er ferskvare, og min har gått ut på dato for lengst. Jeg skal prøve meg på en økt tenker jeg, bedre kondis trengs absolutt.

Lenke til kommentar

Bein.

 

Frontbøy x4

Beinpress x2

Utfall x3

Leg curl x3

Tåhev x3

 

Hadde med ei venninne i dag som skulle prøve, kjenner jeg liker bedre å trene alene. Det tar tid å vise øvelser, og spesielt når jenta aldri har rørt vekter før. Prøvde utfall i dag, falt på ingen måte i smak :)

Lenke til kommentar

Har du #dat ass, Anaio?

 

Wat is this I don't even... Sist spurte du om jeg var en av damene som gir bort ris og pisking gratis, og nå dette, totalt ute av kontekst.

 

Enten har jeg pult deg og ditcha deg (i så fall får du svare deg selv på spørsmålet ditt), eller så er du en snodig type som Anaio-troller i Akses logg.

Endret av Anaio
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bryst, tricep og skuldre

 

Benkpress 90kg 4x6

Dips +10kg 4x10

Decline hantelpress 22kg 8,10,10

Militærpress 40kg 4x8

Tricep pushdown 28,5kg 12,12,10

Overhead tri. ext. 21kg 3x10

 

Har ikke fulgt med på kaloriinntaket mitt den siste uken, og jeg har tydeligvis ligget i noe underskudd, derfor kjørte jeg en lett økt i dag slik at kroppen kan hente seg inn. Lå langt unna failure på alle sett.

 

Prøvde decline hantelpress i dag, og det falt egentlig i smak, men jeg kommer ikke til å kjøre den før jeg eventuelt forandrer programmet senere.

 

De neste ukene blir det strikt oppfølging av kostholdet for å sikre gains fremover. Kommer til å ligge på ca 3700kcal og 130-160 protein.

 

Lenke til kommentar

Jeg sier at full ROM og perfekt teknikk ikke er nødvendig for å bygge en bra fysikk.

 

Markløft

60x12

100x8,8

110x6,5

100x5

Chins 8,7,6,6

1-arm row 26 10,8

Smal roing 63,5 8,8,8

Smal nedtrekk 54,5 10,8,8

Curls, stang 25 8,8,8

 

Brukte litt tid på å passe på teknikk i dag, vel, jeg prøvde i hvert fall. Jeg ser på videoene at jeg bruker litt mye rygg, og at jeg ikke er nok på hælen. Dette er kanskje grunnen til at jeg får litt vondt i korsryggen av mark også.

 

Lenke til kommentar

Bedre i dag på marken, men du bøyer knærne for tidlig når du tar stangen ned. Dette gir økt trykt på korsrygg.

 

Forøvrig er jeg helt enig i at man ikke trenger full ROM for å bygge bra fysikk. Men med militærpress er jo litt av poenget at man skal starte fra scratch for hver rep. Gjør det tyngre og imo mer kontrollert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...