Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt min andre yogatime nå, og dette må virkelig få en større del av tiden jeg bruker hver uke. Med all tiden vi bruker på å bryte ned kroppen, er det ingen tvil om at den har godt av det.

 

Det er fokus på å styrke kjernen, øke fleksibilitet og velvære i kroppen, noe som gir positiv effekt kombinert med tung styrketrening. Ypperlig på hviledager for eksempel, og det kan enkelt gjøres hjemme.

 

Jeg har kun gjort dette et par ganger som sagt, men jeg kjenner allerede at ryggen og hoftene mine virkelig liker det. Også er yogachicks hotte!

Lenke til kommentar

Mark 100x5, 140x3, 160x3, 180x6

Chins 8,6,6

 

I dag fikk jeg igjen for å ikke varme opp skikkelig. Strakk en muskel i ryggen på siste reppen på toppsettet i mark. Jævlig vondt. Gjort det en gang før, og det går ganske fort over, men det er så driit, for jeg var ikke ferdig.

 

MEN, jeg er veldig fornøyd, for jeg har småcutta litt de siste to ukene da jeg måtte av bulkingen litt. Har gått ned et par kg, men beholdt styrken.

Lenke til kommentar

Slutta med stronglifts?

Jeg liker det rett og slett ikke. Kjører lavt volum nå da jeg kutter noen kg.

 

 

Slutta med stronglifts?

Godt spørsmål. Bro splits funker bare bra i kombinasjon med Cell TechTM. Hvis trådstarter kun bruker proteinpulver så er stronglifts mye bedre.

Du om det. Nesten alt av muskelmasse jeg har lagt på meg er ved bruk av splitter med baseøvelser. Alt fungerer, så lenge man bruker baseøvelsene.

Lenke til kommentar

 

Godt spørsmål. Bro splits funker bare bra i kombinasjon med Cell TechTM. Hvis trådstarter kun bruker proteinpulver så er stronglifts mye bedre.

 

 

dårlig trolling

 

Det som gir framgang er innsats på trening og økning over tid. Stronglifts er ikke magisk og baseøvelser er nesten magisk.

 

For nubs er SL supert pga. det tvinger curlbro's både og gjennomføre squatsene sine samt. holde orden på treningsøktene sine, men har man de to(tre) obligatoriske punktene på plass kunne man nok bli grisesterk på crossfit om man trente lenge nok.

 

Edit: Forresten bra styrke på deg, håper jeg ikke kommer inn på UB nå å kan løfte seriøst så blir delmål:1 å ta deg igjen i mark (igjen).

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

 

 

Godt spørsmål. Bro splits funker bare bra i kombinasjon med Cell TechTM. Hvis trådstarter kun bruker proteinpulver så er stronglifts mye bedre.

 

 

dårlig trolling

 

Det som gir framgang er innsats på trening og økning over tid. Stronglifts er ikke magisk og baseøvelser er nesten magisk.

 

For nubs er SL supert pga. det tvinger curlbro's både og gjennomføre squatsene sine samt. holde orden på treningsøktene sine, men har man de to(tre) obligatoriske punktene på plass kunne man nok bli grisesterk på crossfit om man trente lenge nok.

 

 

Nei, det var seriøst ment.

Man har forhøyet proteinsyntese i omlag to dager etter at man har trent en muskel. Hvis man da trener en tullete bro split med fire dagers mellomrom mellom hver gang man stimulerer musklene til vekst så er halvparten av ukedagene bortkastet tid der man ikke vokser.

 

Man kan bli sterk av bro splits også, men det tar gjerne 3 år å oppnå det man kunne oppnådd på 2 år med et bedre treningsopplegg.

Endret av Forumtroll1
Lenke til kommentar

 

Nei, det var seriøst ment.

Man har forhøyet proteinsyntese i omlag to dager etter at man har trent en muskel. Hvis man da trener en tullete bro split med fire dagers mellomrom mellom hver gang man stimulerer musklene til vekst så er halvparten av ukedagene bortkastet tid der man ikke vokser.

 

Hvem sa noe om fire dager mellomrom?

Triceps får kjørt seg endel om man trener skuldre, øvre rygg får kjørt seg om man trener mark osv.

 

2-splitt kan kjøres tilnærmet som helkropp og 4splitt kan dessuten trenes som en 2splitt om man legger støtteøvelsene tilrette.

 

Ta Cube Method, 5/3/1, Westside Barbell basic template osv. alle disse er lagt opp som 4splitter, alle er anbefalt av Mehdi, og trener du ett av disse programmene i 1-2 år i strekk blir du grisesterk om arbeidsmoralen, maten og søvnen er i boks.

Lenke til kommentar

Har ikke logget de siste par øktene, men jeg hadde en super dra-økt i går. Fokuserer på å kose meg med løftingen om dagen, og kjører tunge løft, få reps, sånn at kroppen fint henter seg inn igjen, da jeg er på kaloriunderskudd. Jeg har beholdt alt av styrke så langt.

 

Jeg har bare godt av en pause fra bulkingen da jeg synes det var veldig slitsomt nå. Det føles rett og slett deilig. Det gjør det også enda mer spennende når jeg skal tilbake på overskudd igjen.

 

Fremover blir det fokus på å beholde, og kanskje øke litt i styrke. Tøying og kjerne, samt power cleans og sikkert noe støt. Sånn størrelsemessig trives jeg akkurat nå, selv om målet på på sikt selvfølgelig er noen kg muskelmasse til.

 

Kv nå er ca 96.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Begynte økten i dag med power cleans, med toppsett på 80kg, noe som er ganske lett. Bytter antagelig treningssenter snart, sånn at jeg får tilgang på utstyr for vektløfting.

 

Kjørte deretter fem sett bøy med toppsett på 110. Benk på 105kg og press på 70kg. Avsluttet med fire sett planke.

 

ADuFA.png

Skal kjøre dette nå, sammen med litt olyløft. Forhåpentligvis klarer jeg å holde meg til programmet noen uker :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...