Gå til innhold

Akse - strongmanlogg. Veien mot 300 i markløft og 120kg KV.


Akse

Anbefalte innlegg

Kva er forskjellen på denne type program med 3 og 5 sett? Dei ser mykje likt ut, men med forskjellig mengde sett.

Det blir jo bare et lavere volum. Samtidig er jo det siste settet høyrep, så det er nok noe av grunnen. Ser for meg at det er enklere å supplere på med støtteøvelser i dette programmet også.

 

Jeg kommer til å varme opp med power cleans/støt, samt avslutte med diverse støtteøvelser jeg liker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flott å se at det er flere som liker det programmet, har startet med det selv :)

Bare synd jeg er på deff og ikke kommer til å øke like mye som hodet mitt vil, men det blir korte og gode økter, noe som passer perfekt i disse eksamensperioder.

 

Forøvrig så må jeg si at du har noe sterke løft! Keep it going ;)

Lenke til kommentar

Jepp, helt enig. Er på vei ned litt selv, så da er korte og tunge økter supert.

 

Milpress 55 3x5r

Chins +15kg 3x5r

Power cleans 40x3, 60x3, 80x3

Markløft 140x5, 160x5, 180x3

 

Kjørte en 15 minutter med strekking før vi begynte. Power cleans er så sjukt digg. Kan ta en god del mer, men ikke uten bumperplates(sånn at jeg kan slippe stanga i bakken etter løftet).

 

Kv: 94,4 @ ca 14% fett.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Det er så merkelig. Kanskje det bare er en liten pause fra bulkingen jeg trengte, men nå om dagen kjenner jeg at jeg fint kunne spist det jeg trenger for å gå i overskudd. Ned på 91ish først da.

 

Det er noe med at viss du over lengre perioder spiser 'mer enn det du liker' så vil du gå lei av mat og spise for spisingen sin del fremfor det å faktisk kose deg såpass greit med maten at du spiser nok men fortsatt koser deg.

 

Det er lettere å gjør noe man liker :-)

Lenke til kommentar

 

Det er så merkelig. Kanskje det bare er en liten pause fra bulkingen jeg trengte, men nå om dagen kjenner jeg at jeg fint kunne spist det jeg trenger for å gå i overskudd. Ned på 91ish først da.

 

Det er noe med at viss du over lengre perioder spiser 'mer enn det du liker' så vil du gå lei av mat og spise for spisingen sin del fremfor det å faktisk kose deg såpass greit med maten at du spiser nok men fortsatt koser deg.

 

Det er lettere å gjør noe man liker :-)

 

Klart det. Ved slutten av forrige bulk ble spisingen et gjøremål, og jeg så ikke fram til noen måltider. Det sagt, det er jo ikke nødvendig å ha såpass lange omganger med bulk som jeg har hatt. 6mnd er nok passelig før man tar noen uker pause.

Lenke til kommentar

Knebøy 80x5, 100x3, 120x3, 130x3, 145x1

Power cleans toppsett 90x3, 100x3 - 80x3 pushpress

Smalbenk toppsett 100x3

Facepulls 28,5x10x3

 

Ny pr i bøy endelig. Reppen gikk fint, så jeg drar 150 neste uke, tenker jeg. Og det på deff. Suksess kaller man det.

 

Lenke til kommentar

Ohp 60x3, 70x3, 80x2(1 rep m. push), 80x4(3 reps m. push), 85x1(push)

Stående stangroing 40x3, 60x3, 80x3, 90x3

Knebøy 100x3, 110x3, 115x3, 120x3

Incline situps 30, 30, 20

Hantelcurls 22x5, 24x5, 22x5

Planke 3x30s

 

Veldig fin økt. Digg med høy treningsfrekvens nå.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Power cleans 60x3x2, 80x3, 90x3, 95x3, 100x3, 105x3

Mark 145x3,3 165x3

Chins +10x5x4

Pushpress 60x3,3 80x3,3 90x2

 

Tungt og bra. Kroppen føles sterk og god om dagen, og jeg har troen på en haug med PRs ila. det neste halvåret. Mål?

 

180 i bøy, 220 i mark og 150 i benk, samt kv. på 105 :evil:

 

 

Lenke til kommentar

I utgangspunktet begynte jeg jo med styrketrening for å gå opp en vektklasse i ju-jutsu. Jeg har hatt en lenge pause fra det, men har hele tiden hatt lyst til å gå tilbake til det.

 

I dag hadde jeg den første treningen på lenge. Det føltes veldig bra, mye av det satt i kroppen, og kroppen min føles veldig sterk og bra.

 

 

Lenke til kommentar

Kjørte en økt i går med power cleans, knebøy, benkpress og press. Det var tungt, og jeg tror nervesystemet trenger et par økter som ikke er fullt så nærme 1rm som i det siste. Deffinga er over. Endte på 94kg ned fra 98, og jeg ligger nå i overskudd igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...