Gå til innhold

HD 7000-tråden: drivere, lekkasjer, FAQ og diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg ligger på ca 89fps avg i BF3. testet nå 3 x 5min med gjennomsnitt på strike at karkand.

 

2 x 89 og 1 x 85 var fasiten... at du ligger på 115 minimum er bare helt UTROLIG, og jeg kan faktisk ikke fatte det.

 

34% mer ytelse i BF3 over stock GTX590....? neeeeeeeeeeeeeeeeh.

 

EDIT: så vi er enige om settings tok jeg en printscreen.

 

Syns du hadde litt lav fps .. jeg spiller med rundt 70-100 fps i 5760x1200 med blanding av low/high. (med 3x GTX570-2560MB @ 820/1900)

 

med ett gtx 570-2560 kort , og 1 skjerm i 1920x1200 og alt på high ala du der, lå jeg på 70-90fps hele tiden . alt på ultra så var det 55-70 i snitt.

 

Åssen "benchmarker" jeg sånn at jeg får slike stats ?

kan ta å kjøre en stats når jeg flyr helicopter, skulle greit klare å holde

meg gående i 15min+ om det ikke er noen Tunguska tullinger som camper i buskene ;)

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

jeg ligger på ca 89fps avg i BF3. testet nå 3 x 5min med gjennomsnitt på strike at karkand.

 

2 x 89 og 1 x 85 var fasiten... at du ligger på 115 minimum er bare helt UTROLIG, og jeg kan faktisk ikke fatte det.

 

34% mer ytelse i BF3 over stock GTX590....? neeeeeeeeeeeeeeeeh.

 

EDIT: så vi er enige om settings tok jeg en printscreen.

 

Syns du hadde litt lav fps .. jeg spiller med rundt 70-100 fps i 5760x1200 med blanding av low/high. (med 3x GTX570-2560MB @ 820/1900)

 

med ett gtx 570-2560 kort , og 1 skjerm i 1920x1200 og alt på high ala du der, lå jeg på 70-90fps hele tiden . alt på ultra så var det 55-70 i snitt.

 

Åssen "benchmarker" jeg sånn at jeg får slike stats ?

kan ta å kjøre en stats når jeg flyr helicopter, skulle greit klare å holde

meg gående i 15min+ om det ikke er noen Tunguska tullinger som camper i buskene ;)

 

last ned fraps, og trykk på F11 in-game.

 

jeg ligger på ca 89fps avg i BF3. testet nå 3 x 5min med gjennomsnitt på strike at karkand.

 

2 x 89 og 1 x 85 var fasiten... at du ligger på 115 minimum er bare helt UTROLIG, og jeg kan faktisk ikke fatte det.

 

34% mer ytelse i BF3 over stock GTX590....? neeeeeeeeeeeeeeeeh.

 

EDIT: så vi er enige om settings tok jeg en printscreen.

Ok, jeg satte på high preset, det aktiverte da HBAO istedet for SSAO og Motion Blur (ugh). Det kostet meg tydeligvis en del, for nå ligger jeg plutselig kun på 90 fps.

 

har du BF3? vist du har hva er FPS med alt på max 1920*1080?

Å spille med quadfire pleier vanligvis å være helt håpløst, men det kan hende dette er unntaket.

 

herregud som det spillet ser ut uten HBAO og AA.. ingen vits å spille :D

Lenke til kommentar

HD 7970 Powertune limits

 

Virker nok en gang som om powertune ikke kan skrus av dessverre. Man kan ikke stole på MSI ABs avlesninger angående spenning og klokkefrekvens...

Trist, ellers et flott verktøy.

 

EDIT:

Prøvde BF3 og fikk "helt plutselig" 10-15 fps ekstra med powertune +20%

Jupp, ved HD6950 launch var det omtrent kun Metro2033 av spill som ga utslag med denne. At en tittel som BF3 vil gi utslag her forventet jeg nesten. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

herregud som det spillet ser ut uten HBAO og AA.. ingen vits å spille :D

Deferred Antialiasing er rimelig bortkastet i BF3, Post-processing AA gjør jobben bedre og koster mindre, når MSAA ikke hjelper skikkelig på gjerder og slikt er det helt meningsløst.

EDIT:

Prøvde BF3 og fikk "helt plutselig" 10-15 fps ekstra med powertune +20%

Jupp, ved HD6950 launch var det omtrent kun Metro2033 av spill som ga utslag med denne. At en tittel som BF3 vil gi utslag her forventet jeg nesten.

Vel, jeg måtte gå tilbake til 1300MHz og opp på 1250mV for å få ting stabilt med Powertune +20%, så at jeg fikk mer ytelse på toppen av dette viser bare hvor mye powertune holdt meg tilbake.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Iom. at DCU-II skal koste det samme som referanskekortene denne runden så er det så og si ingen grunner til å ikke kjøpe DCUII med mindre du trenger plassen. Selv til vannkjøling kan dette være et bedre kjøp, om blokkene passer, fordi en del komponenter på disse kortene er forbedret ift. referansekortene, som er like viktig for klokking etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hello.

 

Det kommer vel noen drivere til 7970 snart? Uansett er jeg veldig fornøyd med mine i quadfire. Alt går som det skal. Har jo hatt noen prob med -trixx tool, men ellers er alt ok. BF3 går alt smud. når jeg har benket der har jeg jo drevet å løpt rundt i gater å jorder. har ikke benket inne i bygninger. jeg får sikkert testet mere senere, men BF3 sliter med noe om dagen så man blir sparket ut av punkbuster ellernoe. Håper de fikser det snart. Har jo lyst på å kjøpe Rampage IV extreme med 3960x også, men vet bare ikke om jeg gidder. kommer det en Rampage IV extreme BE?. Hadde jo vært moro å testet det :hmm:

Lenke til kommentar

Hello.

 

Det kommer vel noen drivere til 7970 snart? Uansett er jeg veldig fornøyd med mine i quadfire. Alt går som det skal. Har jo hatt noen prob med -trixx tool, men ellers er alt ok. BF3 går alt smud. når jeg har benket der har jeg jo drevet å løpt rundt i gater å jorder. har ikke benket inne i bygninger. jeg får sikkert testet mere senere, men BF3 sliter med noe om dagen så man blir sparket ut av punkbuster ellernoe. Håper de fikser det snart. Har jo lyst på å kjøpe Rampage IV extreme med 3960x også, men vet bare ikke om jeg gidder. kommer det en Rampage IV extreme BE?. Hadde jo vært moro å testet det :hmm:

 

støy må vel være helt vanvittig med disse i samme kasse?

Lenke til kommentar

Hello.

 

Det kommer vel noen drivere til 7970 snart? Uansett er jeg veldig fornøyd med mine i quadfire. Alt går som det skal. Har jo hatt noen prob med -trixx tool, men ellers er alt ok. BF3 går alt smud. når jeg har benket der har jeg jo drevet å løpt rundt i gater å jorder. har ikke benket inne i bygninger. jeg får sikkert testet mere senere, men BF3 sliter med noe om dagen så man blir sparket ut av punkbuster ellernoe. Håper de fikser det snart. Har jo lyst på å kjøpe Rampage IV extreme med 3960x også, men vet bare ikke om jeg gidder. kommer det en Rampage IV extreme BE?. Hadde jo vært moro å testet det :hmm:

 

støy må vel være helt vanvittig med disse i samme kasse?

OG PRISEN?! :roll::ohmy:

Lenke til kommentar

Metro 2033 Benchmark!

Average Framerate: 70.33

Max. Framerate: 292.06

Min. Framerate: 13.41

Settings?

 

MAX + Advanced PhysX som sikkert er mer for Nvidia? :p

Advanced PhysX må AV.

 

BTW, det er ikke sjans at du får 70 fps average med MSAA 4X og DOF aktivert.

Med et 7970 @1300/1750:

 

Options: Resolution: 1920 x 1080;

DirectX: DirectX 11;

Quality: Very High;

Antialiasing: MSAA 4X;

Texture filtering: AF 16X;

Advanced PhysX: Disabled;

Tesselation: Enabled;

DOF: Enabled

 

Average Framerate: 49.20

Max. Framerate: 91.29 (Frame: 2667)

Min. Framerate: 13.13 (Frame: 1548)

 

Options: Resolution: 1920 x 1080;

DirectX: DirectX 11;

Quality: Very High;

Antialiasing: AAA;

Texture filtering: AF 16X;

Advanced PhysX: Disabled;

Tesselation: Enabled;

DOF: Disabled

 

Average Framerate: 84.31

Max. Framerate: 192.57 (Frame: 4617)

Min. Framerate: 21.08 (Frame: 2680)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...