Gå til innhold

nyttårsforsett. trenings tips?


Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

har da som mange tusen andre det mest brukte nyttårsfortsette i verden, åltså og begynne og trene!

har tenkt til og følge forsvarets treningsprogram.

 

http://forsvaret.no/utdanning-karriere/soknad-og-opptakskrav/kom-i-form-treningstips/Sider/kom-i-form-treningstips.aspx

 

men så kom jeg på det hysterie om og trene "RIKTIG". men jeg har ingen anelse på hva som er og trene riktig, og jeg har ikke tid til og lese gjennom utalige artikler som sier ørten forskjellige meininger på det og trene riktig.

 

noen som har en grei liten liste jeg kan lære meg for og trene riktig?

 

ang. trenings-programmet så har jeg tenkt til og fulføre alle programene fra rød til grønt. og så der etter følge det grønne i ubestemt tid. :cool:

 

Joakim P.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg (langt ifra) noen treningsguru, men det ser ut til at forsvarets opplegg bunner fra det som opprinnelig ble sett på som god fysisk form.

En definisjon som ble født før vi begynte forfallet foran en skjerm og før vi panisk prøver å redde oss selv på et treningssenter.

 

Det er med andre ord en trygg vei. En vei som vil gi deg energi til å fortsette og til å utvikle.

 

 

Sum: Uansett hva som er riktig/trendy så vil dette opplegget gi deg en meget god fysisk form (Forutsatt at du spiser normalt).

 

 

 

 

For min egen del: 20 minutter i skogen med Hellacopters på øret: Gir mye, koster lite.

Lenke til kommentar

Å "trene riktig" er tabloidmat...

 

Følger du forsvarets treningsopplegg vil du komme i form, forsvaret gjør ingenting så lenge det ikke har en hensikt ;)

 

Eventuelt kan du trene styrke med baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, roing og militærpress samtidig som du inntar nok proteiner, mikronæringstoffer og legger deg i kalorioverskudd/underskudd alt avhengig av hva slags resultater du ønsker.

Lenke til kommentar

Jeg husker hvordan det var på treningssenteret etter nyttår i fjor. Det var overfylt av en gjeng med mennesker som antakelig alle hadde satt seg som nyttårsforsett å begynne å trene. Det varte vel i en måned, så var de aller fleste borte fra treningssenteret igjen. Hvis man ikke har selvdisiplin til å begynne når som helst ellers på året, så vil man ikke klare å begynne seriøst etter nyttår heller. Så det viktigste for deg, vil jeg tro, er at du finner et program du kan leve med og har motivasjon til å gjennomføre. Hvis ikke, så vil du bare bli som alle de andre tullingene og gi opp ganske fort.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg husker hvordan det var på treningssenteret etter nyttår i fjor. Det var overfylt av en gjeng med mennesker som antakelig alle hadde satt seg som nyttårsforsett å begynne å trene. Det varte vel i en måned, så var de aller fleste borte fra treningssenteret igjen. Hvis man ikke har selvdisiplin til å begynne når som helst ellers på året, så vil man ikke klare å begynne seriøst etter nyttår heller. Så det viktigste for deg, vil jeg tro, er at du finner et program du kan leve med og har motivasjon til å gjennomføre. Hvis ikke, så vil du bare bli som alle de andre tullingene og gi opp ganske fort.

joa men dette var noe jeg bestemte meg for og gjøre med tanke på og bli pilot så passet der greit og begynne nå :D

Lenke til kommentar

Tre ting som er utrolig viktig er

 

1: Nok søvn

2: Et godt kosthold

3: Trene

 

Når det gjelder å trene riktig vet jeg ikke helt hva du er ute etter, men viktig med nok restutisjon, altså hvile. Husk at kroppen restituerer best når man sover, derfor er det viktig med nok søvn. Et godt kosthold er alfa omega, det betyr ikke at du skal spise så lite som mulig, men spis riktig og nok mat, få i deg nok proteiner osv.

 

Hva er målet ditt med treningen? Vil du kun komme i løpeform?

Lenke til kommentar

Man blir lett fristet til å trene mer enn kroppen klarer fordi man ønsker raskere resultater. Husk at trening tar tid, og man bør begynne med få treninger i uken, og heller jobbe seg opp til flere økter, slik som han over nevnte.

 

Motivasjonen forsvinner utrolig lett dersom du forbinder trening med fullstendig utmattelse og ødelagt dag. Få i deg nok mat, få nok søvn og tren på en måte du trives med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...