Gå til innhold

Nokia Lumia 800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lumia 800 fra Telenor. Oppdatering kom på fredag :)

 

Men, etter det sluttet MMS å virke. Fikk ikke sende, fikk ikke motta. "Oppsett av Nettverk"-appen hjalp heller ikke. At det er mulig!!!!!!!

 

I morres fikk jeg det til. Løsningen var å bruke appen til å lage et manuellt oppsett. Når det var gjort, hadde jeg to oppsett. Når jeg vekslet fra det ene til det andre, så sjekket appen tydeligvis med SIM-kort/netverk? og fikk satt riktig parametre. Med bare ett oppsett tilgjengeleig (telenor), så sjekket den ingenting, den bare valgte de samme parametre som før (jeg anntar det, da ved veksling brukte den ca 10-15 sekunder på å konfigurere, mens med bare ett brukte den 1/2 sekund).

 

Så nå funker ting :green: Men at MS/Nokia ikke klarer å få elementær mobiltelefon-funksjonalitet "out of the box", ting som har fungert i 10-15 år på tidligere telefoner, og at den appen er et makkverk, er helt utilgivelig.

 

Men men, Lumia 800 funker egentlig bra nå. Tango forbedrer en del ting, spesielt MMS og internet-deling er bra. Må imidlertid teste den internet-delinga litt mer.

Lenke til kommentar

Lumia 800 fra Telenor. Oppdatering kom på fredag :)

 

Men, etter det sluttet MMS å virke. Fikk ikke sende, fikk ikke motta. "Oppsett av Nettverk"-appen hjalp heller ikke. At det er mulig!!!!!!!

 

I morres fikk jeg det til. Løsningen var å bruke appen til å lage et manuellt oppsett. Når det var gjort, hadde jeg to oppsett. Når jeg vekslet fra det ene til det andre, så sjekket appen tydeligvis med SIM-kort/netverk? og fikk satt riktig parametre. Med bare ett oppsett tilgjengeleig (telenor), så sjekket den ingenting, den bare valgte de samme parametre som før (jeg anntar det, da ved veksling brukte den ca 10-15 sekunder på å konfigurere, mens med bare ett brukte den 1/2 sekund).

 

Så nå funker ting :green: Men at MS/Nokia ikke klarer å få elementær mobiltelefon-funksjonalitet "out of the box", ting som har fungert i 10-15 år på tidligere telefoner, og at den appen er et makkverk, er helt utilgivelig.

 

Men men, Lumia 800 funker egentlig bra nå. Tango forbedrer en del ting, spesielt MMS og internet-deling er bra. Må imidlertid teste den internet-delinga litt mer.

 

Hvilken produktkode har du ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Har prøvd en del i Windows Phone-tråden uten hell, men er det noen Lumia 800-eiere (eller andre WP-eiere) som spiller Xbox (LIVE)-spill på telefonen? Del Gamertag, så kan jeg legge dere til :)

Lenke til kommentar

Lumia 800 fra Telenor. Oppdatering kom på fredag :)

 

Men, etter det sluttet MMS å virke. Fikk ikke sende, fikk ikke motta. "Oppsett av Nettverk"-appen hjalp heller ikke. At det er mulig!!!!!!!

 

I morres fikk jeg det til. Løsningen var å bruke appen til å lage et manuellt oppsett. Når det var gjort, hadde jeg to oppsett. Når jeg vekslet fra det ene til det andre, så sjekket appen tydeligvis med SIM-kort/netverk? og fikk satt riktig parametre. Med bare ett oppsett tilgjengeleig (telenor), så sjekket den ingenting, den bare valgte de samme parametre som før (jeg anntar det, da ved veksling brukte den ca 10-15 sekunder på å konfigurere, mens med bare ett brukte den 1/2 sekund).

 

Så nå funker ting :green: Men at MS/Nokia ikke klarer å få elementær mobiltelefon-funksjonalitet "out of the box", ting som har fungert i 10-15 år på tidligere telefoner, og at den appen er et makkverk, er helt utilgivelig.

 

Men men, Lumia 800 funker egentlig bra nå. Tango forbedrer en del ting, spesielt MMS og internet-deling er bra. Må imidlertid teste den internet-delinga litt mer.

 

Hvilken produktkode har du ?

 

Hvor finner jeg den?

Lenke til kommentar

Lurer på en ting ang batteri.

 

Har hatt 8107 updaten en stund.

 

Kjører jeg med følgende:

*Wifi på

*ingen 3G

*ingen location

 

Så holder telefonen rimelig lenge selv med litt ringing osv.

 

Kjører jeg med:

*wifi på

*3g på

*location på

 

Så hvirker det som den spiser batteri fortsatt (holder knapt en dag med bitte litt ringing+surfing).

 

Andre som har noen erfaringer med dette?

Noen som kan gi litt estimater på hvordan deres telfon holder med alt på?

Endret av spro
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Lokasjon spiser batteri. Om du ikke trenger det, skur det av. 3G bruker også en del batteri. Min tlf holder svært lite hvis jeg har på 3G og surfer på telefonen.

Lenke til kommentar

Lokasjon spiser batteri. Om du ikke trenger det, skur det av. 3G bruker også en del batteri. Min tlf holder svært lite hvis jeg har på 3G og surfer på telefonen.

 

Takk. Var det jeg lurte på. Var usikker på om min var bugged og jeg måtte sende den inn, men da er den vel "normal"...

 

Håper update kommer til min snart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...